Ostettiin gerbiili, mutta se taitaa olla luonnevikainen :'(
Eli gerbiili oli ensinnäkin meidän vuosien haave.
Se puri ensin miestä sormeen, kun otettiin se ulos kuljetuskopasta. Mä otin sen sit rukkasilla ylös ja meinasin että annan sille pusun, niin se puri mua tosi kipeästi alahuuleen. En meinannut saada sitä irti ensin huulesta ja pelkäsin että huuli repee. Mies sai sen irti, niin se puri miestä taas. Nyt illalla se on ollut terraariossa, ei reagoi kutsuhuutoihin (mutta elää) ja pysynyt piilossa jo noin 4 t ajan.
Saammeko rahat takaisin näillä perusteilla?
Kommentit (50)
Nyt mun mielessä pyörii kuva kahdesta dillestä, jotka huhuilee Pariisia terraarion reunalla, toinen sormi siteessä ja toinen huuli risana....ei prkl :D :D :D Ja jos tämä nyt sattui olemaan jonkun vakavissaan kirjoittama, niin ei, älkää hankkiko kania, palauttakaa gerbu ja älkää hankkiko mitään elollista oliota. Älkää edes harkitko lasta. Ikinä. Ostakaa vaikka Tokmannista joku kiva pehmo, ei pure eikä roiku huulessa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:51"]
Mun toinen gerbiili tappoi toisen. Verta oli ympäri häkkiä..
[/quote]Oliko kaksi urosta?
Kyllä se nyt pitää lopettaa kun on niin luonnevikainen.
Vakavasti ottaen: kannattaisiko ottaa selvää eläimestä ja sen käsittelystä ennenkuin sellaisen hankkii?
Ainakin ollut paniikissa, kun on koti ja ihmiset vaihtuneet.
Miksi yritit pussata sitä jos oli jo purrut tai miksi ylipäätään pussaiset gerbiiliä?
Gerbiilejä pidetään vähintään pareittain.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 00:28"]
Jos sillä on asperger..? Jaxuja!
[/quote]
Mikä helkkarin haukkumasana tästäkin on tullut? Siis oikeasti, aikuiset ihmiset. T: 24v as-nainen, jota oikeasti loukkaa tuollaiset kommentit
Varokaa, se saattaa purra teiltä kaulavaltimot poikki yön aikana. Verenhimoisia eläimiä... itse en uskaltaisi gerbiiliä ottaa.
Ensinnäkin, gerbiilit ovat laumaeläimiä ja tarvitsevat vähintään yhden kaverin.
Toiseksi, on suositeltavaa antaa eläimen rauhassa tutustua uuteen kotiin päivän tai parin verran ennen kuin ottaa siihen lähempää kontaktia.
Suosittelenkin teille, että selvitätte gerbiilin palautusmahdollisuuden ihan jo eläimen itsensä parhaaksi.
Ei kai gerbiilejä voi pitää ilman lajitovereita?!
Vie eläinlääkäriin, jos määräisi rauhoittavia.
Kuulostais ihan normaalilta gerbiililtä, jota ei olla vielä totutettu käsittelyyn.
No olipas typerä kysymys. Kaikki eläimet (myös ihminen) reagoivat ympäristönvaihdokseen.
Miltä sinusta tuntuisi, jos joutuisit äkkiä muuttamaan pois omasta kodistasi, joutuisit eroon kaikista ihmisistä jotka tunnet (vanhemmat, sisarukset, ystävät), joutuisit täysin tuntemattomaan paikkaan, täysin tuntemattomien ihmisten määräysvallan alle, ja sitten tulee joku väkisin pussamaan sinua!
Järki hoi, gerbiilit ovat arkoja eläimiä. Ne pelkäävät lähes kaikkea, koska luonnossa eläessään gerbiili on jatkuvasti vaarassa joutua petoeläimen hampaisiin. Gerbiili säikkyy kovia ääniä (myös ihmisen äänet), uusia hajuja (kuten hajuvesi, ruuankäry, tupakka) ja ylipäänsä kaikkea mitä ei entuudestaan tunne.
Suosittelen, että sinä palautat gerbiilin takaisin ostopaikkaan etkä ota MITÄÄN lemmikkieläintä itsellesi ennen kuin olet lukenut riittävän monta "Näin hoidan lemmikkiäni" -opaskirjaa huolellisesti läpi.
Kaikki ne on mielenvikaisia. Oon omistanut neljä, yksi jauhoi muiden viikset palasiksi kun menetti järkensä. Muut puri käsitellessä. Yksi halvaantui, ja lopulta ne piti lopettaa.
Mutta toi kuulostaa ihan tavalliselta ympäristönvaihtoon liittyvältä stressiltä. Kaikki eläimet vähän ressaa semmosta, niille pitää antaa aikaa. Älä nyt käpälöi sitä, ruokaa, vettä ja rauhaa alkuun. Ja tarpeeksi tilaa.
Aamun ekat naurut sai tästä hauskasta provosta.
Minulla on 2 gerbiiliä, ja tiedän niistä miltei kaiken. Ensinnäkin: Kun gerbiili puree sinua, se johtuu joistakin näistä: Gerbiili haluaa maistaa sinua puraisemalla, gerbiili pelkää sinua, tai gerbiili haistaa sinun sormessasi oudon hajun, ja haluaa sitten puraisemalla "maistaa" sitä.
Ja sanon nyt, että ei gerbiilisi ole mikään luonnonvikainen. Ja kun sanoit, että ostit vain YHDEN gerbiilin, niin kai sinulla on kaveri sille? Koska gerbiilit ovat laumaeläimiä, ne tarvitsevat kaverin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:57"]Minulla on 2 gerbiiliä, ja tiedän niistä miltei kaiken. Ensinnäkin: Kun gerbiili puree sinua, se johtuu joistakin näistä: Gerbiili haluaa maistaa sinua puraisemalla, gerbiili pelkää sinua, tai gerbiili haistaa sinun sormessasi oudon hajun, ja haluaa sitten puraisemalla "maistaa" sitä.
Ja sanon nyt, että ei gerbiilisi ole mikään luonnonvikainen. Ja kun sanoit, että ostit vain YHDEN gerbiilin, niin kai sinulla on kaveri sille? Koska gerbiilit ovat laumaeläimiä, ne tarvitsevat kaverin.
[/quote] Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitin kännykällä. :P
Gerbiili tarvitsee aina vähintään yhden lajitoverin!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:07"]
Sopisko gerbun kaveriksi kani? Emme uskalla ottaa toista gerbiiliä enään. Puhuttiin miehen kans, et halutaan Pariisin kanssa (eli nimetty meidän häämatkakohteen mukaan) vielä yrittää, koska gerbu on ollut meidän vuosien haave.
ap
[/quote] Nyt teidät tunnistetaan.