Miten usein kissanhiekka pitää vaihtaa? paakkuuntuva
Paakkuuntuva hiekka, sellanen harmaa ja yksi kissa.
Kommentit (28)
Silloin kun oli vielä hiekkalaatikko sisällä joka päivä putsasin pissat ja kakat pois, kerran viikossa/parissa (tilanteen mukaan) sitten koko hiekan vaihto + laatikonpesu.
EI Missään nimessä sellaista savipohjaista hiekkaa vessanpönttöön! EI ikinä. Varmista kissanhiekasta saako sitä laittaa pönttöön vai ei. Toisia saa. Mutta VARMISTA ennen kuin laitat.
Meillä koko hiekka vaihdetaan ehkä parin-kolmen kuukauden välein. Käytössä mikrohiekka. Pissapaakut ja kakat poistetaan ja nakataan roskiin sopivin välein (välillä on käytössä kaksi hiekkalaatikkoa, välillä yksi, jos vain yksi niin käytännössä päivittäin saa putsata, jos kaksi, siivousväli pari päivää). Kerran viikossa vähintään lisäillään uutta hiekkaa.
Putkari vastaa: ÄLÄ SAATANA LAITA PAAKKUUNTUVAA HIEKKAA PÖNTTÖÖN!! SINÄ maksat, jos esim. yläkerran kylppäriin nousee paskavesi, kun olet heittänyt hiekkaa viemäriin.
Joka toinen päivä. Mustille kissoille useammin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:38"]Joka toinen päivä. Mustille kissoille useammin.
[/quote]Hiekanvärisille ei tartte vaihtaa.
Mustille useammin ja mirrille harvemmin
Ööh se on raidallinen, harmaa pohja, mustat raidat ja leikattu poika.
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:40"]Ööh se on raidallinen, harmaa pohja, mustat raidat ja leikattu poika.
Ap
[/quote]Aika paha. Pitää sun vaan itse oppia yrityksen ja erehdyksen kautta se oikea rytmi.
Vessassa kannattaa olla oma kannellinen roskis pissahiekkoja varten. Kakat voi laittaa pönttöön. Pissahiekat päivittäin siihen roskiin aina kun niitä näkyy. Koko astian hiekkojen vaihto kerran kuukaudessa, tai useammin jos ei pysy siistinä.
Meneekö pönttö tukkoon kun kissankakat on kuorrutettu kissanhiekalla? Kissa kakkaa pari kertaa päivässä. Minulla on nyt kissankakat pussissa partsilla mutta se haisee! Mieluummin laittaisin pönttöön. Uskaltaako?
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:49"]
Meneekö pönttö tukkoon kun kissankakat on kuorrutettu kissanhiekalla? Kissa kakkaa pari kertaa päivässä. Minulla on nyt kissankakat pussissa partsilla mutta se haisee! Mieluummin laittaisin pönttöön. Uskaltaako? Ap
[/quote]Kakat saa laittaa pönttöön. Ei niihin niin paljon tartu. Jos kissan uloste on joskus niin löysää, että hiekkaa tarttuu liikaa, niin älä laita pönttöön.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:49"]
Meneekö pönttö tukkoon kun kissankakat on kuorrutettu kissanhiekalla? Kissa kakkaa pari kertaa päivässä. Minulla on nyt kissankakat pussissa partsilla mutta se haisee! Mieluummin laittaisin pönttöön. Uskaltaako? Ap
[/quote]Kakat saa laittaa pönttöön. Ei niihin niin paljon tartu. Jos kissan uloste on joskus niin löysää, että hiekkaa tarttuu liikaa, niin älä laita pönttöön.
[/quote]Unohdin sanoa edelliseen, että mulla ei ole mennyt koskaan pönttö tukkoon. 9
Minulla on semmoista valkoista kristallihiekkaa, ja pentu kyllä kaapii sen pohjia myöten. Eli pissahiekkaa on mahdoton erottaa. Kakat ongin sieltä pönttöön, jotain kakkajämiä hiekkaan kyllä jää. Kuinka usein koko hiekka pitäisi sitten vaihtaa?
Siinä vaiheessa kun alkaa kovasti haisemaan tai huomaa että hiekka on edemmän keltaista kui valkoista. Minulla 2 kissaa ja pussi kristallihiekkaa menee noin 2 viikkoa
Itse olen vaihtanut kerran viikossa. Joka päivä tulee putsattua pissat ja kakat ja hiukan lisättyä hiekkaa lisää. En sitten tiedä, onko kissani jotenkin nirso kun alkaa olla viikon jälkeen aika nihkeää se santalaatikolla käyminen jos hiekkoja ei ole kokonaan vaihdettu.
Sen takia sanoisinkin että täysin kissakohtaista. Kaverilla on kissa, joka on niin nirso, että hiekat on pakko vaihtaa joka toinen päivä uusiin.
Valkoinen 'kristallihiekka' (paras!) kestää hajuttomana suht' pitkään, heilutat vaan välillä lootaa että tulee puhdasta pinnalle, kikkarat pönttöön.
Paakkuuntuvaa hiekkaa ei saa missään nimessä laittaa pönttöön tai viemäriin. Herran jestas, sehän paakkuuntuu ja imee kosteutta. Ja jymähtävät sit kuin betoni. Ette kai te oikeasti tee niin?!!
Ei hiekkaa pönttöön, ei murun murua!
Ja jos täytyy KOKO hiekka vaihtaa viikon välein, niin kannattaa kyllä vaihtaa merkkiä ja pian!
Osta hyvää kissanhiekkaa, säästät sekä työtä, että rahaa. Eläinkaupasta. Ever Clean on hyvä, itse käytän sellasta eläinkaupan harmaata todella hyvin paakkuuntuvaa. Paakut on poistettava kaksi kertaa päivässä, osta vaikka pakastuspusseja, joihin siivoat ne ja sitten pussi roskikseen. Täydennä hiekka-astiaa välillä niin, että astian pohjalla on aina noin 7 cm:n kerros hiekkaa. siitä kissa tykkää, eikä pissat osu itse astiaan.
Koko hiekan vaihdan noin kuukauden/kahden välein tällä systeemillä.
Hiekkaa EI saa laitaa wc-pönttöön! Mikäli laitat, viemärit tukkeutuvat ja sinulle lankeaa tuhansien, ellei kymmenientuhansien eurojen lasku.
Mä en laita edes kakkoja pönttöön, kerään nekin pakastuspussiin ja kannelliseen roskikseen pussi.