Kysy 20-vuotiaalta vl-naiselta mitä vaan
Vastailen tässä iltani kuluksi :)
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:29"]Mitenkäs jos olette jos harrastaneet seksiä ennen papin aamenta, eikös se olekaan syntiä vai kekaittekö te lestat näitä sääntöjä omaan makuunne mukautuen? [/quote] On syntiä mutta ne asiat on uskottu anteeksi. Ap
[/quote]
Tunnustitko julkisesti seuroissa, että olet maannut sen miehen kanssa? Vai miten tunnustit?
[/quote]
En ole sitä ääneen tunnustanut kenellekään, mutta perheessämme, ystäväpiirissäni sekä seuroissa saarnataan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ilman, että tarvitsee luetella syntejä joita on tehnyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 23:57"]Pidätkö itseäsi älykkäänä?
[/quote]
En. [quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 00:09"]Kuinka monelle olet jakanut pillua?
[/quote]
Ainoastaan miesystävälleni.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:29"]Mitenkäs jos olette jos harrastaneet seksiä ennen papin aamenta, eikös se olekaan syntiä vai kekaittekö te lestat näitä sääntöjä omaan makuunne mukautuen? [/quote] On syntiä mutta ne asiat on uskottu anteeksi. Ap
[/quote]
Kuka ne anteeksi antaa? Jos vastaa Jumala, niin miten tulkitset vastauksen myöntäväksi?
Miksi ette noudata sääntöjä? Eikö Herran pelko ole tarpeeksi suuri?
[/quote]
Myös uskovainen ihminen on erehtyväinen ja jokainen tekee syntiä päivittäin. Synnit on mahdollista uskoa anteeksi katujen sekä toisen uskovaisen saarnatessa.
Ap
Et masturboi, paskapuhetta! Jokainen terve ihminen näplää itseään enemmän tai vähemmän.
Luet täällä seksikeskusteluja, miksi?
Olet saanut seksiharrastamisesi anteeksi, en ymmärrä. Eikö se ole syntiä kuitenkin ns. esiaviollinen seksi lestoillekin, vai olenko väärässä? Käsittääkseni uskovaiset (uskovat/luulevat) saavansa syntinsä anteeksi kun katuvat tekojaan, kadutko sitä että olet nussinut?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 16:25"]Et masturboi, paskapuhetta! Jokainen terve ihminen näplää itseään enemmän tai vähemmän.
Luet täällä seksikeskusteluja, miksi?
Olet saanut seksiharrastamisesi anteeksi, en ymmärrä. Eikö se ole syntiä kuitenkin ns. esiaviollinen seksi lestoillekin, vai olenko väärässä? Käsittääkseni uskovaiset (uskovat/luulevat) saavansa syntinsä anteeksi kun katuvat tekojaan, kadutko sitä että olet nussinut?
[/quote]
:D olen siis sairas kun en masturboi?
Luen kyllä täällä seksikeskusteluja siinä missä muitakin mielenkiintoisia keskusteluja.
Ja kyllä, kadun sitä että olen nussinut mieheni kanssa ja näin ollen tehnyt syntiä, mutta ns "pahimmatkin" synnit saa anteeksi jos niitä oikeasti katuu.
Ap
Jokainen on täällä oman onnensa seppä. Ei pidä alistua eikä ole pakko alistua siihen mihin kotiympärist pakottaa. Ihminen on vapaa kun sen oikein ymmärtää.
Missä päin asut? Kävitkö tänään seuroissa? Ootko naimisissa? Lapsia onko? Monta? Oletko onnellinen? Mietitkö koskaan uskon asioista tarkastellen myös muita vaihtoehtoja? Allekirjoitatko kaikki vl uskon mielipiteet käytännöt ja uskomukset vai onko jostain omia mielipiteitä?
Onko ollut kiireistä siellä Valtion Lentokonetehtailla viime aikoina? Vaikuttaako taantuma teihin?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:55"]Missä päin asut? Kävitkö tänään seuroissa? Ootko naimisissa? Lapsia onko? Monta? Oletko onnellinen? Mietitkö koskaan uskon asioista tarkastellen myös muita vaihtoehtoja? Allekirjoitatko kaikki vl uskon mielipiteet käytännöt ja uskomukset vai onko jostain omia mielipiteitä?
[/quote]
Asun keski-Suomessa. Tänään en ollut seuroissa sillä tulin juuri reissusta kotiin. naimisiin olen menossa ensi keväänä joten lapsia ei ainakaan vielä ole.
Tällä hetkellä oon todella onnellinen mutta on ollu myös kausia jolloin oon joutunu kärsimään (uskoni takia) enkä ole tuntenu itseäni onnelliseksi.
Yleensä mietin asiat automaattisesti uskoni kautta mutta tietenki välillä myös muuten.
Uskon, että mielipiteitä on yhtä monta kuin on ihmisiäkin, joten tietenkin mulla on myös omat mielipiteet ja joissain asioissa ajattelen myös järjellä, vaikka usko tuleekin yleensä ensi sijaisesti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:59"]Miten ihminen voi olla vähälaktoosinen?
[/quote]
Ehkä joku, joka on allerginen liialle laktoosille, mutta sietää sitä vähissä määrin.
Ap
Oliko mukava reissu? Mitä mieltä olet siitä että voi olla kansan edustaja (julkisuuden henkilö) mutta ei saa harrastaa/tehdä työtä urheilun ammatti tasolla? Miten nämä asiat eroavat toisista?
t: toinen vl
Hyväksytkö ehkäisyn? Miksi/miksi et? Ärsyttääkö sinua ikinä se että esim. puhujat vain latelevat käskyjä ilman yhteyttä Raamattuun?
T. Kolmas vl
Montako lasta haluat? "Niin monta kuin on tullakseen" tms ei kelpaa vastaukseksi.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4285334/ketju/oon_16_v_en_haluu_olla_enaa_lestadiolainen
Eli miten päästä irti lestadiolaisuudesta?
Oletko keskustellut tulevan miehesi kanssa uskosta? Muista että mit tahansa missä vain sanotaan tärkeintä on että te olette samaa mieltä. Päätätte ITSE parisuhteessanne.
neljäs vl
Käytkö vaatekaupoissa, joissa soitetaan poppia ja rockia? Reagoitko mitenkään, jos bussikuski kuuntelee radiosta musaa?
Monelle herkässä minuuden kehityksen vaiheessa elävälle nuorelle (joka on kasvatettu lesstadiolaisuuteen) ankara ja tiukkaan kurinpitoon perustuva usko vie mielenterveyden tasapainon lujille... Itsesyytökset ja ahdistus voivat hallita ihmistä järkyttävällä tavalla. Ja miten turhaan...
"...Minulla oli murrosiässä voimakkaita pelkotiloja Jumalaan liittyen. En uskaltanut nukahtaa, sillä uskoin ansainneeni pahimman mahdollisen rangaistuksen teoistani. Makasin öisin vuoteessa silmät auki enkä uskaltanut sulkea niitä ja nukahtaa, koska uskoin Jumalan tulevan -."
"Syyllinen elämään"
https://freepathways.wordpress.com/2010/02/22/nelivuotiaan-synnit/#comment-9204