Ostettiin gerbiili, mutta se taitaa olla luonnevikainen :'(
Eli gerbiili oli ensinnäkin meidän vuosien haave.
Se puri ensin miestä sormeen, kun otettiin se ulos kuljetuskopasta. Mä otin sen sit rukkasilla ylös ja meinasin että annan sille pusun, niin se puri mua tosi kipeästi alahuuleen. En meinannut saada sitä irti ensin huulesta ja pelkäsin että huuli repee. Mies sai sen irti, niin se puri miestä taas. Nyt illalla se on ollut terraariossa, ei reagoi kutsuhuutoihin (mutta elää) ja pysynyt piilossa jo noin 4 t ajan.
Saammeko rahat takaisin näillä perusteilla?
Kommentit (50)
Ap ei taida tietää gerbiileistä mitään. :D
Jos sillä on vesikauhu? Tai ebola?
Mun toinen gerbiili tappoi toisen. Verta oli ympäri häkkiä..
Tee Gerbiilille kaveriksi vauva. Niillä on sitten seuraa toisistaan. Mies on innoissaan alulle laittamisesta
Mitä ihmettä ? Yritit antaa pusun? No totta ihmeessä se purasee uutta ihmistä joka tulee lähelle täysin vieraassa ympäristössä.
Provo. Ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä.
Hei!
Gerbiilin pitäisi antaa tutustua uuteen kotiin ihan rauhassa. Olisi myös hyvä jos gerbiilillä olisi lajiseuraa :-). Jotkin näistä kommenteista on väärässä ja ihan outoja, mutta kokeilkaa laittaa gerbiili terraarioon ja laittakaa vaikka vähän herkkuja sinne myös. Sitten vähitellen voitte alkaa sen nuuhkia teitä yms. Ehkä jonkun viikon kuluessa voitte kokeilla gerbiilin juoksutusta lattialla mutta ei ehkä pidä päästää koko huoneistoon koska gerbiili on vikkelä eläin. Muistakaa myös peittää jollain pahvilla pistorasiat! Mutta jos gerbiili ei yksin kertaisesti totu ja puree, niin kannattaa kääntyä eläinlääkärin puoleen. Minusta jokaisella eläimellä on oikeus elää! Ja ei gerbiili ole vaarallinen. Toki purema voi vähäsen sattua mutta vaarallista Se ei ole. Ja kyllä minäkin olen "suukottanut" gerbiileideni päätä hellästi :D<3. Gerbiiliä ei saisi myöskään herättää äkisti syvästä unesta :-). Terveisin. 11vuotias tyttö Espoosta :-).
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:59"]Gerbiili tarvitsee aina vähintään yhden lajitoverin!
[/quote] Jep! Eli vähintään 2 gerbiiliä pitää olla.