Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyikö 9/11 isku Suomessakin televisiosta suorana?

Vierailija
29.08.2021 |

Siis toisen koneen iskeytyminen.

Kommentit (324)

Vierailija
141/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MTV Uutiset seurasi tapahtumien kulkua suorassa lähetyksessä. Historialliset ja epätodelta tuntuvat kuvat WTC-tornien romahtamisesta tapahtuivat nekin kesken uutislähetyksen.

Poikkeuksellista suoraa uutislähetystä ankkuroimassa ollut Urpo Martikainen muistelee jaksossa dramaattisen päivän käänteitä – sitä, kuinka kesken lauseen toinen torneista lähti vajoamaan alas

Vierailija
142/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluaa ilmoittautua siihen jengiin, joka muka katsoi tätä suorana. Hah. Itse katsoin ekana vasta seiskan uutiset tai jotakin, kun olin spinningissä treenaamassa kroppaani. Ei siellä kukaan tiennyt asiasta mitään, kun älypuhelimia ei ollut. Eikä tuo suoraan sanoen minua sen enempää hetkauttanut. Kauheaa toki, mutta pääpaino oli siinä banskussa ja rahkassa, joka odotti jääkaapissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MTV Uutiset seurasi tapahtumien kulkua suorassa lähetyksessä. Historialliset ja epätodelta tuntuvat kuvat WTC-tornien romahtamisesta tapahtuivat nekin kesken uutislähetyksen.

Poikkeuksellista suoraa uutislähetystä ankkuroimassa ollut Urpo Martikainen muistelee jaksossa dramaattisen päivän käänteitä – sitä, kuinka kesken lauseen toinen torneista lähti vajoamaan alas

Tornien romahtaminen ja lentokoneiden lentäminen niitä kohti on kaksi eri asiaa.

Vierailija
144/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli se telkussa näkynyt erikoisuutisohjelma oli suora ja se on eri asia kuin se, että itse törmäys olisi näkynyt täysin reaaliajassa. Siitä se valemuisto on monille syntynyt. Minäkin katsoin sitä suoraa erikoisuutislähetystä, se oli toki suora, mutta varsinaiset törmäyskuvat siinä suorassa lähetyksessä olivat nauhoitettua materiaalia.

Juuri näin. 

Vierailija
145/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se erikoisuutislähetys oli suora. Ne suorassa erikoisuutislöhetyksessä pyörineet törmäysvideot sen sijaan eivät olleet suoria, vaan hetki aiemmin nauhoitettua materiaalia. Ne ovat siis kaksi eri asiaa.

Vierailija
146/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näkynyt muuta kuin CNN-kanavalla (ja muilla jenkkikanavilla) ja se oli harvoilla. 

Ainakin Turussa CNN näkyi ihan normi kaapeliverkossa, joten ei se nyt niin kovin harvassa ollut. Sieltä itse seurasin lähetystä suorana.

Näimpä, ihmettelen näitä jotka luulevat ettei suomessa ollut ulkomaalaisia kanavia edes 2000-luvulla(??) Meillä ainakin näkyi sky channel jne jo 80-luvulla. Ja anteeksi vain mutta suomi oli "online" jo 2001, meilläkin oli jo netti käytössä silloin lol. 

Vierailija
147/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näkynyt muuta kuin CNN-kanavalla (ja muilla jenkkikanavilla) ja se oli harvoilla. 

Ainakin Turussa CNN näkyi ihan normi kaapeliverkossa, joten ei se nyt niin kovin harvassa ollut. Sieltä itse seurasin lähetystä suorana.

Näimpä, ihmettelen näitä jotka luulevat ettei suomessa ollut ulkomaalaisia kanavia edes 2000-luvulla(??) Meillä ainakin näkyi sky channel jne jo 80-luvulla. Ja anteeksi vain mutta suomi oli "online" jo 2001, meilläkin oli jo netti käytössä silloin lol. 

Meillä näkyi NBC joskus kaikilla mutta CNN ei koskaan. Oletko varma ettet sekoittanut noita kanavia keskenään?

BBC toki myös näkyi kaikilla. Ei sielläkään tosin näkynyt silloin suorana toisen törmäystä. Vain amerikkalaisilla kanavilla, jos eivät olleet mainostauolla.

Vierailija
148/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia muistelmat ovat epäluotettavia. Sitä on tutkittukin. Paras tapa on kirjata päiväkirjaa, johon merkitään ne tapahtumat heti tuoreeltaan. Aika ja sekoittuvat muistikuvat tekevät tepposensa, vaikka ihminen ei tarkoituksella siinä valehtelisikaan.

Vierailija
149/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia muistelmat ovat epäluotettavia. Sitä on tutkittukin. Paras tapa on kirjata päiväkirjaa, johon merkitään ne tapahtumat heti tuoreeltaan. Aika ja sekoittuvat muistikuvat tekevät tepposensa, vaikka ihminen ei tarkoituksella siinä valehtelisikaan.

Kohta saadaan lukea, kuinka jonkun mies on ekan osuman jälkeen sanonut tyyliin "katsotaan vaan, kohta tulee toinenkin kone"... :D

Vierailija
150/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki haluaa ilmoittautua siihen jengiin, joka muka katsoi tätä suorana. Hah. Itse katsoin ekana vasta seiskan uutiset tai jotakin, kun olin spinningissä treenaamassa kroppaani. Ei siellä kukaan tiennyt asiasta mitään, kun älypuhelimia ei ollut. Eikä tuo suoraan sanoen minua sen enempää hetkauttanut. Kauheaa toki, mutta pääpaino oli siinä banskussa ja rahkassa, joka odotti jääkaapissa. 

Itse kävin kotona kääntymässä työn ja jumpan välillä. Silloin oli jo törmäykset tapahtuneet ja uutiset pyörivät Suomenkin kanavilla, tornit romahtivat jne. Taisin olla jollain rahkakuurin tyyppisellä itsekin ja riipaisi matkalla juuri se ajatus, että Manhattanin tornitalojen työntekijät ovat varmasti käyneet kuntosalilla ja olleet ruokavalioilla jne. ja nyt muuttuneet pölykasoiksi kesken kaiken, nin turhaa.

Vierailija
151/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajan mielestä suomi ei ollut online 2001? Kappas, muistini varmaan tekee sitten tepposet, olisikohan maaginen keiju levittänyt keijupölyä päälleni ja kuvittelin että surffailin netissä tapahtumahetkellä, omalla pöytäkoneellani?;) Lapsosten kannattaa pitää ne peukkunsa ihan omissa taskuissaan ja olla puuttumatta aiheisiin mitkä eivät heitä koske. 

Vierailija
152/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii?

Vierailija
153/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajan mielestä suomi ei ollut online 2001? Kappas, muistini varmaan tekee sitten tepposet, olisikohan maaginen keiju levittänyt keijupölyä päälleni ja kuvittelin että surffailin netissä tapahtumahetkellä, omalla pöytäkoneellani?;) Lapsosten kannattaa pitää ne peukkunsa ihan omissa taskuissaan ja olla puuttumatta aiheisiin mitkä eivät heitä koske. 

Tuolla onlinella taidettiin tarkoittaa sitä, että suomalaisissa uutislähetyksessä ei nähty sitä toisen koneen iskeytymistä online, toisin kuin CNN:llä. Yritä nyt tajuta se. Sinäkään et katsonut sitä koneen iskeytymistä online, vaan nauhoitetta joka esitettiin melko pian tapahtuneen jälkeen. Mutta ei suorana.

Se on valemuisto, joka on muodostunut sinulle ajan ja informaatiotulvan vuoksi.

Vierailija
154/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla onlinella taidettiin tarkoittaa sitä, että suomalaisissa uutislähetyksessä ei nähty sitä toisen koneen iskeytymistä online, toisin kuin CNN:llä. Yritä nyt tajuta se. Sinäkään et katsonut sitä koneen iskeytymistä online, vaan nauhoitetta joka esitettiin melko pian tapahtuneen jälkeen. Mutta ei suorana.

Ja se oikeuttaa alapeukuttamaan miksi..? En ymmärrä joidenkin alapeukutusintoa, jos joku vaikka kertoo omat TODELLISET muistelmansa jostain kyseisisetä hetkestä jonka sinä muistat/fiilistelet eri tavalla, tulet alapeukuttamaan sitä niin kuin se olisi väärin ja vain sinun muistosi on oikein. (melkein autistista) Toisekseen, on väärin sanoa ettei KUKAAN täällä muka nähnyt sitä livenä koska monihan juurikin sanoi että näki sen vaikka cnn:llä(joka näkyi suomessa). Miksi siis väität että kaikki muka muistavat väärin? 

Olin tapahtumahetkellä jo yli kaksikymppinen että muistan aika hyvin nuo ajat..

Vierailija
155/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satelliittilautasella CNN kanavalta

Vierailija
156/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se oikeuttaa alapeukuttamaan miksi..? En ymmärrä joidenkin alapeukutusintoa, jos joku vaikka kertoo omat TODELLISET muistelmansa jostain kyseisisetä hetkestä jonka sinä muistat/fiilistelet eri tavalla, tulet alapeukuttamaan sitä niin kuin se olisi väärin ja vain sinun muistosi on oikein. (melkein autistista) Toisekseen, on väärin sanoa ettei KUKAAN täällä muka nähnyt sitä livenä koska monihan juurikin sanoi että näki sen vaikka cnn:llä(joka näkyi suomessa). Miksi siis väität että kaikki muka muistavat väärin? 

Olin tapahtumahetkellä jo yli kaksikymppinen että muistan aika hyvin nuo ajat..

Et sinä voi muistaa asiaa, jota ei koskaan tapahtunutkaan. Olet nyt sotkenut muistikuvasi niihin lukuisiin uutislähetyksiin, joita aiheesta tehtiin ja kuvittelet seuranneesi hommaa online. Ei se niin mennyt.

Ja mitä alapeukkuihin tulee, niin näyttää olevan taas. Kyllä aikamoisen sopan keitit..

Vierailija
157/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suorana katsottiin ja se oli täysin editoimatonta materiaalia, sen jälkeen, kun oli tarve tarkemmalle tiedolle, alettiin kanavasurffaamaan uutiskanavia

Vierailija
158/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin myös suorana CNN:ää satelliittivirittimelläni. Luulin ensin, että kuvaan ilmestynyt harmahtava kone on sotilaskone. Se lensi oikealta tornin taakse, seuraavaksi ilmestyi valtava räjähdysleimaus. Tunne oli absurdi, ajattelin voiko tämä olla totta vai elokuvaa? Myös tsunamin vaiheita seurasin satelliittikanavalta varhain aamuyöllä tapaninpäivänä, kun uhreja tiedettiin olevan vasta noin 300.

Vierailija
159/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 koneen iskeytyminen näkyi muistaakseni kolmoselta suorana ja tornien romahdus myös.

Olin tullut kotiin iltapäivällä koulusta ja seurasin lähetystä.

Vierailija
160/324 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 koneen iskeytyminen näkyi muistaakseni kolmoselta suorana ja tornien romahdus myös.

Olin tullut kotiin iltapäivällä koulusta ja seurasin lähetystä.

Ei näkynyt kolmoselta, eikä miltään muultakaan suomalaiselta kanavalta suorana. Etkö lue tätä ketjua?