Mikä on se erottava tekijä ihmisellä, joka voi aloittaa suhteen varatun ihmisen kanssa ja sillä kuka ei aloita?
Mulla olisi mahdollisuus aloittaa seksisuhde varatun miehen kanssa, jolla lapsia. Exäni lähti synnytettyäni lapsemme toisen naisen matkaan, heillä oli ollut suhde jo pidempään.
Mä tiedän että jos sanoisin kaksi sanaa, niin tämä "kaverisuhde" varatun miehen kanssa muuttuisi fyysiseksi, mutta en pysty koska en halua rikkoa tuota perhettä. Onko todella näin että varatun miehen kanssa suhteeseen lähteneet ette vaan miettineet sitä muuta perhettä, vai?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee eron ihmisen välillä, joka pettää puolisoaan ja ihmisen, joka ei petä? Kysy puolisolta. Se varattu siinä on se petturi.
Eihän kukaan pettäisi jos ei olisi näitä mahdollistajia jotka iloisesti rallattelevat että toisen parisuhde ei ole este vaan hidaste.
Herrasiunaa, eli puolisosi nyt vain sattuu haluamaan muita, ja niitten muitten pitää kieltäytyä ja pitää huoli, että puolisosi on sinulle uskollinen.
Oletko oikeasti noin yksinkertainen ihminen.
Ja kännätä toisinpäin, se sinun puolisosi saattaa olla juurikin se joka naimisissa olonsa salaa ja salasuhteessa toinen rakastuu.
Pettäjällä on AINA vastuu, ei koskaan kenelläkään muulla.
Sinun vastauksista huokuu todellinen itsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee eron ihmisen välillä, joka pettää puolisoaan ja ihmisen, joka ei petä? Kysy puolisolta. Se varattu siinä on se petturi.
Varatun kanssa oleminen on epärehellistä ja se on hyvin itsekästä. Ei oteta huomioon petettyä puolisoa. Varsinkin jos on perheellinen varattu.
Varattu vastaa itse teostaan, mikä se sellainen suhde on, että puolison menojalka vipattaa ja ulkopuolisten pitää pitää huoli ettei pysty toteuttamaan haluan.
Kasva aikuiseksi.Tietenkin varatun pitää vastata teoistaan, mutta niin kaikkien muidenkin. Ei nämä kakkoset ole vastuuvapaita tekemään mitä huvittaa toisten suhteille ja perheille.
Tottakai ovat, ei heidän kuulu luopua jostakin sinun takiasi. Pidä suhteesi sellaisessa kunnossa, ettei pettämistä tapahdu.
Periaatteesta ajattelen lähinnä omaa elämää, en toisten. Jos minulle sattuu sopimaan tuollainen suhde, niin mikä ettei. Huono puoli tuossa on se että aina on mahdollisuus että joku saa tietää, jolloin hinta on vähän turhan iso jostain kullista maksaa, kun halvemmallakin pääsee olemalla jonkun toisen kanssa.
Eli joo, itseäni ajattelen tällaisissa suhteissa aina ensin, tietysti
Tantra seksi ei ole rakkautta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kysymystä kyllä aikoinaan mietin.
Takana oli pitkä liitto ja meillä oli pienet lapset. Pikkulapsiaikana tuli myös muuta stressiä ja liitossa oli silloin sitä "huonoa aikaa", oltiin varmasti molemmat aika puhki. Mies sitten aloitti salasuhteen huomattavasti nuoremman työkaverinsa kanssa.
Tämä uusi sitten onnistui vuoden "kampanjan" jälkeen tavoitteessaan: mies ilmoitti minulle täysin yllättäen muuttavansa pois, uuden kumppaninsa luokse. Minä jäin yksin päiväkoti-ikäisten lasten kanssa miehen panostaessa lähinnä "uuteen elämäänsä".
Usein silloin mietin tätä toista naista, joka rikkoi lasteni perheen ja käytännössä myös vei heiltä lähi-isän. Miettikö koskaan meitä? Oliko pahoillaan aiheuttamastaan surusta ja kärsimyksestä?
En usko. Jotkut todellakin ajattelee vain itseään.
Tämä. Ja tätä olen ihmetellyt kun exän uusi puoliso alkoi pyydellä minulta neuvoja lastenhoidossa heti tuoreeltaan eron jälkeen ja ei voi käsittää miksen halua olla hänen ystävänsä.
Ruuhkavuosia kun perheessä painetaan menemään, niin kannattaisi pysähtyä myös miettimään että miten siinä parisuhteessa menee. Monet kerrat ovat lapset syrjäyttäneet isät ja sitten ihmetellään että miksi minun mieheni lähti toisen naisen matkaan, no ehkä siksi, että sai huomiota muualta. Niin että kukakohan on itsekäs? Mies, toinen nainen, vai sinä?
No jos tuossa skenaariossa pitäisi itsekkyysjärjestykseen laittaa, niin itsekkäin ja lapsellisin on tietysti mies, jos ei kestä sitä, että pikkulapsiaikana ei aina ole vaimonsa huomion keskipiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ajattelemme eri tavalla. Mä olen ystävystynyt tämän perheen kanssa tai lähinnä lasten ja miehen ja taustalla se että vaimo luottaa mieheen ja luultavasti myös minuun koska vietän aikaa hänen puolisonsa kanssa, kokisin että pettäisin myös tämän naisen luottamuksen, vaikkemme ole ystäviä tämän naisen kanssa moikkaamme kun näemme kadulla. Pitäisikö minun olla tuntematta tuota naista tuolla tasolla, että vain mies olisi se pettäjä?
Ap
Mies on se joka pettää jos hän on varattu. Silti myös varatun kanssa oleva tekee väärin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut varattuun mieheen. En olisi ihastunut jos hän ei olisi flirttaillut jatkuvasti. Vielä mitään ei ole tapahtunut, sillä tapaamme vain töissä. Vetovoima jota olen alkanut tuntea sitä miestä kohtaan on niin voimakasta etten voisi pidätellä itseäni jos mies tekisi aloitteen. Minulla on pikkuhousut ihan märät kun vietän hetkenkin hänen seurassaan. Itse en aio aloitetta tehdä. Eli tuskin mitään tapahtuu, mutta en oikeasti pysty pidättelemään itseäni jos mies vie asiaa flirttiä pidemmälle!! Olemme eläimiä eikä sillä ole tekemistä moraalini kanssa. En ole jahdannut sitä miestä. Yritin olla asiallinen, mutta hän vaan jatkoi silti sitä flirttiä ja tekee sitä kaikkien kanssa! Mies ei edes ole ulkoisesti yhtään tyyppiäni, mutta tutustuessa häneen en ole varmaan ikinä tavannut ketään niin seksikästä. Olen kateellinen vaimolle. En ottaisi toisen omaa. Yksi yö riittäisi.
Tämähän on peliä näille tän kaltaisille 'sarjapettäjille'. Kysehän ei taida olla siitä että pettääkö vaimoaan, vaan siitä että voittaako taistelun SUN kanssa. Kyse vallasta ja alistamisesta. Lopulta sullekkaan ei yksi yö riittäisi vaan toi mieshän tulisi ja veisi tilannetta 547ihan miten haluaisi. Ja tästä kyse myös mun tilanteessa. Mä en halua antaa tuolle miehelle sitä valtaa. Ap
Kyllä nainen on jo tehnyt muiden miesten kanssa lapsia tai avioliiton ulkopuolella niin onhan sekin jo huorannut . Ihan samaa . Taitaa eniten painaa raha elatusmaksut asunnon maksut kun vaan joku ne maksaa.
Tiedän, että kun seksiä olisi harrastettu, jonkinlainen pahan olon tunne tulisi. Ja nimenomaan, jos olisin jonkun luottamuksen arvoinen (miehen vaimon), tuntuisi tilanne mahdottomalta. En pystyisi elämään itseni kanssa tuon jälkeen. Tietysti tunneyhteys toisen kanssa on myös väärin. Näitä on tullut elämän aikana, mutta halausta pidemmälle en ole edennyt.
Ehkä varatun kanssa oleva uskoo kaiken voittavaan rakkauteen...
Minä en usko sellaiseen, pidän sitä lapsellisuutena ja huuhaana. Uskon että järkisuhde voi olla hyvä. (Lapsia ei ole).
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kun seksiä olisi harrastettu, jonkinlainen pahan olon tunne tulisi. Ja nimenomaan, jos olisin jonkun luottamuksen arvoinen (miehen vaimon), tuntuisi tilanne mahdottomalta. En pystyisi elämään itseni kanssa tuon jälkeen. Tietysti tunneyhteys toisen kanssa on myös väärin. Näitä on tullut elämän aikana, mutta halausta pidemmälle en ole edennyt.
Mielestäni henkinen pettäminen on jopa pahempaa kuin fyysinen. Mutta eihän tunteilleen mitään voi. Pääasia, ettei tuosta etene fyysiseksi.
Pitäkää te vaimot vai itse huoli omista miehistänne.
Kohtuutonta on odottaa tai edellyttää, että joku toinenkin nainen vielä jossain olisi huolehtimassa, että mies varmaan pitää housut jalassaan.
Mitä ihmettä se, totuuden nimissä, muille naisille kuuluu?
Jos mies pettää niin pettää, hän on aikuinen ihminen.
Ihan kuin varattu mies olisi paimennettava olento jota kaikkien naisten pitäisi paimentaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole niin täydellinen ihminen muutenkaan, että joku peiliin tuijottaminen ahdistaisi jos olisin ollut varatun kanssa.
Elämä on koulinut ja en hae vakituista kumppania. Ja jos rakastun varattuun joskus niin sen näkee sitten, ei voi etukäteen tietää.
Vaaleanpunaiset lasit ovat tippuneet jo aikaa siitä, että muiden elämä olisi kiinni siitä, että kun minä elän nuhteettomasti ja rehellisesti niin...Mielestäni arat ja, ns. kunnolliset ihmiset, täydellisyyden, nuhteettomuuden tavoittelijat ja "mitä muutkin minusta ajattelisivat" on syy olla olematta varatun kanssa, ei välttämättä korkea moraali tai suoraselkäisyys. Se vain tuntuu syyksi sanottuna niin ylevältä ja jalolta. Ja paremmalta syyltä.
Ehkä myös varman päälle pelaaminen.
Myös monet pelkäävät, suoraan tai ehkä alitajuisesti, että oma puoliso pettäisi. Kun on itse nuhteeton niin toivoo, että puolisokin silloin on.
Tai ainakin voi silloin sanoa, että minä en ainakaan pettänyt.
Tämä taas liittyy edellä kerrottuun kunnollisuuteen.
Myös muiden yläpuolelle asettuminen ja "huonompien" ihmisten huonoiksi tunteminen tuo tiettyä mielihyvää kun siihen peiliin katselee ja sädekehä oikein kimaltaa.
Varmaan jokaisella on omat syynsä, mutta mielestäni hyvä ohje kaikkeen elämässä on, että "kohtele toisia, niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan pettäisi jos ei olisi näitä mahdollistajia jotka iloisesti rallattelevat että toisen parisuhde ei ole este vaan hidaste.
Herrasiunaa, eli puolisosi nyt vain sattuu haluamaan muita, ja niitten muitten pitää kieltäytyä ja pitää huoli, että puolisosi on sinulle uskollinen.
Ja kännätä toisinpäin, se sinun puolisosi saattaa olla juurikin se joka naimisissa olonsa salaa ja salasuhteessa toinen rakastuu.
Pettäjällä on AINA vastuu, ei koskaan kenelläkään muulla.Sinun vastauksista huokuu todellinen itsekkyys.
No tuo mainitsikin "vastuun", eli pettäjällä on ilmeisesti vastuullaan salaaminen ja valehtelu. Moraalista tuo ei jostain syystä pukahtanut sanallakaan. Sellaista ei hänellä ole. Enpä ihmettele
Kuulostaa epätoivoiselta varattujen saalistajalta, joka selittelee asioita itselleen parhain päin. :D
Todella mustavalkoista ajattelua tässä ketjussa. Oikea ”Minä olen hyvä ihminen”- kehumisketju.
En ole pettänyt koskaan enkä rikkonut mitään suhdetta. Mutta ajattelen asiasta paljon laajemmin kuin moni täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varatun kanssa oleminen on epärehellistä ja se on hyvin itsekästä. Ei oteta huomioon petettyä puolisoa. Varsinkin jos on perheellinen varattu.
Varattu vastaa itse teostaan, mikä se sellainen suhde on, että puolison menojalka vipattaa ja ulkopuolisten pitää pitää huoli ettei pysty toteuttamaan haluan.
Kasva aikuiseksi.Tietenkin varatun pitää vastata teoistaan, mutta niin kaikkien muidenkin. Ei nämä kakkoset ole vastuuvapaita tekemään mitä huvittaa toisten suhteille ja perheille.
Tottakai ovat, ei heidän kuulu luopua jostakin sinun takiasi. Pidä suhteesi sellaisessa kunnossa, ettei pettämistä tapahdu.
Toisten liittoja pitää kunnioittaa ja jättää ne rauhaan. Mikään liitto ei aina voi täydellisen hyvin, ja jos siihen tilanteeseen sekaantuu muita osapuolia, ei liitto saa rauhassa toipua.
Ja taas kertauksena: varatulla on vastuu, ja myös niillä kakkosilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjällä on AINA vastuu, ei koskaan kenelläkään muulla.Sinun vastauksista huokuu todellinen itsekkyys.
Entäs sinun? Minusta sinä olet ihminen joka et osaa itse ottaa vastuuta mistään, aina on muitten syy.
Jos puolisosi pettää sinua niin syyllinen on se puolisosi. Ei kukaan muu. Vaikka sinä mitämuuta yrität väittää.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän naimisissa olevia miehiä seksiseurana. Ovat helppoja, tarjoavat itseään, on vara valita useammasta ja mielellään tarjoavat aina illan; teatterin/keikan tms., illallisen, yökerhon ja juomat. Ja hotellin yhteistä yötä/yhteisiä öitä varten. Eivät jää nurkkiin pyörimään, siitä iso plussa.
Ei mitään kiinnostusta parisuhteeseen enää, lapset jo isoja, enkä kotiini halua miestä venymään.
Ja oma raha säästyy, kun kaikki huvitukset maksaa aina pildukantuskainen mies. Säästyneillä rahoilla matkailemme lasten kanssa. Ja tämä kaikki ei tapahdu kotikaupungissani.
Toimii!Eikö ole kauheaa olla noin miesvihamielinen? Toivottavasti sinulla ei ole poikaa.
Mitä vihaa tuossa on. Aikuiset ihmiset, kyllä ne saa seksiä harrastaa. Ja jos mies haluaa maksaa niin sehän on hänen asiansa. Tee sinä toisin, ja anna muitten aikuisten elää tavallaan.
Kadehtiminen on rumaa.Niin, on totta, että ihmiset ottaa seksin eri tavoilla. Joillekin se on syvää sitoutumista edellyttävä hyvin intiimi teko, jossa on tunteet, hellyys, vastuu, rakkaus. Yhteinen historia ajan oloon. Toiset eivät edellytä tällaista, vaan nauttivat seksistä muilla tavoilla, ehkä hieman pinnallisemmin tunnetasolla, mutta varmaan himo korvaa puuttuvan rakkauden.
Herrasiunaa mitä jeesustelua, älä nyt viitsi.
Se sinunkin kumppanisi kiitää tuolla ulkona heti kun silmä välttää. Työskentelen ravintolapäällikönä ja voin kertoa, että ne, joiden vaimo taatusti luulee, että mies on uskollinen, ovat usein kaikista villeimpiä menijöitä.
😂
Tietääkö ravintolapäällikkö että ne kunnollisimmat ja uskollisimmat ei missään ravintoloissa hyppää ilman perhettään tai vaimoaan? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten liittoja pitää kunnioittaa ja jättää ne rauhaan. Mikään liitto ei aina voi täydellisen hyvin, ja jos siihen tilanteeseen sekaantuu muita osapuolia, ei liitto saa rauhassa toipua.
Ja taas kertauksena: varatulla on vastuu, ja myös niillä kakkosilla.
Jos kumppanisi rakastuu toiseen ja tämä toinen häneen niin heidän pitää luopua, koska sinä niin haluat! Salli minun nauraa. Tyhmä olet!
En ole niin täydellinen ihminen muutenkaan, että joku peiliin tuijottaminen ahdistaisi jos olisin ollut varatun kanssa.
Elämä on koulinut ja en hae vakituista kumppania. Ja jos rakastun varattuun joskus niin sen näkee sitten, ei voi etukäteen tietää.
Vaaleanpunaiset lasit ovat tippuneet jo aikaa siitä, että muiden elämä olisi kiinni siitä, että kun minä elän nuhteettomasti ja rehellisesti niin...
Mielestäni arat ja, ns. kunnolliset ihmiset, täydellisyyden, nuhteettomuuden tavoittelijat ja "mitä muutkin minusta ajattelisivat" on syy olla olematta varatun kanssa, ei välttämättä korkea moraali tai suoraselkäisyys. Se vain tuntuu syyksi sanottuna niin ylevältä ja jalolta. Ja paremmalta syyltä.
Ehkä myös varman päälle pelaaminen.
Myös monet pelkäävät, suoraan tai ehkä alitajuisesti, että oma puoliso pettäisi. Kun on itse nuhteeton niin toivoo, että puolisokin silloin on.
Tai ainakin voi silloin sanoa, että minä en ainakaan pettänyt.
Tämä taas liittyy edellä kerrottuun kunnollisuuteen.
Myös muiden yläpuolelle asettuminen ja "huonompien" ihmisten huonoiksi tunteminen tuo tiettyä mielihyvää kun siihen peiliin katselee ja sädekehä oikein kimaltaa.