Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluan lapsen mutta pelottaa

Vierailija
01.10.2014 |

Miesystäväni on puhunut paljon lapsen tekemisestä ja haluaisin itsekkin, mutta pelkään.. pelkään että haluni katoavat viimeistään synnytyksen jälkeen, koska ei muutenkaan ole mitään erikoisia haluja. Pelkään eroa, koska en halua erolasta niinkuin itse olen (vaikkei itselle mitään traumoja tullutkaan, pelkkä perjaate). Pelkään että lapsesta tulisi kiusattu ja että sillekkin tulisi masennus niinkuin itselläni ja äidilläni on ollut. Pelkään että riitelisimme miehen kanssa paljon kun tulisi väsymystä, koska nyt syysväsymyksen myötä molemmat ovat aika kiukkuisia..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:03"]Ei kande duunaa muksua. Suhde tuntuu olevan melko hataralla pohjalla. [/quote] mikä kommenteissani kertoo siitä, että suhde olisi hataralla pohjalla ? Koska näin ei ole. Säästämme yhdessä asuntoa varten ja asiat ovat muutenkin hyvin (lukuunottamatta syysväsymystä josta johtuen molemmat olemme välillä vähän ärtyneitä). Enkä pelkää eroa muissa tilanteissa kuin lasta miettiessä. Juurikin se, etten haluaisi lapsen olevan erolapsi niinkuin itse olin. Ap

[/quote]

En ole tuo jota lainasit, mutta haluatkohan nyt vain ketjuun pelkästään yhdenlaisia vastauksia "Siitä vaan, kyllä ne pelot on turhia ja hellittää kunhan teillä on vauva". Minun mielestä kuulostaa siltä, että olet jo päättänyt sen lapsen hankkia, ja haet täältä lähinnä vahvistusta mielipiteillesi (että pelot erosta on turhia).

Kukaanhan täällä ei voi tietää millainen parisuhde teillä on. Yhdessä voi säästää vaikka oltaisiin asuttu kimpassa vasta 2kk, ja joka viikonloppu riideltäisiin tuhoisasti. Vain sinä tiedät, että tuleeko parisuhteenne kestämään, ja onko mies sinulle oikea, ja hyvä isäkin. Ja sinäkään en välttämättä sitä tiedä, vaan voit tehdä kevyestikin virhearvioita, koska olet rakastunut ja haluat lapsen. Puolet avioliitoista päätyy eroon, joten ei ole mikään ihme että monet täällä toppuuttelevat jos sinulla on tuollaisia fiiliksiä jo nyt ennen lasta. Sillä eihän se pelko erosta ole epärealistinen, jos mietitään erotilastoja.

Vierailija
22/28 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kauan olette olleet yhdessä (ja asuneet yhdessä?), ja jos riitelette niin mihin ne riidat liittyy? Onko sulla itselläsi koulutus ja tuloja? Juotteko paljon alkoholia? Onko miehellä koulutus ja tuloja? Onko masennuksesi loppuunselätetty? Kohteletteko toisianne ja toistenne läheisiä kunnioittavasti? Ymmärrättekö ainakin jossain määrin, että lapsen myötä sinun uupuminen ja masennuksen uusiutuminen on todennäköisempää, koska ne vanhat ajatukset lapsuudestasi voivat kummuta esiin, ja masennuksella on taipumus uusiutua? Ymmärtääkö miehesi ennen kaikkea tämän riskin, ja on valmis olemaan tukenasi tällöinkin, ja ymmärtää patistaa sinun hoitoon jos näin käy?

Noita minä siis kyselisin itseltäni sinun tilanteessasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:27"]No kauan olette olleet yhdessä (ja asuneet yhdessä?), ja jos riitelette niin mihin ne riidat liittyy? Onko sulla itselläsi koulutus ja tuloja? Juotteko paljon alkoholia? Onko miehellä koulutus ja tuloja? Onko masennuksesi loppuunselätetty? Kohteletteko toisianne ja toistenne läheisiä kunnioittavasti? Ymmärrättekö ainakin jossain määrin, että lapsen myötä sinun uupuminen ja masennuksen uusiutuminen on todennäköisempää, koska ne vanhat ajatukset lapsuudestasi voivat kummuta esiin, ja masennuksella on taipumus uusiutua? Ymmärtääkö miehesi ennen kaikkea tämän riskin, ja on valmis olemaan tukenasi tällöinkin, ja ymmärtää patistaa sinun hoitoon jos näin käy?

Noita minä siis kyselisin itseltäni sinun tilanteessasi. 
[/quote]

Eilen pääsimme vasta myöhään illalla kotiin ja oli eväät tekemättä ja kaikki muukin. En ottanut takkia päältä vaan menin tekemään ruokaa ja kinastelimme niinkin turhasta kuin siitä, ettei ole niin kiire, ettenkö ehtisi takkia ottaa pois. Ikinä ei ole ollut mitään vakavia tai isompia riitoja. On koulutus ja parempipalkkaisempi työ kuin miehellä joka on myös alalla johon kouluttautunut. Masennus on loppuunkäsitelty jo ennen kuin pääsin yläasteelta pois. Kohtelemme toisiamme hyvin ja niitä läheisiä joita on (itsellä meni välit parhaisiin kavereihin, koska olivat salailleet minulta tärkeitä asioita jne

Vierailija
24/28 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on joka syksy tää sama ahistus ja väsymys, stressaan kokoajan, jo 7illalla panikoin että eikä, aamupala tekemättä, kanit ruokkimatta, en oo käyny suihkussa, hirvee sotku.. jos ei oo muuta syytä stressata ni sit se jos on sotkusta. Ap

Vierailija
25/28 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:27"]Miesystäväni on puhunut paljon lapsen tekemisestä ja haluaisin itsekkin, mutta pelkään.. pelkään että haluni katoavat viimeistään synnytyksen jälkeen, koska ei muutenkaan ole mitään erikoisia haluja. Pelkään eroa, koska en halua erolasta niinkuin itse olen (vaikkei itselle mitään traumoja tullutkaan, pelkkä perjaate). Pelkään että lapsesta tulisi kiusattu ja että sillekkin tulisi masennus niinkuin itselläni ja äidilläni on ollut. Pelkään että riitelisimme miehen kanssa paljon kun tulisi väsymystä, koska nyt syysväsymyksen myötä molemmat ovat aika kiukkuisia..
[/quote]
No minua pelottaa jotta sinua pelottaa .Eiköhän pelot ole normaaleja fiiliksiä.
Ole erolapsi. Ei kiusattu sen takia.se oli ihan siistiä päästä toiseen kotiin vierailee.Turhaa miettiä liikaa.On hyvä miettiä onko valmis skidiin mutta jo ennalta miettiä jotain masennus juttuja.Masennus voi ns tarttua jos koko ajan sitä pelkäät ja huolehdit.ota rennosti yksi asia kerrallaan.Aattele vähän eteenpäin älä liikaa

Vierailija
26/28 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/28 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää että lapsi tulisi kiusatuksi jos olisi erolapsi. Ei minuakaan ole kiusattu varsinkaan siitä asiasta. Ja sitä juuri en halua, että lapsi vuorottelee vanhempien välillä. Itselleni olisi ollut todella rankkaa josolisin itse joutunut tehdä niin. Onneksi asuin vain toisen vanhemman luona ja toiseen tutustuin vasta aikuisena.

Vierailija
28/28 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi