Ahdistava ihailija
Miespuolinen työkaverini edellisestä työpaikasta ahdistaa... Hän laittelee jatkuvasti epämukavia viestejä facebookissa, vaikka hän ei ole kavereissani. Kehuu ulkonäköäni, puhuu erittäin seksuaaliseen sävyyn esim. rinnoistani ja siitä mitä hän haluaisi tehdä kanssani. Olen useaan otteeseen maininnut hänelle että olen parisuhteessa enkä ole missää nimessä kiinnostunut hänestä. Ei auta mitään! Viestittely vain jatkuu vaikka en vastaisikaan hänelle mitään. Kaiken lisäksi joudun näkemään häntä viikottain töissä, vaikka olemmekin nykyään eri työpaikoissa. Mitä hittoa voin tehdä?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:20"]
Oletkohan lukenut aloitusviestiä ollenkaan? Ap on sanonut miehelle, että haluaa tämän lopettavan. Turha alkaa syylistää apta. Hän on saanut täältä varmasti hyviä vinkkejä kuinka toimia asian suhteen.
[/quote]
Ei aloituksessa lukenut, että aloittaja olisi suoraan sanonut ahdistelijalle, että haluaa tämän lopettavan. Kerrotaan vaan, että on mies eikä olla kiinnostuneita.
Minähän juuri neuvoin, että ahdistelijalle pitää ilmoittaa, että jos yhteydenotot jatkuvat, asia menee poliisille. Mutta minä ajattelenkin ahdistelijan tapaan, kuulemma. Eihän se nyt käy, että ihan poliisille.
[/quote]
Ap kirjoitti viestissä nor 6: "Olen sanonut hänelle niin kasvotusten kuin viestilläkin että seurustelen kuudetta vuotta enkä ole kiinnostunut hänestä. Olen myös pyytänyt häntä lopettamaan viestien lähettämisen."
[/quote]
No niinpä niin, jos on tuonkin jo sanonut niin aika mennä poliisille. Ei tuossa sen enempää jankattavaa ja miettimistä ole.
Kenen mies voi sanoa tuommoista vitsiksi, siis oma mies?!? Ei kenenkään, jos itsellä ois vastaava tilanne, tää ahdistelija sais välitöntä palautetta. Jos olisin jossain työpaikassa joutunut vastaavan kohteeksi ja esittänyt todisteet, aivan varmasti homma olis sillä selvä. Hommaa ne todisteet jos ei muu auta! Puhu muille!
Esimies sanoi vitsiksi, ei todellakaan oma mies!
T. 21
Blokkaa/estä hänet fb:ssä. Ota todisteeksi näyttökuvat/printscreenit viesteistään ja vastauksistasi. Myös mahdollisista uusista viesteistä. Uhkaa mennä niiden kanssa poliisin/pomosi puheille. Mene ja pyydä esimieheltäsi että joku toinen hoitaa kommunikoinnin tämän asiakkaan kanssa tästä syystä. Kyllä sen jotenkin saa loppumaan, voi olla vaikeaa mutta silti.