Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerronpa teille, miksi palelevat vilukissanaiset ärsyttävät

Vierailija
29.09.2014 |

Juu, on isot murheet mutta. On täällä turhempiakin avauksia.

Tuli vaan mieleen, kun ruokatunnilla kävelin kaupungilla. Kaikenikäisillä naisilla oli tässä kauniin lämpimässä syyssäässä pipo, pitkä kaulahuivi ja toppatakki. Siis hä? 15 astetta lämmintä ja naikkoset pukeutuu kuin helmikuun myrskyissä.

Tästähän seuraa se, että kun totuttaa ittensä alkusyksyn lämpimillä keleillä liian paksuun pukeutumiseen, tosipakkasilla ei sitten mikään riitä. Tai milloinkaan.

Otetaanpa nyt esim tää meidän avokonttori. Pitäisi olla viimeisimmän talotekniikan saavutuksia, eli ilmanvaihto ja lämpötilat kunnossa. Silti täällä istuu muutama vapiseva ansariruusi, joilla pitää sisälläkin sitten olla monta paitaa, villapaita ja toppatakki. Aivan, toppatakki. Sitten lipitetään marttyyrimaisesti kuumaa teetä ja PALELLAAN.

Ja miksikö tää mun persettä rassaa? No siksi, että a) se on epäloogista. Kesällä samassa lämpötilassa nämä harakat menee nirunarutoppi päällä. B) noin heikot ihmiset tuskin sopivat pohjoisen oloihin, jolloinka joko kuolevat pois tai sopeutuvat. Koska kumpaakaan ei kuitenkaan näytä tapahtuvan, kyseessä on siis huomiohakuisuus. Ja sitten se painavin syy:

C) me muut normaalit ja joskus jopa hikoilevatkin ihmiset joudumme aina menemään näiden kylmäveristen ehdoilla. Pattereiden pitää hehkua punaisina, ikkunaa ei saa avata edes kesällä. Termostaatteja kytätään pakkomielteenomaisesti ja ilmastointia väännellään aina minimiin, mistä seuraa se, että ilma ei kierrä, tulee tunkkaista ja ankeaa.

Mä sitten istun t-paidoissa ja avojaloin vuoden ympäri, koska enempää en näin syksyllä oikein voi riisua ja nytkin saan kuulla päivittelyä, että hyi kamala miten tarkenet.

MIKSI SISÄTILOISSA PITÄÄ OLLA +30 ASTETTA, KERTOKAA MULLE!!!

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä av:n parasta antia. Muistakaa nyt kaikki naiset pukee tarpeeks niukasti ja paljon päälle, ettei kukaan häirinny sun olemisesta.

Ja muistakaa, että se joka ärsyyntyy pienistäkin aisoista, tietää aina totuuden ihan kaikesta, etenkin sun asioista. Siks on tosi hyvä, että se puuttuu niihin. Että ei nyt loukkaannuta viisaista sanoista, vaan varotaan keräämästä ylialipukeutumisella huomioo keltään!

Vierailija
102/105 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Secretin kirjoittaja on Rhonda Byrne. Lorna Byrne on enkelikirjojen kirjoittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:33"]

Nämä palelijat ovat yleensä epäaktiivisia laihaläskejä tai sitten ihan vaan läskejä. 

[/quote]

Mä olen laihaläski, mutta aktiivinen. Työ on vain istumatyötä. Muuten pyöräilen tai kävelen työmatkat, lenkkeilen huvikseni, uin (brrr, kylmää, mutta silti), sekä käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ryhmäliikunnassa tai tekemässä oman hikitreenin. Istumista tulee vain töissä ihan liikaa ja tässä ei kyllä olisi vara istua nytkään. Ei, vaikka olen käynyt tunnin jumpassa, siivoillut ja pyöräilly tänään 11 km. 

Vierailija
104/105 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:14"]Juu, on isot murheet mutta. On täällä turhempiakin avauksia.

Tuli vaan mieleen, kun ruokatunnilla kävelin kaupungilla. Kaikenikäisillä naisilla oli tässä kauniin lämpimässä syyssäässä pipo, pitkä kaulahuivi ja toppatakki. Siis hä? 15 astetta lämmintä ja naikkoset pukeutuu kuin helmikuun myrskyissä.

Tästähän seuraa se, että kun totuttaa ittensä alkusyksyn lämpimillä keleillä liian paksuun pukeutumiseen, tosipakkasilla ei sitten mikään riitä. Tai milloinkaan.

Otetaanpa nyt esim tää meidän avokonttori. Pitäisi olla viimeisimmän talotekniikan saavutuksia, eli ilmanvaihto ja lämpötilat kunnossa. Silti täällä istuu muutama vapiseva ansariruusi, joilla pitää sisälläkin sitten olla monta paitaa, villapaita ja toppatakki. Aivan, toppatakki. Sitten lipitetään marttyyrimaisesti kuumaa teetä ja PALELLAAN.

Ja miksikö tää mun persettä rassaa? No siksi, että a) se on epäloogista. Kesällä samassa lämpötilassa nämä harakat menee nirunarutoppi päällä. B) noin heikot ihmiset tuskin sopivat pohjoisen oloihin, jolloinka joko kuolevat pois tai sopeutuvat. Koska kumpaakaan ei kuitenkaan näytä tapahtuvan, kyseessä on siis huomiohakuisuus. Ja sitten se painavin syy:

C) me muut normaalit ja joskus jopa hikoilevatkin ihmiset joudumme aina menemään näiden kylmäveristen ehdoilla. Pattereiden pitää hehkua punaisina, ikkunaa ei saa avata edes kesällä. Termostaatteja kytätään pakkomielteenomaisesti ja ilmastointia väännellään aina minimiin, mistä seuraa se, että ilma ei kierrä, tulee tunkkaista ja ankeaa.

Mä sitten istun t-paidoissa ja avojaloin vuoden ympäri, koska enempää en näin syksyllä oikein voi riisua ja nytkin saan kuulla päivittelyä, että hyi kamala miten tarkenet.

MIKSI SISÄTILOISSA PITÄÄ OLLA +30 ASTETTA, KERTOKAA MULLE!!!
[/quote]

Ei mun mukaan tartte lämpötiloja asentaa. Koska pidän sitä shaalia harteillani ja kynsikkäitä. Itse palelen jopa kesähelteillä, ilmeisesti huono ääreisverenkierto.

Vierailija
105/105 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palelen helposti tai ainakin erittäin harvoin minulla on liian kuuma. Teen osaksi ulkotöitä ja töissä olen oppinut pukeutumaan niin, että en palele. En edes kauhemmilla  ja kylmimmillä ilmoilla. Pukeudun todellakin niin kuin itsestä tuntuu, sään ja lämpötilan mukaan. Esim. nyt jo ulkona käytän pipoa ja huivia. Pukeutumiseni myös vaihtelee muuttuvan ilman/lämpötilan mukaan. Esim. lisään vaatekerroksia, otan käyttöön villapohjasukat...jne... Enkä valita, että minua palelisi. Enkä myöskään oleta, että sisätiloissa on +30 astetta, reilu +20 on oikein hyvä. En mitenkään koe, että olisin totuttanut itseni liian lämpimään/liian lämpimään pukeutumiseen. MInä vain pukeudun sen hetkisen tilanteen vaatimalla tavalla.