Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistava ihailija

Vierailija
29.09.2014 |

Miespuolinen työkaverini edellisestä työpaikasta ahdistaa... Hän laittelee jatkuvasti epämukavia viestejä facebookissa, vaikka hän ei ole kavereissani. Kehuu ulkonäköäni, puhuu erittäin seksuaaliseen sävyyn esim. rinnoistani ja siitä mitä hän haluaisi tehdä kanssani. Olen useaan otteeseen maininnut hänelle että olen parisuhteessa enkä ole missää nimessä kiinnostunut hänestä. Ei auta mitään! Viestittely vain jatkuu vaikka en vastaisikaan hänelle mitään. Kaiken lisäksi joudun näkemään häntä viikottain töissä, vaikka olemmekin nykyään eri työpaikoissa. Mitä hittoa voin tehdä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä ne törkeät viestit työkavereillesi ja naurakaa yhdessä. Eiköhän ääliö tokene. Kerro myös miehellesi.

Vierailija
2/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaatte töissä, onko teillä asiakassuhde vai oletteko jotain yhteistyökumppaneita vai mitä? Laita miehelle yksi selkeä viesti, jossa sanot, että et halua saada häneltä enää mitään viestejä, et ole kiinnostunut hänestä siinä mielessä kuin hän ehdottelee asioita ja koet hänen viestinsä ahdisteluna. Sano, että jos viestittely ei lopu, otat ahdistelun esille esimiehen kanssa, koska sinulla on oikeus tehdä töitä ilman, että joku lähettelee vihjailevia viestejä koko ajan.

Sitten et vastaa enää mihinkään, ja jos viestittely jatkuu, näytät viestit esimiehellesi ja sanot, että et halua olla tämän asiakkaan/toimittajan/yhteistyökumppanin kanssa tekemisissä asiattoman viestittelyn takia.

Eikö fb:ssä pysty laittamaan sellaisen asetuksen, että vain kaverit voivat laittaa yksityisviestejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot olevasi parisuhteessa, niin ei mies siitä tajua, että tarkoitat oikeasti, että toivot hänen lopettavan viestien laiton. Oletko sanonut hänelle suoraan, että ole hyvä ja lopeta viestien laittaminen, koska et pidä niistä.

Vierailija
4/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estää henkilön kaikki yhteydenpito facebookissa. Ja muuten, puhua asiallisesti työasioista silloin kun se on pakko, muuten viileästi ohittaa vaan. Ei niihin muu auta.

Vierailija
5/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyökumppani on. Olen sanonut hänelle niin kasvotusten kuin viestilläkin että seurustelen kuudetta vuotta enkä ole kiinnostunut hänestä. Olen myös pyytänyt häntä lopettamaan viestien lähettämisen. Vastauksena on "Älähän nyt ole noin kylmä ;)" tyylisiä viestejä. Onneksi silloin kun näemme on paikalla muitakin, mutta jo hänen katseensa inhottavat. Kasvotusten hän ei puhu oikeastaan muusta kuin työasioista, johtunee siitä että paikalla on muitakin.

Ap

Vierailija
6/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä katsoa noita facebookin asetuksia!

Ap

Vierailija
7/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No estolistalle vaan tuommoinen. Menet sen profiiliin ja klikkaat "estä henkilö". Loppuu viestit.

Vierailija
8/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä pääse eroon ahdistelijasta noin vain. Mulla oli vähän samanlainen kokemus, eräs mies ihastui minuun vaikka tiesi että olen naimisissa. Mies ihastui ihan pelkästään vain ulkonäkööni, kaikki hänen imartelevat viestinsä koskivat ulkonäköäni. Olen töissä kaupassa ja kohtelen kaikkia asiakkaita samalla ystävällisyydellä, mutta ahdistelija otti kaiken sen henkilökohtaisesti. Hän kehitti mielessään meille suhteen asiakaspalvelutilanteisiin pohjautuen. Viestien ja lähentymisten sävy oli pitkään sinnikkään ystävällinen, mutta muuttui vihamieliseksi miehen lopulta tajutessa, ettei mahdollisuuksia suhteeseen ole. Pääsin hänestä lopulta eroon, mutta prosessi oli pitkä ja ahdistava, jouduin vaihtamaan työpaikkaa.

Vierailija
9/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida oikeasti haluta hänen lopettavan. Muuten olisit ilmoittanut, että jos seksuaalinen häirintä jatkuu, teet ilmoituksen poliisille. Ja niinkuin muut on jo sanoneet, voit blokata tyypin joka tapauksessa.

Vierailija
10/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:57"]

Et taida oikeasti haluta hänen lopettavan. Muuten olisit ilmoittanut, että jos seksuaalinen häirintä jatkuu, teet ilmoituksen poliisille. Ja niinkuin muut on jo sanoneet, voit blokata tyypin joka tapauksessa.

[/quote]

Sopisit hyvin yhteen tämän ap:n ahdistelijan kanssa. Teillä näyttää olevan ihan samanlainen ajatuksenjuoksu.

Vierailija
11/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näitä ahdistelijoita ei paljon hetkauta uhkaukset asian eteenpäin viemisestä. Kuittaavat kaiken leikiksi ja naisen huumorintajuttomaksi.

Vierailija
12/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:05"]

Yleensä näitä ahdistelijoita ei paljon hetkauta uhkaukset asian eteenpäin viemisestä. Kuittaavat kaiken leikiksi ja naisen huumorintajuttomaksi.

[/quote]

Onko sinulla kokemusta? Minullapa on. Pelkkä poliisin mainitseminen saa useimmat vellihousut vetäytymään.

Tiedän kyllä myös naisia, jotka kovasti joka suuntaan muka tuskittelevat ahdistelevaa ihailijaansa. Huomionhakua, ja helvetin epäreilua ihailijalle, jos tälle on annettu toisenlaista signaalia. Jo se on signaali, että pitää kavereissaan tuommoisen. Pois listalta vaan niin johan loppuu. Tullaan vauvalle neuvoja kysymään, ja kun neuvoja saadaan, niin neuvojat on itse ahdistelijoita. Just.

Vierailija
13/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn ahdistelijahan ei ole tämän facebook kaveri. Facebookissa voi laittaa yksityisviestiä vaikka ei olisikaan kavereita.

Vierailija
14/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:57"]

[/quote]

Sopisit hyvin yhteen tämän ap:n ahdistelijan kanssa. Teillä näyttää olevan ihan samanlainen ajatuksenjuoksu.

[/quote]

Mikä siinä on niin vaikeata selvästi sanoa häiritsijälle, että en pidä lähestymisistäsi, ja jos ne jatkuvat, haen asiaan virka-apua? Mikä? Jos jaksaa tehdä asiasta avauksen, pystyy varmaan myös sen verran venymään, että sanoo henkilölle itselleen.

Vierailija
15/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan lukenut aloitusviestiä ollenkaan? Ap on sanonut miehelle, että haluaa tämän lopettavan. Turha alkaa syylistää apta. Hän on saanut täältä varmasti hyviä vinkkejä kuinka toimia asian suhteen.

Vierailija
16/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:20"]

Oletkohan lukenut aloitusviestiä ollenkaan? Ap on sanonut miehelle, että haluaa tämän lopettavan. Turha alkaa syylistää apta. Hän on saanut täältä varmasti hyviä vinkkejä kuinka toimia asian suhteen.

[/quote]

Ei aloituksessa lukenut, että aloittaja olisi suoraan sanonut ahdistelijalle, että haluaa tämän lopettavan. Kerrotaan vaan, että on mies eikä olla kiinnostuneita.

Minähän juuri neuvoin, että ahdistelijalle pitää ilmoittaa, että jos yhteydenotot jatkuvat, asia menee poliisille. Mutta minä ajattelenkin ahdistelijan tapaan, kuulemma. Eihän se nyt käy, että ihan poliisille.

Vierailija
17/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos blokkaaminen ei auta, vaan viestejä alkaa tulla muuta kautta, ota yhteys poliisiin. TUollaiset vainoajat eivät lopeta, vaan yleensä "ihailu" muuttuu pakkomielteisemmäksi. Tuolla ylempänä joku vainoajatyyppinen henkilö osuvasti esittelikin tällaisten tyyppien sielunmaisemaa: he kuvittelevat, että vainoamisen kohde oikeasti nauttii vainoamisesta, että se saa heidän olonsa tuntemaan imarrelluksi, että he jossain vaiheessa tajuavat, miten paljon vaivaa vainoaja on nähnyt ja kapsahtavat tämän kaulaan... näin he ajattelevat, siinä ei yleensä järkipuhe auta.

Vierailija
18/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:20"]

[/quote]

Ei aloituksessa lukenut, että aloittaja olisi suoraan sanonut ahdistelijalle, että haluaa tämän lopettavan. Kerrotaan vaan, että on mies eikä olla kiinnostuneita.

Minähän juuri neuvoin, että ahdistelijalle pitää ilmoittaa, että jos yhteydenotot jatkuvat, asia menee poliisille. Mutta minä ajattelenkin ahdistelijan tapaan, kuulemma. Eihän se nyt käy, että ihan poliisille.

[/quote]

Ap kirjoitti viestissä nor 6: "Olen sanonut hänelle niin kasvotusten kuin viestilläkin että seurustelen kuudetta vuotta enkä ole kiinnostunut hänestä. Olen myös pyytänyt häntä lopettamaan viestien lähettämisen."

Vierailija
19/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea aina koko ketju läpi, tiedoksi joillekkin. Mutta ei siitä sen enempää.

Vierailija
20/24 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut vähän samantapainen tilanne. Minulla ahdistelu vain tapahtui kasvotusten eli mitään ei ollut mustaa valkoisena. Kun kerroin asiasta esimiehelleni, sain vastaukseksi juuri tuota "Vitsiähän tuo on, älä ole niin tosikko".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän