Miksi naiset saavat avoimesti toivoa pitkää kumppaniehdokasta ilman kritiikkiä, mutta jos mies toivoo hoikkaa naista, niin johan siitä riemu...
Olen huomannut tuollaisen ilmiön.
Muutenkin naista vain ylistetään mitä enemmän hänellä on kriteereitä ja sanotaan että hän "tietää mitä haluaa", "vahva nainen"
Mutta jos mies kehtaa toivoa yhtään mitään kumppaniltaan, varsinkaan ulkoisia ominaisuuksia, hän on heti sika ja "vain instapimut kelpaa" -mies.
Tämä paino / pituus -juttu on sikäli huvittavin näistä, että _lähes jokainen_ voi olla normaalipainoinen/hoikka jos vain niin haluaa.
Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.
Kommentit (391)
Se on vaan se paino niin herkkä asia ihmisille. Itse oon hoikka nainen ja pyrin aina olemaankin. Hoikka ja hyväkuntoinen mies on minusta viehättävin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, että pituuteen ei voi vaikuttaa? Eikö siis sellaisia kriteereitä saisi olla lainkaan, joihin toinen ei voi vaikuttaa mitenkään?
Kyse oli siitä miksi mies leimataan pinnalliseksi ja siaksi jos hän toivoo hoikkaa naista (ominaisuus johon voi vaikuttaa), mutta nainen voi ilman kritiikkiä toivoa pitkää miestä (ominaisuus johon ei voi vaikuttaa)
Hienosti täysin missattu oleellinen asia, taidat olla näitä sub 80 ÄO-ihmisiä
Muutenkin naista vain ylistetään mitä enemmän hänellä on kriteereitä ja sanotaan että hän "tietää mitä haluaa", "vahva nainen"
Mutta jos mies kehtaa toivoa yhtään mitään kumppaniltaan, varsinkaan ulkoisia ominaisuuksia, hän on heti sika ja "vain instapimut kelpaa" -mies.
Näytä minulle missä naista kehutaan tuolla tavalla. Ei tule mieleen yhtäkään ketjua ainakaan täältä. "Vahva nainen" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin ulkonäön suhteen vaativaa.
Saat ihan rauhassa toivoa vaikka vihreäihoista nelikätistä seksipetoa mutta on eri asia, että saatko sitten sellaisen. Jos olisit tarpeeksi tasokas, niin eiköhän seuralaisesi olisi mieluisia.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko AP selittää miksi oletettavasti menit laatunaisen luo ja nyt valitat? https://www.vauva.fi/keskustelu/4285491/kertokaahan-naiset-kuuluuko-mie…
Ei ole minun aloitukseni
ap
Mä en tinderöi, mutta jotenkin kuvittelisin, että olisi helpompaa löytää oikeasti natsaava kumppaniehdokas, jos tämä on listannut mahdollisimman tarkkaan sen, mitä etsii. Ymmärrän ihan hyvin, että minun pituuteni (lähemmäs 180 cm), laihuus, kasvissyönti, harrastukset tmv. voivat olla joillekin ihan todellisia kynnyskysymyksiä (vaikka eihän kukaan tietenkään valitse kumppania vain ulkoisten seikkojen vuoksi vai miten se nyt oli). Miksi haaskata aikaa? Mulla on muutama ulkoinen seikka, jotka lopahduttavat mielenkiinnon saman tien, en voi asialle mitään. Varmaan jokaisella on jotain tällaisia kynnyskysymyksiä.
Tinderhän on vähän sellainen unelmien karkkikauppa, jossa ehkä käy flaksi, ehkä ei. Tinder saattaa yhteen tyyppejä, jotka eivät ehkä koskaan muuten tapaisi ja päätyisi juttusille, niin kai siinä voi olla enemmän sellaista testaamista kun perinteisellä tavalla pariutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, että pituuteen ei voi vaikuttaa? Eikö siis sellaisia kriteereitä saisi olla lainkaan, joihin toinen ei voi vaikuttaa mitenkään?
Kyse oli siitä miksi mies leimataan pinnalliseksi ja siaksi jos hän toivoo hoikkaa naista (ominaisuus johon voi vaikuttaa), mutta nainen voi ilman kritiikkiä toivoa pitkää miestä (ominaisuus johon ei voi vaikuttaa)
Yhdysvaltojen armeijan suorittamat tieteelliset kokeet ovat eri mieltä. Ihminen ei pysty pysyvästi muuttamaan kokoaan. Dieettiteollisuus valehtelee sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Toiveet kumppania kohtaan on ihan sama asia kuin toiveet työpaikkailmoituksessa. Toivotaan sitä parasta ja otetaan se vähiten huono.
Harvinaisen hyvä kiteytys.
Hyvin harva ihminen voi saada kaiken mitä haluaa kumppanilta. Entisaikana otettiin se joka oli saatavilla, ja kuitenkin moni niistä liitoista on kestänyt vuosikymmeniä. Ehkä vaatimustason alentaminen olisi tarpeen sekä miehillä että naisilla, ja keskityttäisiin yhteensopivuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta paino vaihtelee elämän mittaan, pituus vähemmän. Varsinkin jos on tarkoitus vaikka perhettä perustaa ja lapsia saada. Mies voi olla varma, että jos nainen tykkää hänestä alussa, asia ei tule muuttumaan muuttuvan pituuden vuoksi. Mutta jos miehellä on naiselle painokriteeri, nainen joutuu stressaamaan painonsa lisäksi sitä, tykkääkö mies enää.
Hyvä tekosyy:D Se ei tee pituuden vaatimisesta yhtään vähemmän pinnallista.
Mulla ei ole miehen pituudella väliä, mutta onhan pituus ja paino ihan erilaisia asioita, kun mietitään kumppaninvalinnan kriteerejä. Mies ei voi enää kasvaa pituutta, mutta nainen voi laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Saat ihan rauhassa toivoa vaikka vihreäihoista nelikätistä seksipetoa mutta on eri asia, että saatko sitten sellaisen. Jos olisit tarpeeksi tasokas, niin eiköhän seuralaisesi olisi mieluisia.
Oletan, että olet hieman pyöreä nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ja missä niitä haluamisia pitää julistaa? Kun itse etsin elämänkumppania, niin minulla oli deitti-ilmoituksessa olennaiset kriteerit. En kulkenut ympäriinsä kertomassa hoikille miehille, että en pidä hoikista vaan miehen pitää olla normaalipainoinen tai roteva. Tai tyhmille, että heidän pitäisi olla koulutettuja.
Kun pitää ne kriteerit omana tietonaan, niin ei taatusti kukaan tule lällättämään, että jotain ominaisuutta ei saa kumppanissa haluta.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan se paino niin herkkä asia ihmisille. Itse oon hoikka nainen ja pyrin aina olemaankin. Hoikka ja hyväkuntoinen mies on minusta viehättävin.
Pläskit naiset ovat hyvin herkkiä arvostelulle.
Mielestäni myös naisen kuuluu olla pitkä, hoikkuuden lisäksi kuten huippumallit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä että olet lyhyt.
Ei siinä ole mitään ikävää.
Pitkillä on suurempi todennäköisyys sairastua syöpään. Johtuu kasvuhormonista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taisit missata tuon kommentoijan pointin.
Mitä pahaa siinä on, että vaatii asioita joihin ei voi vaikuttaa?
Miksi mies loukkaantuu siitä, että joku nainen ei halua juuri häntä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole miehen pituudella väliä, mutta onhan pituus ja paino ihan erilaisia asioita, kun mietitään kumppaninvalinnan kriteerejä. Mies ei voi enää kasvaa pituutta, mutta nainen voi laihtua.
Eikä naisen tarvitse edes laihduttaa kunhan ei ole päästänyt itseään pläskiksi alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siksi naisen pitää toivoa sitä pituutta kumppanilta, jos haluaa pitkän kumppanin. Lyhyestä ei tule enää pitkää. Paino taas on sellainen asia, että se voi muuttua. Hieman ylipainoisesta kumppanista voi tulla hoikka, jos niin haluaa.
Selailen kesällä veljen Tinderiä nähdäkseni naisten profiileja ja kyllä siellä aika harvalla oli tuo pituustoive. Miehistä sen sijaan moni ilmoittaa profiilissaan pituutensa, yllättävän iso osa ihan ensimmäisenä.
En kiellä, etteikö moni nainen viehättyisi pitkistä miehistä, mutta sen tärkeys on melko liioiteltua. Taitaa olla taas yksi niistä monista asioista mitä miehet pitävät toisissaan ihanteena ja siksi automaattisesti olettavat sen olevan naisille myös se kaikista tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltojen armeijan suorittamat tieteelliset kokeet ovat eri mieltä. Ihminen ei pysty pysyvästi muuttamaan kokoaan. Dieettiteollisuus valehtelee sinulle.
Älä valehtele itsellesi:D Tottakai nainen pystyy laihtumaan, ihminen ei pysty muuttamaan pituuttaan.
Nainen on siis pinnallinen toivoessaan pitkää miestä, mutta mies ei ole pinnallinen toivoessaan hoikkaa naista koska jokainen nainen voi laihduttaa. Näin ollen naisten vaatimukset ovat pinnallisempia kuin miesten. Silti alkaa heti läskit vinkumaan:D
Toiveet kumppania kohtaan on ihan sama asia kuin toiveet työpaikkailmoituksessa. Toivotaan sitä parasta ja otetaan se vähiten huono.