Miten olla avoimessa suhteessa?
Mieheni halusi avoimen suhteen, ja olen siihen lähtenyt pitkän miettimisen jälkeen. Omasta puolestani en ole kokenut kovaa tarvetta tällaiseen, mutta nyt kun on ”lupa ”niin miten kannattaisi edetä? Oletteko muut naiset saaneet tällaisessa tilanteessa hyviä kokemuksia? Olen 47 vuotias.
Kommentit (26)
Kiitos tiedosta kiva että joku edes vastaa. Ihmetyttää tuossa sinun kertomuksessasi todella paljon se että miehesi harrastaa seksiä siskosi kanssa. Eikö sellainen haittaa sinua? Tämä on yksi asia mikä tässä avoimessa suhteessa minua ehkä ahdistaa, että missä se raja menee? Tottakai sen voi sopia, mutta onko avoin suhde sitten sopivin niille, joilla ei ole mitään tabuja tai estoja? Minulla on paljonkin rajoja, sukulaiset ja ystävät nyt ainakin.
On todella hatunnoston arvoinen asia ettet närkästy vaikka miehesi harrastaa seksiä siskosi kanssa,tällaisia naisia pitäisi olla enemmänkin,eihän se sinulta ole pois,ja miehesi rakastaa varmasti sinua vähintään yhtä paljon kuin silloin jos et hyväksyisi moista asiaa.
Avoimia suhteita on tosi erilaisia ja pariskunnan pitäisikin sopia paljon tarkemmin mitä se tarkoittaa.
On toisiinsa kyllästyneitä pareja tai pareja joissa toinen on haluton, ja seksielämä hoidetaan käytännössä täysin suhteen ulkopuolella.
Sitten on pareja joille irtosuhteet ovat lähinnä teoreettinen mahdollisuus joka luo vapaudentunnetta ja joita harrastetaan ehkä kerran vuodessa.
Kyllä tuo sisarusten jakama mies on todella erikoinen ajatus. Kyllähän maailmaan kaikkea mahtuu, mutta itselle tulee siitä jotenkin insestivibaa, vaikka ei se tavallaan samaa olekaan. Onko tuo monenkin ihmisen mielestä ihan läpihuutojuttu? Ajatteleeko miehet jotenkin laajemminkin että se on hatunnostoinen asia, ettei sellaisesta närkästy????
Se mitä itse olen avoimia suhteita nähnyt, niin toimivat sitä varten, että kun oikea sielunkumppani löytyy voi erota ja päätyä yhteen. Sama juttu avoliitoissa. Ei uskalla mennä naimisiin, kun odotetaan josko löytyisi parempi. Näitä nähty selvimmin julkimoiden avoliitoissa. Kun uusi parempi löytyy niin heti mennään naimisiin.
Lopun alkua. Onnea vaan sille tielle.
Kiitos onnentoivotuksista. Olisi kyllä kiva kuulla miten sellaiset suhteet toimivat, joissa toisella tai molemmilla on kauhean kova vietti vieraisiin, mutta se on ehdottomasti kielletty. Tuleeko pettämistä tai katkeruutta? Vai laitetaanko poikki sillä hetkellä kun toinen uskaltaa sanoa että vieraat kiinnostavat myös?
Noo, meillä on tällainen teoriassa avoin liitto jota avoimuutta kumpikaan ei oikein käytä. Minusta se on hyvä, jokainen päivä on vähän jännempi, toisaalta oma parasta ennen-päivä on takanapäin joten tilanteita ei juuri tule.
Avoin liitto aktiivisesti käytettynä voi toimia tai olla toimimatta. Sanoisin mielummin että rehellinen avoin on parempi kuin epärehellinen suljettu. Perinteinen malli on kai se että vannotaan ikuista uskollisuutta ja sitten nainen on kotona ja ukko juoksee vieraissa. Se, että molemmilla on samat säännöt on jotenkin reilumpaa.
Käytännössä aina kun jotkut hehkuttaneet avointa suhdetta on suhde kuitenkin päättynyt toisen löydettyä uuden johon sitoutunut. Aina sama virsi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta kiva että joku edes vastaa. Ihmetyttää tuossa sinun kertomuksessasi todella paljon se että miehesi harrastaa seksiä siskosi kanssa. Eikö sellainen haittaa sinua? Tämä on yksi asia mikä tässä avoimessa suhteessa minua ehkä ahdistaa, että missä se raja menee? Tottakai sen voi sopia, mutta onko avoin suhde sitten sopivin niille, joilla ei ole mitään tabuja tai estoja? Minulla on paljonkin rajoja, sukulaiset ja ystävät nyt ainakin.
Keskustelimme asiasta yhdessä ennen kuin hän oli siskoni kanssa ensimmäistä kertaa. Hän kertoi avoimesti haluavansa siskoani, ja annoin siihen luvan, koska haluan myös mieheni saavan nauttia. En silloin ajatellut heille tulevan säännöllisempi suhde. Aluksi tunsin hieman epävarmuutta asiasta, mutta mieheni on kertonut rakastavansa vain mua ja nauttivansa suunnattomasti kuitenkin seksistä siskoni kanssa. Olen myös jutellut siskoni kanssa, ja hän kertoo haluansa miestäni vain seksuaalisesti. Teemme kolmisin kyllä myös yhdessä muita asioita, mutta silloin ei ole seksiasiat mielessä (ainakaan mulla). Tavallaan on myös kiva, kun tietää miehen olevan 'turvassa', kun on siskoni kanssa eli ei kenen tahansa kanssa ole.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä aina kun jotkut hehkuttaneet avointa suhdetta on suhde kuitenkin päättynyt toisen löydettyä uuden johon sitoutunut. Aina sama virsi.
Voi kai se olla näinkin, mutta mikä sinusta on se paras vaihtoehto? Pysyykö se suhde kasassa kielloilla paremmin? Voihan suhde päättyä moneenkin asiaan, mutta eikö ruminta jälkeä ole se, että on uskoteltu ikuista uskollisuutta ja pantu ympäriinsä ja toinen on sinisilmäisenä ajatellut, että toisella ei ole mitään haluja? Siihen päättyy myös aika monia suhteita.
Itselläni ei ole kokemusta avoimesta suhteesta, koska en koe sinänsä hyötyväni siitä mitenkään, lähinnä vaan menettäväni. Itselläni ei ole erityisen paljoa vientiä, joten itselleni vieraan kumppanin etsiminen olisi erittäin vaikea ja hidas prosessi, eikä luultavasti johtaisi mihinkään. Sen sijaan kumppanilleni se ei olisi ongelma, hän on kaunis ja älykäs ja vientiä riittäisi kyllä.
Tästä päästäänkin siihen, että mikäli meillä olisi avoin suhde, saattaisi se johtaa siihen että yhteinen aikamme vähenee, eikä itselle jää siitä mitään käteen. Joten en ole edes miettinyt asiaa tai sitä ehdottanut, ei toisaalta ole hänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kai se olla näinkin, mutta mikä sinusta on se paras vaihtoehto? Pysyykö se suhde kasassa kielloilla paremmin? Voihan suhde päättyä moneenkin asiaan, mutta eikö ruminta jälkeä ole se, että on uskoteltu ikuista uskollisuutta ja pantu ympäriinsä ja toinen on sinisilmäisenä ajatellut, että toisella ei ole mitään haluja? Siihen päättyy myös aika monia suhteita.
Minusta kannattaa etsia sielunkumppani, jonka kanssa seksikin on niin hyvää, ettei käydä vieraissa. Näin minä olen tehnyt. Jos intohimot olisivat aviossa loppuneet, olisin eronnut ja etsinyt uuden. No ei ole, joten tällä mennään hautaan asti, jos molemmilla terveyttä riittää.
Avoin suhde tai avoliitto tarkoittavat sitä, ettei oikeasti haluta sitoutua toiseen. Jätetään varaa josko löytyisi vielä parempi. Helpompi erota.
Vierailija kirjoitti:
Lopun alkua. Onnea vaan sille tielle.
Joka aamu heräät lopun alkuun, kaikki loppuu aikanaan, paitsi jos ei ole aloittanutkaan. Jotku elää joka päivä saman päivän uudelleen, minusta voi kokeilla kaiken näköistä, vaikka ei se aina tuo onnea.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kannattaa etsia sielunkumppani, jonka kanssa seksikin on niin hyvää, ettei käydä vieraissa. Näin minä olen tehnyt. Jos intohimot olisivat aviossa loppuneet, olisin eronnut ja etsinyt uuden. No ei ole, joten tällä mennään hautaan asti, jos molemmilla terveyttä riittää.
Avoin suhde tai avoliitto tarkoittavat sitä, ettei oikeasti haluta sitoutua toiseen. Jätetään varaa josko löytyisi vielä parempi. Helpompi erota.
Voit olla rakastunut puolisoosi paljon, vain seksi puuttuu tai on vähän, silloin on hyvät neuvot tarpeen, avoin suhde on yksi vaihtoehto, ero rakkaastaan voi olla pikkasen vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos onnentoivotuksista. Olisi kyllä kiva kuulla miten sellaiset suhteet toimivat, joissa toisella tai molemmilla on kauhean kova vietti vieraisiin, mutta se on ehdottomasti kielletty. Tuleeko pettämistä tai katkeruutta? Vai laitetaanko poikki sillä hetkellä kun toinen uskaltaa sanoa että vieraat kiinnostavat myös?
En mä itseäni alentaisi sellaiseen suhteeseen, jossa en toiselle riittäisi. Enkä itse haluasi olla suhteessa, jossa toinen ei riittäisi minulle. Parempi sitten olla sinkku, jos mikään ei riitä. Se on vain sitä eroamisen pelkoa ja läheisriippuvuutta, kun aloitetaan eron sijaan avoin suhde. Avoimista suhteista onkin sitten pieni matka eroon. Tämän olen saanut nähdä lukuisia kertoja. Kyllä avoinkin voi toimia, mutta aika harvalla...
Vierailija kirjoitti:
Avoimia suhteita on tosi erilaisia ja pariskunnan pitäisikin sopia paljon tarkemmin mitä se tarkoittaa.
On toisiinsa kyllästyneitä pareja tai pareja joissa toinen on haluton, ja seksielämä hoidetaan käytännössä täysin suhteen ulkopuolella.
Sitten on pareja joille irtosuhteet ovat lähinnä teoreettinen mahdollisuus joka luo vapaudentunnetta ja joita harrastetaan ehkä kerran vuodessa.
Minulla on kokemusta lyhyistä seurustelusuhteista, joista toisessa tyttöystävän poikamainen ja reipas bestis oli avoimen utelias siitä miten toimin sängyssä ja siinä tytöt hihitellen sopivat että tämä bestis voi välillä lainata minua.
Ja toinen kerta oli kun duunailin yhden siskon kanssa kun suostuin hänen pyynnöstään vähän piiskaamaan (ihan vaan avokämmenellä beballe) niin kaksoissisko halusi että piiskaan sitä myös. Ei ne piiskausjutut oikein olleet minua varten, kertakokemuksena hauska kuitenkin.
Pitkässä suhteessa nuo sivuhypyt ovat kokematta.
Vierailija kirjoitti:
Noo, meillä on tällainen teoriassa avoin liitto jota avoimuutta kumpikaan ei oikein käytä. Minusta se on hyvä, jokainen päivä on vähän jännempi, toisaalta oma parasta ennen-päivä on takanapäin joten tilanteita ei juuri tule.
Avoin liitto aktiivisesti käytettynä voi toimia tai olla toimimatta. Sanoisin mielummin että rehellinen avoin on parempi kuin epärehellinen suljettu. Perinteinen malli on kai se että vannotaan ikuista uskollisuutta ja sitten nainen on kotona ja ukko juoksee vieraissa. Se, että molemmilla on samat säännöt on jotenkin reilumpaa.
Juurikin näin. Itse suosisin ainakin pitemmän päälle sellaista raollaan olevaa liittoa, jossa voi pikkujouluissa käydä jotain ja siitä ei vedetä herneitä nenään, mutta ettei ulkopuolisia etsimällä etsitä.
Ei tosin ole mitään syytä olettaa, että se mies olisi useammin pettäjä.
Omasta puolestani voin kertoa olevani tyytyväinen. Nautin paljon seksistä ja siitä, että saa huomiota miehiltä. Olemme mieheni kanssa yhdessä nyt 11 vuotta ja kaikki alkoi, kun mieheni ehdotti asiaa oltuamme yhdessä n. 2 vuotta.
Olen noin 2-4 kertaa kuukaudessa vieraiden kanssa, kesällä olin kyllä useamminkin. Yhden vakituisen kanssa olen sitten säännöllisemmin.
Seuraa etsin usemmiten Tinderillä tai netistä näin korona-aikana. Myös erilaisten tuttujen kanssa olen ollut paljonkin, ja siitä nautinkin eniten, kun saa ensin flirttailla ja sitten pääsee nauttimaan yhdessä.
Mieheni ei taas ole kovin aktiivinen, noin kerran, pari ollut vieraiden kanssa vuodessa. Tosin mun siskoni kanssa hänellä on säännöllisemmin seksiä.
Oma ajatukseni on, että alussa kannattaa jonkun vieraan kanssa ensin tutustua vaikka hieman omia toiveitaan kertoen. Netistä löytyy helposti hyvää ja innokasta seuraa. Sitten vaan innokkaasti tapaamaan. Muutaman jutun jälkeen on varmaan jo helpompi mennä suoraan asiaan.
Olen 34-vuotias nyt, enkä osaa kuvitella oikein muunlaista elämää. Musta kannattaa kaikkien pariskuntien kokeilla tätä ennen kuin sanoo, ettei olekaan oma juttu.