Miten usein kissanhiekka pitää vaihtaa? paakkuuntuva
Paakkuuntuva hiekka, sellanen harmaa ja yksi kissa.
Kommentit (28)
Etkö sinä osaa kävellä ulos roskikselle, kun säilöt PASKAA partsilla? HERÄTYS. Jumankaut mitä ihmisiä täällä kyselee.
EI HIEKKAA PÖNTTÖÖN!
Valitse laadukas mikrohiekka ja täytä laatikkoa riittävän usein, niin vaihtoväli on pitkä. Yhdelle kissalle 10 kg Ever Clean loota kestää kuukauden, eikä kusi haise, ei yhtään, koska sisältää aktiivihiiltä. Paakkuuntuu täydellisesti, helppo siivota. :) Hinta suolainen 23€ boxi, mutta kannattaa.
Siis eikö ihmiset huomaa, milloin hiekka pitää vaihtaa?! Mistä ne tietää, milloin pestä lattiat tai pyykit? Ja ruokakaupan kissanhiekat on vihoviimeisiä, ostakaa Ever Cleania tms eläinkaupasta.
Toinen hyvä vaihtoehto pakastepusseille on koirankakkapussit. Niitä saa ainakin prismoista ja cittareista alle kahdella eurolla, ja rullassa on monta kymmentä pussia. Pussit on myös helppo sitoa kun on kakat ja pissat kerätty :)
Olisin saamassa mustan kissan pennun kuinka monta kertaa sille pitää vaihtaa kissan hiekat
Kissanhiekoissa on todella eroa! Osta laadukasta hiekkaa eläintarvikekaupasta, niin pääset itse vähemmällä. Ever Clean on todella hintansa arvoista ja riittoisaa. Riittää, kun paakut kerää aamuin illoin (ja vie pussin ulkoroskikseen!), ja lisää hiekkaa kerran viikossa. Koko hiekan vaihto ehkä kerran kuussa, kissa kyllä reagoi jos on huonot hiekat tai huono hoito. Jotkut krantut yksilöt ovat niin tarkkoja, että hiekkamerkkiä ei voi vaihtaa kerralla, vaan pitää vaihtaa toisenlaiseen hiekkaan vähitellen.
Varmaan ainakin sitten pitää hiekat vaihtaa kun kämppä alkaa haisemaan kissanpissalle ja kakalle. Itse vaihdan päivittäin tai siis korjaan paakut ja kakat pois, koko hiekat viikon välein. ei pitäisi kissa ottaa jos ei mitään tajuntaa miten sitä hoidetaa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:03"]
Itse olen vaihtanut kerran viikossa. Joka päivä tulee putsattua pissat ja kakat ja hiukan lisättyä hiekkaa lisää. En sitten tiedä, onko kissani jotenkin nirso kun alkaa olla viikon jälkeen aika nihkeää se santalaatikolla käyminen jos hiekkoja ei ole kokonaan vaihdettu.
Sen takia sanoisinkin että täysin kissakohtaista. Kaverilla on kissa, joka on niin nirso, että hiekat on pakko vaihtaa joka toinen päivä uusiin.
[/quote]
Taitaa tulla aika kalliiksi? Oma boksi kahdelle kissalle taitaa vetää jotain reilu kymmenisen litraa jos kerroksen paksuus on siinä 6-10 cm tasoitettuna, puupohjaista paakkuuntuvaa tavaraa käytössä. Enpä vaihda koko hiekkoja ja pese laatikkoa ennen kuin olen useamman kerran spotannut selkeästi "pohjaanpalaneet" kuset ja sekin viimeiset viikon tms uusia lisäämättä. Vaihtoväli joskus kuukauden, joskus kaksi. Hyvin kelpaa kissoille.