Ei kutsuttu häihin
Suku juhlii isoja häitä, mutta vanhempiani tai minua ei kutsuttu. Vanhemmat ovat morsion kummeja ja morsian on vieraillut pienestä asti usein vanhemmillani.
Minua surettaa nämä nykytavat. Jätetään kummit kutsumatta isoihin kirkkohäihin! Moukkamaista. Ehkä nämä häät oli tarkoitettu vain suvun kauniille ja rohkeille. Mene ja tiedä.
Kommentit (62)
Se onkin hyvä kysymys. Mm. menestynyt siskoni miehineen kutsuttiin häihin. Minua, sairasta ihmistä ei kutsuttu. Meidän sukuhaarasta siis siskoni oli kyllin Kaunis ja Rohkea ollakseen luomassa interiööriä morsiusparin juhlille, mutta vanhemmat jätettiin kutsutta. Ovathan hekin toki vanhoja ja sairaita, ei enää niin kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin hyvä kysymys. Mm. menestynyt siskoni miehineen kutsuttiin häihin. Minua, sairasta ihmistä ei kutsuttu. Meidän sukuhaarasta siis siskoni oli kyllin Kaunis ja Rohkea ollakseen luomassa interiööriä morsiusparin juhlille, mutta vanhemmat jätettiin kutsutta. Ovathan hekin toki vanhoja ja sairaita, ei enää niin kauniita.
Niin toimii kansa joka on hylännyt Jumalan. Jeesushan kehotti toimimaan juuri päinvastoin:
"Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua. Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita; niin sinä olet oleva autuas, koska he eivät voi maksaa sinulle; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa."
No, tiedätpähän, ketä ei tarvitse omiin juhliin kutsua.
AP vanhemmat on kutsuu häihin. Mutta AP olisi tullut mukana joten vanhemmat valehtelivat hänelle.
Vierailija kirjoitti:
AP vanhemmat on kutsuu häihin. Mutta AP olisi tullut mukana joten vanhemmat valehtelivat hänelle.
Tulkinta tuokin, mutta ei pidä paikkaansa. Me olemme ihan aikuisia hyvinkäyttäytyviä ihmisiä kaikki, eikä kukaan kulje missään kenenkään toisen kutsulla.
Ap
Tämmöistä se on. Ennen koronaa meidän perheestä kutsuttiin sukuhäihin vanhempani ja veljeni, mutta ei minua.
Kyseessä ikäiseni serkkutytön häät.
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä se on. Ennen koronaa meidän perheestä kutsuttiin sukuhäihin vanhempani ja veljeni, mutta ei minua.
Kyseessä ikäiseni serkkutytön häät.
En ymmärrä.
AP tässä.
Ai teilläkin oli rajauksia hääkutsuihin. ☹️
En ole pahoillani itseni puolesta, vaan vanhempieni, jotka ovat siis morsiamen kummeja. He ovat antaneet morsiamen mökkeillä huvilallaan rajoituksetta, passanneet morsiota, kokanneet, leiponeet. Kun tulee häiden aika, kutsuttavaksi löytyy toistasataa mieluisampaa vierasta kuin iäkkäät vanhempani.
Minusta nyt ei ollut hyvä tyylitaju mukana tässä touhussa.
No, vanhempasi voivat lopettaa kummitytön hyysäämisen ja mökille kutsumisen. Det var det.
Vierailija kirjoitti:
No, vanhempasi voivat lopettaa kummitytön hyysäämisen ja mökille kutsumisen. Det var det.
Just näin. Vanhemmilles nyrkki silmään, jos ovat niin tyhmiä, että jatkavat mökille kutsumista
Mitä vanhempas tuumi tästä tempusta?
Hääpari kutsuu häihin vain ne jotka haluaa kutsua.
Morsiamella on kaksi enoa, toisen enon lapset kutsuttiin häihin, mutta ei toisen!!
Eipä ne vanhukset muuta kuin elävät arkista elämäänsä. Eivät tietenkään laittaneet lahjaa tai onnitteluja hääparille. Ei tupata kun ei tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Hääpari kutsuu häihin vain ne jotka haluaa kutsua.
Nimenomaan.
Samalle naiselle kelpaa alkukesästä vanhempien merenrantahuvila käyttöön, mutta loppukesästä nainen ei halua huvilan omistajia häihinsä.
Rusinat pullasta -efekti.
Usein serkuista ja muistakin sukulaisista kutsutaan ne keiden kanssa ollaan eniten tekemisissä. Mulla on 50 serkkua ja häihin kutsuin 6 heistä.
Minua ei kutsuttu häihin, koska oma lapseni olisi suoltanut pöydässä päivät pitkät pyypyytä!
Ole kiitollinen ettei kutsuttu, sun ei tarvitse lahjaa ostaa tai kerjäläisten tilille rahaa laittaa.
olisko joku sukulainen sanonut että hän ei tule jos teidät kutsutaan eli selkäänpuukotusta? tai ihan vaan johonkin se raja pitää vetää kun tilat ja varat on rajalliset, ainahan niistä joku loukkaantuu.
Miksi olet niin loukkaantunut?
Jokainen kutsuu juhliinsa ne ketä kutsuu. Niin teet sinäkin. Mieti vaikka kuinka paljon rahaa säästyy, kun fi tarvitse mennä.
Ketä siellä häissä sitten on, tiedätkö?