pesetkö uudet vaatteet ennen käyttöä?
Uusi vaate pyykkiin vai kaappiin?
Kommentit (18)
Enpä juuri ja elossa olen vielä. Lakanat ja pyyhkeet pesen, samoin pikkuhousut, mutta muut vain harvoin. Pesen muutenkin aika vähän, tuuletan vaatteita kyllä paljon.
Ulkovaatteita en pese enkä juhlavaatteita, muut kyllä. Sukkia tai sukkahousuja en myöskään pese ennen ekaa käyttöä
En pese vaatteita oikeastaan koskaan ennen pitoa.Tykkään siitä uudenkarheasta tunteesta. Sama tulee pesulassa monesti. Villapaitoja pesen muutenkin lähes jos niille kaatuu jotain.
Pesen, jos haisevat voimakkaasti kemikaaleille. Kaikki ei haise. Jotain pienempiä vaatekappaleita saatan vaan huuhtaista käsin.
Pesen. En voisi kuvitella käyttäväni vaatetta, jota ei ole pesty ensin.
Pyykkiin. Joskus pessyt talvitakinkin, kun joku kaatanut päällensä hajuvesipullon ennen takin kokeilemista.
En koskaan enkä tiedä ketään joka niin tekisi. Elossa olen, terve, koulutettu ja työssäkäyvä. Astiat ja ruokailuvälineet toki tiskaan, niiltähän syödään mutta ei minulla ole tapana nuoleskella vaatteitani. Hinkkaatteko kaikki huonekalutkin puhdistusaineella ennen kuin otatte ne käyttöön?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:21"]
Enpä juuri ja elossa olen vielä. Lakanat ja pyyhkeet pesen, samoin pikkuhousut, mutta muut vain harvoin. Pesen muutenkin aika vähän, tuuletan vaatteita kyllä paljon.
[/quote]
Sama täällä. Itse vain tuuletan alusvaatteet sen viikon käytön jälkeen, ja laatikkoon.
En tietenkään pese, eipä tulisi mieleenkään. Kiva kun vaatteet on vanhoja ennen kun ne pukee ensimmäistä kertaa.
Allergian takia pesen, eli pyykkiin. Varmaan kaikki vaatteet eivät sisällä allergisoivia kemikaaleja, mutta parempi katsoa kuin katua.
Uudet vaattee isältävät kaikenlaisia myrkkyjä: kankaankäsittelyaineilta, säilöntäaineita, torjunta-aineita......
Totta kai pesen. Pelkkä vaatteiden jo koskettaminen saa jo nenän tukkoon, iho reagoi.....siis ilman pesua!
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 23:21"]
[/quote]
Sama täällä. Itse vain tuuletan alusvaatteet sen viikon käytön jälkeen, ja laatikkoon.
[/quote]
:D tää oli hyvä
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 00:21"]Uudet vaattee isältävät kaikenlaisia myrkkyjä: kankaankäsittelyaineilta, säilöntäaineita, torjunta-aineita......
Totta kai pesen. Pelkkä vaatteiden jo koskettaminen saa jo nenän tukkoon, iho reagoi.....siis ilman pesua!
[/quote]
Olen huomannut tämän H&M vaatteissa. Ihan kamalaa myrkkyä nykyään niissä. Eivät ennen...
Riippuu ihan siitä, haiseeko vaate voimakkaasti kemikaleille. Yleensä mielestäni uudet vaatteet eivät haise, joten vetäisen päälle suoraan pakasta. Jotkut halppisfarkut Kiina Trikoosta haisi vielä kolmannenkin pesun jäkeen eli merkeissäkin on eroja. Lakanat ja pyyhkeet pesen tosin aina, koska ovat niin tönkköjä muuten.
Pyykkin. On useimmiten käsitelty joillain aineilla jotka lähtee eka pesussa pois. Tuntuvatkin mukavammilta kuin "jäykkinä". Alhaisessa lämpötilassa pesen kaikki uutena.