Olen korkeakoulutettu ja minulle tarjotaan jatkuvasti palkkatuettuja töitä. Onko tämä tapa jolla työllisyys saadaan nousuun?
Sopii toki minulle, se on sama kunhan palkka tulee tilille. Mutta mitä sitten kun rahat loppuu ja pitäisi siirtyä sellaiseen duuniin jonka pitäisi tuottaa jotain?
Samat vaatimukset noissa näyttää olevan kuin muissakin avoimissa tehtävissä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityössä on kyllä yksi heikennys työntekijälle normaalityöhön verrattuna. Se, että työssäoloehto kertyy vain 75-prosenttisesti. Eli esim. ansiosidonnaista varten tarvittavaan 6 kuukauden työssäoloehtoon pitää tehdä 8 kuukautta palkkatukityötä.
Minusta tuo on vääryys, joka tulisi korjata. Millä oikeudella palkkatukityön on sallittua kerryttää työssäoloehtoa normaalityötä heikommin? Millä perusteella työntekijän pitää kärsiä siitä, että työnantajalle maksetaan palkkatukea?
Niin kauan kuin eduskunnassa on yksikään kokoomuksen kansanedustaja, tämä on pysyvä sääntö!
Sehän olisi ihan mieletön automaatti muuten. Palkkatuki-keikka silloin sun tällöin, ja ansiosidonnainen tilille samoin tein! Juuei.
Ota huomioon , että ansiosidonnainen on ns vahva työttömyysturva verrattuna työmarkkinatukeen. Karenssit eikä työssäoloehdot eivät osu näille.
Tämmöistä ei voi mitenkään sallia, aivsn liian kallista maksettavaa yhteiskunnalle.Kokoomus on oppositiossa eikä päätä näistä asioista.
Laeista päättää koko eduskunta, ei pelkästään hallitus.
Tosin yksi kokoomuslainen ei riitä päättämään yhtään mistään.
eläkkeiden minimointiin nämä kaikki työllistämistoimenpiteet tähtäävät. muistakaa että eläkkeenne lasketaan viimeisen palkkatyönne mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä, kun minulle ei tarjota edes niitä. Olen korkeakoulutettu kyllä, ja kelpuuttaisin nuo.
Itse hain niitä suoraan 90- luvulla, kukaan ei niitä erikseen tarjonnut. Silloin niissä oli jotkut kriteerit, esim. opintojen loppuvaiheessa oleva opiskelija tms.
Amk-tutkinto? Eihän se ole kuin munnetti nimi opistotason koulutuksesta.
Mene työtön poimimaan puolukoita!
Miten voit olla korkeasti koulutettu, kun et osaa kielioppia?
Miksi te kouluttaudutte noille höpöaloille? Koska ihmiset alkavat itse ottamaan vastuuta opiskeluistaan? En vaan käsitä, mikä on vikana päässä, kun ei yhtään katso työllistymistään. Yliopistokoulutus on erittäin hyvä, mutta sieltäkin pitää osata valita ala. Jostain syystä kaikki höpsistieteet on suosittuja ja sitten taas monet hyvintyöllistävät saa haalia opiskelijoita. Eikö se pitäisi mennä toisinpäin? Tietysti ne työllistävät alat on usein raskaampia opiskella. On mukavampi maalailla taivaanrantaa ja vetää tenttejä läpi hölinällä osaamatta mitään oikeasti. Itselläkin kokemusta siitä, kun olen saanut 4-5/5 tenteistä, joihin en edes lukenut. Riitti, että kirjoitti jotain ja mielisteli proffaa. Yksikin on tunnettu monikulttuurisuusasioista ja näkee rasismia joka paikassa. 5/5 tuli tentistä lukematta, kun näin vain aktiivisesti kaikessa rasismia vastauksissani ja vielä lopuksi analysoin sitä, että itsellänikin piilossa asenteita. Tämä näin esimerkkinä. Samanlaisia aloja on tusinoittain. Pitää päästä helpolla opinnoista ja sitten ihmetellään, kun ei olekaan sellaista osaamista, jota kukaan kaipaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä, kun minulle ei tarjota edes niitä. Olen korkeakoulutettu kyllä, ja kelpuuttaisin nuo.
Jokainen työ voi olla palkkatukityö, jos sinä olet oikeutettu palkkatukeen. Ei niitä erikseen ole tarjolla kuin järjestöissä.
Aloittaja sanoi, että hänelle oikein tarjotaan niitä. Minulle ei. Siitä oli kysymys.
Olen korkeakoulutettu, ja minulle tyrkytetään niitä 9 e/pvä töitä. En minäkään ymmärrä, miten sitä oikeaa työllistymistäni auttaa jossain kirpputorilla puuhastelu. Olisin toki poissa sen aikaa työkkärin listoilta, ja taas tilastot näyttäisivät paremmilta.
Mitä koulutustasollasi on merkitystä jos et saa oikeita töitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kouluttaudutte noille höpöaloille? Koska ihmiset alkavat itse ottamaan vastuuta opiskeluistaan? En vaan käsitä, mikä on vikana päässä, kun ei yhtään katso työllistymistään. Yliopistokoulutus on erittäin hyvä, mutta sieltäkin pitää osata valita ala. Jostain syystä kaikki höpsistieteet on suosittuja ja sitten taas monet hyvintyöllistävät saa haalia opiskelijoita. Eikö se pitäisi mennä toisinpäin? Tietysti ne työllistävät alat on usein raskaampia opiskella..
Pöh.
Kun menin yliopistoon aikoinaan 80-luvulla, pidettiin selvänä, että millä tahansa tutkinnolla työllistyy. Eli kyllä, katsoin työllistymistäni, kun valitsin opinnot! Se vain ei enää sitten pitänytkään paikkansa, kun tuli ysärin lama-ajat.
Nyt opiskelin työkkärin armollisella luvalla tietojenkäsittelytieteen maisteriopinnot, sitä ennen koodarina vuosia työskenneltyäni. Eikö sen pitäisi olla työllistävä ala? Kumma kyllä, ei tunnu yli viisikymppisellä koodarilla olevan vientiä.
Itse muuten olen kokenut matematiikan kaikkein helpoimmaksi opiskella. Onko se sitten niitä höpöaloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kouluttaudutte noille höpöaloille? Koska ihmiset alkavat itse ottamaan vastuuta opiskeluistaan? En vaan käsitä, mikä on vikana päässä, kun ei yhtään katso työllistymistään. Yliopistokoulutus on erittäin hyvä, mutta sieltäkin pitää osata valita ala. Jostain syystä kaikki höpsistieteet on suosittuja ja sitten taas monet hyvintyöllistävät saa haalia opiskelijoita. Eikö se pitäisi mennä toisinpäin? Tietysti ne työllistävät alat on usein raskaampia opiskella..
Pöh.
Kun menin yliopistoon aikoinaan 80-luvulla, pidettiin selvänä, että millä tahansa tutkinnolla työllistyy. Eli kyllä, katsoin työllistymistäni, kun valitsin opinnot! Se vain ei enää sitten pitänytkään paikkansa, kun tuli ysärin lama-ajat.
Nyt opiskelin työkkärin armollisella luvalla tietojenkäsittelytieteen maisteriopinnot, sitä ennen koodarina vuosia työskenneltyäni. Eikö sen pitäisi olla työllistävä ala? Kumma kyllä, ei tunnu yli viisikymppisellä koodarilla olevan vientiä.
Itse muuten olen kokenut matematiikan kaikkein helpoimmaksi opiskella. Onko se sitten niitä höpöaloja?
Jos sanot ettet kokeneena koodarina saa hommia niin uskallan väittää ongelman olevan sinussa, ei koulutuksessasi tai työnantajissa.,
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla korkeasti koulutettu, kun et osaa kielioppia?
Voi, kuule, tietäisitpä, miten kammottavaa kieltä esim. erinäisten tekniikan alojen yliopisto-opettajat käyttävät...
Ei yliopisto ole mikään yleissivistävä oppilaitos, jossa opetettaisiin kielioppia kaikille. Siellä erikoistutaan siihen omaan alaan.
En menisi töihin mihinkään missä minun ammattitaitoani ei arvostettaisi, eli ei oltaisi valmiita maksamaan täyttä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh.
Jos sanot ettet kokeneena koodarina saa hommia niin uskallan väittää ongelman olevan sinussa, ei koulutuksessasi tai työnantajissa.,
Kerro missä se vika on tarkemmin, niin voin ryhtyä korjaamaan sitä. Pelkkä epämääräinen "vika on sinussa" ei ole oikein informatiivista.
Kyllä, haluan töihin ja haen niitä.
Tuntuu että moni työnantaja ajattelisi että ahaa, tuo on työtön, pakko siinä siis on olla jotakin vikaa, vaikka eivät osaa sanoa, missä se vika on. Mutta onhan sitä oltava juu... Niin kauan kuin opiskelin eli saatoin väittää olevani opiskelija, sainkin paremmin haastattelukutsuja, mutta valmistuttuani eli kun olen taas työtön, ne tyssäsivät kuin seinään.
Ap, se on eliitin halu, ei ihmisten halu. Eliitti sanoo, et rahat ei riitä. Media ei kyseenalaista tätä väittämää, vaan se antaa omaisuuden kertyä yhä sille eliitille. Eliitin koko Suomessa on ehkäpä 20 000 ihmistä. Se määrää Suomen asiat lahjomalla poliitikot saavuttaakseen omat etunsa. Se on ulkoparlamentaarista vaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Olin 90 luvulla tällä 9 euron tukipaketilla. Sitä kautta pääsin työputkeen.
Nyt, 50 vuotiaana, minut irtisanottiin. Korona vei työt. Aloitin samalla 9 euron päiväpalkalla.
Tämä on tapa päästä töihin, ei mulla vaihtoehtoja ole
Nuo 9€ duunit ovat työkokeilua. Palkkatuki on eri asia. Niissä maksetaan normaali palkka.
Vierailija kirjoitti:
En menisi töihin mihinkään missä minun ammattitaitoani ei arvostettaisi, eli ei oltaisi valmiita maksamaan täyttä palkkaa.
Palkkatuetussa työssä nimenomaan saa täyden palkan. Mulle se nyt on sama mistä se raha tulee.
sama mulle 2 maisterin tutkintoa yliopistolta sitten anetaan tukityötä 4 t päivässä jotain mainosten liimaamista
LOL
ei kun karenssiiin ja takas Espanjassa täyttämään netissä kaavakkeet, sossu tai mik tahansa karenssi 500 e aina saa kk
Jokainen työ voi olla palkkatukityö, jos sinä olet oikeutettu palkkatukeen. Ei niitä erikseen ole tarjolla kuin järjestöissä.