Sisempien häpyhuulten pienennysleikkaus
Onko kukaan ollut tälläisessä operaatiossa? Itse olen kärsinyt teini-iästä asti todella(?) suurista sisemmistä häpyhuulista. Mielestäni ne ovat rumat ja aina vaikuttaneet seksielämääni, häpeilen niitä jopa pidemmässä parisuhteessa. Niistä on välillä ollut haittaa myös esim pyöräillessä ja etenkin spinningissä, ne tulevat todella kipeiksi. Nyt olen alkanut vakavasti harkitsemaan plastiikkakirurgille menoa. Soittelin tuossa Mehiläiseen ja siellä olisi plastiikkakirurgi joka näitä leikkauksia tekee, hinta kuulema 1500-2000e. Ajattelin että ensin on pakko käydä tämän kirurgin tai ainakin gynekologin vastaanotolla ja miettiä onko leikkaus todella aiheellinen jne keskustella, mutta kuulema ajan saa varattua ihan suoraan leikkaukseenkin.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:58"]
Mun miehellä on kavereita käymässä. Niitä on 6 miestä. Mä tein galluppia eli kysyin niiltä millasista häppäreistä ne tykkää. Kaikki vastas et isoista:D
[/quote]Niin mutta pitää erotella isot isot häpyhuulet ja isot pienet häpyhuulet. Luultavasti nuo miehet tarkoittivat ensimmäisiä. Suuret ulommaiset häpyhuulet ovat kyllä huomiotaherättävällä tavalla kauniit (miesten mieelstä, ei naisten) mutta suuret sisemmät häpyhuulet eivät ole sievät kenenkään mielestä ja jakavat miehet kahtia kiihottavuuden suhteen.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:58"]
Mun miehellä on kavereita käymässä. Niitä on 6 miestä. Mä tein galluppia eli kysyin niiltä millasista häppäreistä ne tykkää. Kaikki vastas et isoista:D
[/quote]Niin mutta pitää erotella isot isot häpyhuulet ja isot pienet häpyhuulet. Luultavasti nuo miehet tarkoittivat ensimmäisiä. Suuret ulommaiset häpyhuulet ovat kyllä huomiotaherättävällä tavalla kauniit (miesten mieelstä, ei naisten) mutta suuret sisemmät häpyhuulet eivät ole sievät kenenkään mielestä ja jakavat miehet kahtia kiihottavuuden suhteen.
-Mies 29v-
[/quote]
Sori, taidat olla nainen. Kaikki ukot sanoi nimenomaan et sisemmät häppärit miellelään isot.
Vähän eri asia.
Milloin olet kuullut kenenkään kiusaavan ketään liian isojen häpyhuulien vuoksi? :O En minäkään.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:57"]
Näillä marmattajilla ei taida olla kokemusta poikkeavan näköisistä ruuminosista. Itse olen muuten ihan perusnätti, mutta nenäni oli todella suuri. Minua kiusattiin nenän takia koko peruskoulun ajan. Nyt olen 23 ja nenäni leikkautin pari vuotta sitten. En voisi olla tyytyväisempi! Eikä ole alkanu tehdä mieli lisää leikkauksia!
[/quote]
Vähän eri asia.
Milloin olet kuullut kenenkään kiusaavan ketään liian isojen häpyhuulien vuoksi? :O En minäkään.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:57"]
Näillä marmattajilla ei taida olla kokemusta poikkeavan näköisistä ruuminosista. Itse olen muuten ihan perusnätti, mutta nenäni oli todella suuri. Minua kiusattiin nenän takia koko peruskoulun ajan. Nyt olen 23 ja nenäni leikkautin pari vuotta sitten. En voisi olla tyytyväisempi! Eikä ole alkanu tehdä mieli lisää leikkauksia!
[/quote]
Vähän eri asia.
[/quote]
Itseasiassa minä olen kuullut parikin kertaa "velhon hihat" heittoja joskus nuorempana, kun olin erään kundin kanssa ollut sängyssä ja ilmeisesti sitten kaikille kavereilleen kertonut isoista häppäreistäni.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 17:02"]
Miten miehet voi pyöräillä/ harrastaa spinningiä? Off topic... sori.
[/quote]
Kaikki miehet eivät halua pyöräillä. Mun exä kieltäytyi ajamasta pyörällä metriäkään, koska oli saanut munamankelilla veivaamisesta tarpeekseen armeijassa. Kuulemma perse tulee siitä kipeäksi, ja ihan muniaan tarkoitti tuolla.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:07"]
Itseasiassa minä olen kuullut parikin kertaa "velhon hihat" heittoja joskus nuorempana, kun olin erään kundin kanssa ollut sängyssä ja ilmeisesti sitten kaikille kavereilleen kertonut isoista häppäreistäni.
[/quote]
Siinäpä vasta herrasmies, joka osaa hurmata naiset puheillaan. - Kai laitoit sen kiertoon välittömästi.
Ei siitä mihinkään operatioon tarvitse mennä. Niitä voi leikata ihan itse kotona.
Pyydä, että miehesi koskettelee ja hieroo niitä pienempiä häpyhuulia. Sen jälkeen et enää halua tilalle arpikudosta ja tunnottomuutta.
Löytäisiköhän kukaan innokas jostain sivustoa missä olisi erilaisia alapäitä kuvattuna erilaisilla häpyhuulilla? :D selviäisi paremmin kenen mielestä mitkäkin on isot ja mitkä todella isot
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:57"]
Kunnalliselle puolelle on ihan turha yrittääkään, elleivät häpyhuulet ole niin isot, että joudut ostamaan miesten kalsareita rytätäksesi ne sinne pussiin.
[/quote]
Kannattaisi olla kirjoittamatta asioista joista ei tiedä yhtikäs mitään.
Minulle tehtiin toisen sisemmän häpyhuulen pienennys julkisella puolella. Kyseinen häpyhuuli ei todellakaan ollut kaliiperia "mahtuu vain miesten kalsareihin", mutta iso kuitenkin. (Etenkin verrattuna toiseen sisempään häpyhuuleen joka on kuulemma keskivertoa pienempi). Tämä leikattu häpyhuuli hiertyi ennen leikkausta esim. ratsastustunneilla ja joskus myös pyöräillessä vaikka ihan takapuolen päällä istuinkin. Pahimmillaan se hiertyi niin pahasti, että pari päivää ratsastustunnin jälkeen pissalla käynti ja alapesu suihkussa sattui todella paljon. Tuosta oli siis ihan fyysistä haittaa sen lisäksi, että esteettisesti kyseinen ruumiinosa oli todella ruma.
Julkisella pääsin siis leikkaukseen. Oma gyneni laittoi lähetteen eteenpäin ja sairaalassa kävin myös tarkastuksessa jossa todettiin, että leikkausperusteet on olemassa. Leikkaus tehtiin päiväkirurgisella ja leikkauksen jälkeen ei ko. ruumiinosa ollut juurikaan kipeä. Olen todella tyytyväinen leikkauksen tulokseen (sekä funktionaaliseen että esteettiseen) ja siihen, että sinne uskaltauduin menemään vaikka ensin arveluttikin.
43 lisää vielä, että mitään arpikudosta tai tunnottomuutta ei leikkaus aiheuttanut.
Hei, mene ihmeessä leikkauttamaan hankalat ylisuuret häpyhuulesi. Minulle on tehty tuo leikkaus jo ihan nuorena ja en ole katunut päivääkään. Häpyni onkin hyvin siisti. Jos häpyhuulista on noin paljon haittaa, voit varmaan saada lähetteen leikkaukseen terveyskeskuksestakin. Mene vaan rohkeasti kysymään asiasta. Mikään kiireellinen leikkaus se ei ole, joten voisit joutua odottamaan aika pitkään.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 18:43"]
Suurissa häppäreissä on enemmän hermostoa, seksi tuntuu paremmalta. Ymmärrän leikkauksen jos niistä on todella haittaa, tosin leikatut häppärit on mielestäni usein rumemmat kuin originaalit. Pillu on pillu, sillä on tärkeempiä tehtäviä kuin näyttää nätiltä.
[/quote]
Tässähän se tuli pähkinänkuoressa.
Mulle on tehty tuo leikkaus ja kyllä se vei tuntoherkkyyttä. Joskus on ikävä niitä entisiä norsunkorvia, koska kosketus tuntui niissä todella hyvältä. Esteettisesti ne vain häiritsi ja siksi halusin leikkauksen. Mutta ei leikattu näytä samalta kuin leikkaamaton, mulla on selvästi tikkikierteet näkyvissä ja on "saksitun" näköinen. Jenkeissä varmaan tehdään nämä leikkaukset esteettisemmin ja poltetaan arvet laserilla, mutta ei Suomessa, ainakaan tällä yksityisellä klinikalla missä minä kävin. En silti sano, etteikö aloittajan kannata asia hoitaa, jos kerran häiritsee. Kunhan ei luule, että operoitu on jotenkin erityisen paljon paremman näköinen kuin alkuperäinen.
Suo anteeksi ap, mutta minusta ongelma kuulostaa enemmän siltä kuin se olisi pääsi sisällä.
Harrastat ilmeisesti paljon pyöräilyä ja spinningiä, tarkotuksenasi ilmeisesti sitä kautta muokata kehoasi vastaamaan utopistisia nykyihanteita.
Nykymedia asettaa jo pikkulapsille ulkonäköpaineita, puhumattakaan herkistä teini-ikäisistä. Haluaisin muistuttaa, että kaikki esim. julkkiksista julkaistut kuvat ovat aina rankasti photoshopattuja. Niiden mallien toteuttaminen on mahdotonta.
Minullakin on todella suuret sisemmät häpyhuulet. Olen harrastanut liikuntaakin, pyöräilemme retkeillen joka kesä jopa satoja kilometrejä.
Minä en luopuisi häpyhuulistani, koska seksissä ne ovat ihanat. Suurempi pinta-ala tuntee myös enemmän:)
On myös paljon miehiä, jotka oikeasti pitävät suurista häpyhuulista.
Pyydän sinua miettimään motiivejasi leikkaukseen.
Jos niistä on oikeasti fyysistä haittaa, ok. Mutta, jos olet tyytymätön useampaan asiaan kehossasi, en usko, että häpyhuulten pienennysleikkaus saa sinut arvostamaan itseäsi enemmän. Oikea ongelma ei poistu sillä.
Jos itsetutkiskelun kautta päädyt siihen, että kehonkuvasi on jollain lailla vääristynyt, kannattaa ne leikkausrahat käyttää ennemmin hyvään terapeuttiin. Saat silloin parempaa vastinetta rahallesi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:02"]
... ei mikään viivapillu, vaan että häppärit ovat näkyvillä. Itselläni on mielestäni todella isot, paljon tummunutta kohtaa, mikä on sitä ns. ylimääräistä.... sisempien häppäreiden pienennysleikkaus on kuitenkin yksi helpoimpia ja riskittömämpiä kauneusleikkauksia.
[/quote]
Jos ne noin muuten ei elämää haittaa, niin mikään, sanoin ei mikään, "siellä" ole ylimääräistä. Kaikki "siellä" on erittäin tervetullutta. Enemmän on parempi.
Pienten häpyhuulien (labia minora) "kauneus"leikkaus on sukupuolisen nautinnon kannalta hyvin tärkeiden elinten silpomista. Leikkaus väistämättä tuhoaa hermoja ja sen myötä tuntoaistimuksia. Miksi kukaan haluaisi vähentää nautintonsa määrää...
Meille miehille naisen runsas häpy on mielenkiintoinen labyrintti. Me olemme tutkimusmatkailijoita sormillamme.
Vastaus kaikkia vaivanneeseen kysymykseen: sormi nauttii enemmän.
Tässä ketjussa mainitaan "punaisiksi hangatut hetulat": http://www.vauva.fi/keskustelu/1694698/ketju/allottaako_teita_kun_jotku_pesee_tussuaan_liikaa_u
Ongelma on suuremmaksi osaksi kyllä esteettinen mutten ymmärrä onko siinä jotakin väärää jos haluaa suht helpolla leikkauksella suuren taakan harteiltaan? Itse pidän alapäätäni rumana ja esim en pysty nauttimaan seksistä kunnolla tämän takia, sama se vaikka kuinka olisi häppärit tuntoherkemmät. Olen miettinyt tätä leikkausta jo yli 10 vuotta ja nyt olen aika sata varma että haluan sen käydä tekemässä. Muuten minulla on ihan hyvä itsetunto, enkä ole muita kauneusleikkauksia elämässäni edes harkinnut.
Tuo julkisella puolella leikkauksessa käyminenkin kävi mielessä, olisihan se rutkasti halvempaa, mutta voiko leikkauksen onnistumiseen luottaa niin paljon?