Miksi niin mielenkiintoinen mutta hiljainen palsta?
Olen seurannut tätä palstaa kauan jo mutta nyt vasta rekisteröin itseni tänne.
Minusta ois niin kiva lukea täällä aina välillä erittäin mielenkiintoisia keskusteluja ja väittelyjäkin jopa, mutta miksi niin harvat kirjoittaa tänne? eikö ole aiheita? Enpä kyllä itsekkään keksinyt mitään, eipä silti.
Minun mies on Italiasta muuten.
Kommentit (25)
ei oikein jaksa muuta ajatellakaan, joka olisi aiheeltaan tähän palstaan sopivaa.
kyllä,että elämme ihan tavallista vauvaperheenarkea, vaikka olemme islaminuskoisia ja mies on afrikasta ( tummaihoinen). syömme normiruokaa miinus sianliha ja alkoholi.
mies opiskelee ja on töissä ja minä hyvin työlläni ansaitulla äippälomalla.:) niin ja miehellä on pysyvä oleskelulupa. hän on itseasiassa asunut suuremman osan elämästään suomessa kuin afrikassa.
uskonnostakaan ei ole ongelmaa. ainoat ongelmat joita meillä joskus on, on kanssaihmisten rasismi.
mikä kumma siinä onkin, että valkoinen ihminen kuvittelee olevansa jotenkin parempi kuin jonkun muun värinen?
ja jotenkin mitä enemmän ihmiset syrjäytyvät, niin sitä enemmän on rasismia. ihmiset tuntuvat kohdistavansa vihansa ja turhautumisensa johonkin heille outoon.
ja aina kun joku maahanmuuttaja tekee rikoksen, niin tuntuu, että kaikkien maahanmuttajien pitää puolustella, olivatpa he sitten mistä tahansa kotoisin.
mutta jos suomalainen mies ryyppää, hakkaa perhettään ja tappaa heidät ja lopulta epäonnistuneesti yrittää tappaa itsensä, niin ei silti kaikkia suomalaisia miehiä leimata tällä perusteella. minä en ainakaan leimaa. en minä keneltäkään suomalaisen miehen vaimolta kysy, että miksi ihmeessä uskalsit mennä suomalaisen kanssa naimisiin...? vai, pitäisikö rueta kysymään...?
erään tuttavani mies ( suomalainen ) oli kysynyt, että mitenhän minun nyt käy, kun menin afrikkalaisen kans naimisiin. paraskin tämä mies kysymään. sen enempää erittelemättä voin sanoa, että jos ihan plussat ja miinukset kirjoitetaan tästä miehestä ja minun miehestäni, niin kyllä täytyy todeta, että ei siitä miehestä ole mihinkään, niin valkoinen ja joidenkln mielestä parempi sen takia muka onkin. minun on käynyt oikein hyvin . parempaa miestä en voisi toivoa, joten turha olla huolissaan.:)
tulipahan pieni purkaus...on vaan niin paha mieli noista neekeri huuteluista...:(
Luin kirjoituksesi, ja se sai minutkin ' surulliseksi' älä välitä ' tyhmien' ihmisten ' tyhmistä' huuteluista, ne ovat toisarvoisia. Ymmärrän, ettei ole mukavaa joutua rasisimin kohteeksi, ja miestäsi se varmasti satuttaa, mutta tuollaiset huutelijat kuuluvat yleensä siihen ryhmään -ö-
Minunkin miehellä on muutama afrikkalainen kaveri ja en voi sanoa heistä pahaa sanaa, he hoitavat lapsensa hyvin, vaimonsa hyvin, käyvät työssä ja yrittävät useimmat vielä opiskella tämän kaiken keskellä.
Huonoja ihmisiä löytyy kaikkialta Suomestakin ja paljon, eilen taas hätkähdytti tämän suomalaismiehen tekonen, mistä oli kirjoitettu iltalehdessä, oli polttanut vaimonsa ja lapsensa kasvot ' bensiinillä' joten tuttua on suomalaisille pahoinpitelyt ihan omiemme keskuudessa.
Ole onnellinen perheesi kanssa ja rakastakaa toisianne !
Minäkin olen onnellinen, että tapasin aasialaisen mieheni ja opin ymmärtämään monia asioita, mitä aikaisemmin en tiennyt olevan. Minä en edes tiennyt mitä on rakkaus ja rakastaminen, hän on ne asiat minulle opettanut ! Se ketä minua säälii niin säälii turhaan, koska nyt elän seesteisintä aikaa elämässäni ja onnellisinta.
t. emmi
mutta ulkomaille muuten myota olen siirtynyt taustailijaksi. Nain on ollut jo piiitkan aikaa. Jotenkin elama taalla ja Suomen ongelmat ovat jaaneet kauaksi.
.kaneli.: