Suomen kaunein koti 29.9
Kommentit (77)
Onhan ne usein upeilla paikoilla ja maisemat ovat mahtavat mutta "koti"? Kodikkuus loistaa monesta talosta poissaolollaan.
Firman edustus/lomatiloilta näyttävät, sieluttomia ja mielikuvituksettomia ovat.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:57"]
Onhan ne usein upeilla paikoilla ja maisemat ovat mahtavat mutta "koti"? Kodikkuus loistaa monesta talosta poissaolollaan.
Firman edustus/lomatiloilta näyttävät, sieluttomia ja mielikuvituksettomia ovat.
[/quote]
Määrittele kodikas? Onko sille virallinen määritelmä kun tuomitset että tietyt talot eivät sitä ole? Vai olisko kuitenkin makuasia, ne joka kutsuu kodikseen noita askettisia lasitaloja, varmaan pitävät niitä kodikkaana.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:57"]
[/quote]
Määrittele kodikas? Onko sille virallinen määritelmä kun tuomitset että tietyt talot eivät sitä ole? Vai olisko kuitenkin makuasia, ne joka kutsuu kodikseen noita askettisia lasitaloja, varmaan pitävät niitä kodikkaana.
[/quote]En ole toi lainattu mutta kodikkaita ne ei mustakaan ole. Makuasioista joo, mut eikö tossa ollut määritelmä kun firman edustustiloihin verrattiin? Eikä musta mikään "tuomio", sanoipa oman mielipiteensä :)
Mustakin se kodikkuus sieltä puuttuu. Tyylikkyys tai designhuonekalut eivät ole synonyymi persoonallisuudelle tai kotoisuudelle. Julkinen tila tulee mieleen monista sarjan kohteista.
Jos nyt jollekin on vielä epäselvää (ei ole lukenut toista ketjua), niin Seliö siis rakennutti kolme lähes identtistä taloa vierekkäin. Toinen niistä oli alusta asti tarkoitettu tälle ohjelmassa esiintyneelle perheelle, koska mies on/oli Seliön manageri. Ovat siis varmasti olleet alusta asti mukana suunnittelemassa ainakin kellarikerrosta, koska talothan ovat erikokoisia. Pintamateriaalit ovat myös osittain erilaisia ja kodinkoneet eri kohdissa. Joitain samoja huonekaluja, mutta voihan se olla, että tämä perhe on niitä ostanut/saanut Seliön muuttaessa omasta talostaan pois. Tai sitten ovat hommanneet jo alunperin samanlaiset, kun tykästyivät niihin. Ei siis ole sama talo kyseessä.
Pidin itse tuota Vuosaaren taloa jakson parhaana. Ei mitenkään täydellinen, mutta muut olivat aivan hirveitä, joten ei ollut juurikaan kilpailua. Voisihan noista merimaisemista nauttia itsekin.
Ensimmäinen talo oli aika kamala. Jättimäinen Amerikan itärannikon mansion tungettuna pienelle tontille, jossa naapurit parin metrin päässä. Kiva lillua terassin poreammeessa, kun naapurit kitkee rikkaruohoja vieressä. Olihan se sisältä ihan hieno ja valoisa, mutta sisustus kamala. Valkoista ja maalaisromanttista, tekstejä seinillä. Eipä voisi vähemmän persoonallista olla. No vessa vaatehuoneessa oli aika persoonallinen ratkaisu. Onhan se kiva, kun puhtaat vaatteet roikkuu siellä paskanhajussa.
Viimeinen oli niin ruskea, niin ruskea. Kerrankin olin samaa mieltä Sumarin kanssa. Liikaa puuta ja vielä epäesteettisen väristä sellaista. Takka ihan kamala. Yläkerta todella ahdas. Kolme mekaanista tuolia rivissä ja TV ihan oudossa kohdin, vai oliko sitä tarkoitus katsoa paljusta? Kunnon junttimeininkiä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:48"]
Toinen talo näyttää olevan Sami Seliön entinen koti.. :) http://m.iltalehti.fi/julkkiskodit/2013010816531103_jd.shtml
[/quote]
Oliko se se? Minä kun ihmettelin sitä kylpyammeen paikkaa siinä lasiseinän vieressä ja mietin, että yhdessä toisessa talossa olen nähnyt samanlaisen hirvityksen. No, ei ihme, se oli se sama talo (olen siis nähnyt sen myynti-ilmoituksen joskus).
Miksi katsojien annettiin ymmärtää, että talo olisi noiden nykyisten asukkaiden rakennuttama oma unelmatalo, kun se ei sitä ollut? Meitä vedetään höplästä!
Oli se kuitenkin noista kolmesta talosta paras. Ykkösessä minua häiritsi naapurien kainalossa asuminen ja kolmas oli, noh, vähän turhan erikoinen minun makuuni.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 14:35"]
Toinen talo näyttää olevan Sami Seliön entinen koti.. :) http://m.iltalehti.fi/julkkiskodit/2013010816531103_jd.shtml
[/quote]
Oliko se se? Minä kun ihmettelin sitä kylpyammeen paikkaa siinä lasiseinän vieressä ja mietin, että yhdessä toisessa talossa olen nähnyt samanlaisen hirvityksen. No, ei ihme, se oli se sama talo (olen siis nähnyt sen myynti-ilmoituksen joskus).
Miksi katsojien annettiin ymmärtää, että talo olisi noiden nykyisten asukkaiden rakennuttama oma unelmatalo, kun se ei sitä ollut? Meitä vedetään höplästä!
Oli se kuitenkin noista kolmesta talosta paras. Ykkösessä minua häiritsi naapurien kainalossa asuminen ja kolmas oli, noh, vähän turhan erikoinen minun makuuni.
[/quote]
Äh, vasta nyt luin ketjun loppuun, se oli siis sittenkin eri talo kuin Seliön. My bad.
Ihan kivoja joo.. Onneks ei kateus iske. Tulee nyt taas telkkarista.
Taas kerran näkyi, että suuri raha ja hyvä maku eivät kulje käsi kädessä. Yksikään noista taloista ei ollut koti, vaan mieleen tuli lähinnä asuntomessut.
Se mikä minua ihmetytti ehkä eniten, oli keskeisten huoneiden ahtaus, kun ottaa huomioon, miten paljon taloissa oli neliöitä. Makuuhuoneet koppeja kuten ennenkin. On varmaan kivaa ja kodikasta nukkua vinon katon alla, mutta ei ole kiva herätä pimeässä ja pamauttaa nuppiaan kattoon. Yhdessä, oliko toinen, oli vanhempien makuuhuoneen yhteydessä upea vaate- / pukeutumishuone tai siis siihen asti upea, kunnes kamera kääntyi ovisuunurkkaan, missä oli vessa ilman minkäänlaista näköestettä. Miksi yleensäkään vessa vaatehuoneen nurkassa?
Kukaan perheista ei sanonut, miten heillä siivous hoidetaan. Valistunut arvaus on, että ammattilaiset käyvät vähintäin parin viikon välein nuohoamassa nurkat. Kaikissa oli korkeita ikkunoita. Kuka pesee ne korkeimmalla olevat? Toinen talo oli lisäksi melkein pelkkää lasia eli yksityisyys puuttuu. Ennen sanottiin, että pappilassa on lasiset seinät. Nyt ne näyttävät olevan muualla. Miten voi tuntea olonsa kotoisaksi näyteikkunassa ilman verhoja?
Jos se kakkonen ei ollut entinen Seliön talo, niin miksi sitten esim. kuntosali laitteeineen identtinen, sama ruokapöytä jne.
On se mukavaa, että on riittävän köyhä, ettei kannata edes kadehtia noita raharikkaita kolkoista asumuksistaan, vaan saa asua kodikkaassa pikkukodissaan!
Upealla tontilla ja maisemalla oli se yliökytalo. En varmaan osaisi asua niin hienossa talossa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:22"]
Taas kerran näkyi, että suuri raha ja hyvä maku eivät kulje käsi kädessä. Yksikään noista taloista ei ollut koti, vaan mieleen tuli lähinnä asuntomessut.
Se mikä minua ihmetytti ehkä eniten, oli keskeisten huoneiden ahtaus, kun ottaa huomioon, miten paljon taloissa oli neliöitä. Makuuhuoneet koppeja kuten ennenkin. On varmaan kivaa ja kodikasta nukkua vinon katon alla, mutta ei ole kiva herätä pimeässä ja pamauttaa nuppiaan kattoon. Yhdessä, oliko toinen, oli vanhempien makuuhuoneen yhteydessä upea vaate- / pukeutumishuone tai siis siihen asti upea, kunnes kamera kääntyi ovisuunurkkaan, missä oli vessa ilman minkäänlaista näköestettä. Miksi yleensäkään vessa vaatehuoneen nurkassa?
Kukaan perheista ei sanonut, miten heillä siivous hoidetaan. Valistunut arvaus on, että ammattilaiset käyvät vähintäin parin viikon välein nuohoamassa nurkat. Kaikissa oli korkeita ikkunoita. Kuka pesee ne korkeimmalla olevat? Toinen talo oli lisäksi melkein pelkkää lasia eli yksityisyys puuttuu. Ennen sanottiin, että pappilassa on lasiset seinät. Nyt ne näyttävät olevan muualla. Miten voi tuntea olonsa kotoisaksi näyteikkunassa ilman verhoja?
Jos se kakkonen ei ollut entinen Seliön talo, niin miksi sitten esim. kuntosali laitteeineen identtinen, sama ruokapöytä jne.
On se mukavaa, että on riittävän köyhä, ettei kannata edes kadehtia noita raharikkaita kolkoista asumuksistaan, vaan saa asua kodikkaassa pikkukodissaan!
[/quote]
Ei ollut Seiliön koti. Honka-talot on rakentanut 3 samantyylistä taloa, niitä taloja myi tuossa ohjelmassa esiintynyt mies. Oliskohan siis perheen rouva sisustanut asunnot aikoinaan kerran työskentelee sisustussuunnittelijana (tms).
Perheen isä ilmeisesti toiminut myös Seiliön managerina aikoinaan (en tiedä onko enää)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:47"]
Mitähän Vuosaaren pariskunta tekee työkseen, kun molemmat tekee kotona töitä ja varaa asua noin hulppeasti? Niin upea talo, kelpais mullekin!
[/quote]Miettikää, jos olisi varaa taloon, niin ei oliskaan enää varaa siivoojaan. En jaksaisi siivota. Talo muistutti lähinnä huonekalukauppaa.
Joo, niin on Sami Seiliön vanha talo!!! Ja kuinka asukkaat kertovat kuinka suunnittelivat ja piirtelivät taloa sekä kertoivat rakennusvaiheita, kallioiden louhimisesta yms. Kyllä on pokkaa!!!
[/quote]
Jotenkin tuntu siltä, et se perhe ei sopinu noihin kulisseihin. Tommosen summan asunnosta voi maksaa joku menestysfirman osakas (firma myyty) tai sit on isot perinnöt, ehkä jopa molemmilla.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:50"]
Karmeita kämppiä. Rumia. Kyllä se taas on niin nähty, ettei rahallakaan saa hyvännäköoistä, jos ei ole silmää.
[/quote]
Olen ihan samaa mieltä. Voittajatalokin otettu mukaan vain siksi, että rahaa niillä ihmisillä riittää - makua ei. Kuka haluaa asua läpivalaistussa lasikuutiossa kuin akvaariokala? Yhtä paha oli se hirsitalo tuhannella eri kivi-paneeli-, laatta- ja puupinnalla. Aika hyvä kandi skabassa "Suomen levottomin koti".
mua ällöttää kun milla afta koskee aina kaikkiin oven pieliin.
Seurannut Tanskan versiota jossa on ammattitaitoiset arvostelijat, tuo suomen siamilaiskolmosten JEEJEE arvostelu oksettaa, taitaa 7 olla huonoin numero ja yleensä vääntyy kaikille 10 10 10 ,ammattilaisia arvosteluun hyvään sarjaan