Tiedän 23 vuotiaan naisen joka antoi lapsensa adoptioon
Ei kuulemma huomannut raskautta ennen viikkoa 18 ja sitten oli liian myöhäistä tehdä abortti joten antoi vauvansa pois. Ja kyseinen nainen on mielentervehdeltään ihan normaali, elää avoliitossa. Ei kuulemma halunnut alkaa äidiksi ja haluaa nauttia nuoruudestaan. Mielestäni aika järkyttävää. Sääliksi käy sitä pientä vauvaa jolla ei ole vanhempia :/
Kommentit (49)
Jos on adoptoitu niin eikös se ole saanut vanhemmat? Ja sellaiset, jotka halusivat lapsen...
Onhan sillä lapsella vanhemmat, kun se adoptoidaan.
No onhan sillä vanhemmat, luultavasti vielä sellaiset jotka ovat ikionnellisia lapsesta ja odottaneet kauan omaa pienokaista. Valoja päälle.
Fiksu likka! Tälläisestä hurskastelusta huolimatta uskalsi tehdä rohkean ja epäitsekään teon.
Uusi provolaji vai?
Ruvetaanko paheksumaan adoptiota?
Jokainen tehköön omat päätökset. Ja niin komppaann edellistä kyllähän sillä on vanhemmat, ehkä parempi näinpäin lapsellekin.
Ei lasta omisteta kuten lemmikkieläintä, eikä jalkojen levittäminen miehelle ja sieltä lapsen ulos työntäminen tee kenestäkään vanhempaa. Siihen kasvetaan ja opitaan aidosta halusta olla vanhempi, kuten nämä adopition kautta vanhemmiksi tulleet.
Kyllä minä paheksun. Täällä on tänään liikkeellä kovin itsekkäitä tai ehkä vain yksi joka suoltaa tuollaista ymmärtävää paskakirjoitusta, adoptio ei ole mikään jälkiehkäisy. Toivottavasti ei saa enää lasta sitten sitä "suvaitsee tahtoa".
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 16:22"]Kyllä minä paheksun. Täällä on tänään liikkeellä kovin itsekkäitä tai ehkä vain yksi joka suoltaa tuollaista ymmärtävää paskakirjoitusta, adoptio ei ole mikään jälkiehkäisy. Toivottavasti ei saa enää lasta sitten sitä "suvaitsee tahtoa".
[/quote]No onko tuo nyt niin paha asia? Nainen fiksusti antoi lapsen adoptoitavaksi, kun ei itse ollut valmis äidiksi. Pariskunta, joka oli ehkä tuomittu lapsettomuuteen, sai oman lapsen adoption kautta. Missä se ongelma on?
On sulla ap aika kummallinen asenne: vain mieleltään sairaat antavat lapsen adoptioon. Mielestäni kertomasi nuori nainen teki kunnioitettavan teon antamalla lapsen sellaisille ihmisille, jotka eivät itse voi lasta saada ja jotka kuitenkin kaipasivat lasta. Nuo ihmiset varmasti rakastavat lasta, jota ovat joutuneet kauan odottamaan. Lapsenkin on turvallisempaa ja tasapainoisempaa elää rakastettuna kuin tuntea koko ajan olevansa ei-toivottu vahingonlaukaus, ylimääräinen suu ruokittavaksi.
Jos kuitenkin jääräpäisesti haluat pitää kiinni mielipiteistäsi, niin älä levittele niitä julkisuuteen esim. tällä palstalla.
Ikävä juttu. Toivottavasti moni ei joudu samaan tilanteeseen. Olisi hienoa, että ehkäisy toimisi aina ja sitä käytettäisiin kun ei haluta lasta. Ja jos vahinko käy, niin tehtäisi se abortti mahdollisimman pian. Ettei tulisi näitä adoptioon laitettavia lapsia. Adoptiobisnes on jotenkin karua. Eikä jokaiset adoptiovanhemmat ole todellakaan mitään unelmavanhempia. Monille on tullut lapsesta vain pakkomielle ja mielessä toivotaankin vain tietynlaista (täydellistä) lasta, kun ei tyydytä siihen, ettei kaikkea voi saada. Lapsi on mukava ostettava "asuste" ja egon jatke. Kun sen lapsen sitten saakin, elämä ei yhtäkkiä muutukaan ruusuiseksi, voi olla kova shokki. Pettymyksestä ei tietenkään juuri puhuta.
Pitäkää naiset, jotka ette lasta halua, huoli ehkäisystä tai tehkää abortti mahdollisimman pian. Adoptio on todella rankka juttu myös lapsestaan luopuvalle naiselle, ikuisesti mielessä. Syyllisyydentunne. Mitä jos lapsi ei saakaan hyvää elämää ja vanhempia? Ehkä itse olisikin pärjännyt paremmin ja sopeutunut vanhemmuuteen?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 16:22"]
Kyllä minä paheksun. Täällä on tänään liikkeellä kovin itsekkäitä tai ehkä vain yksi joka suoltaa tuollaista ymmärtävää paskakirjoitusta, adoptio ei ole mikään jälkiehkäisy. Toivottavasti ei saa enää lasta sitten sitä "suvaitsee tahtoa".
[/quote]
Varo mitä toivot. Saat sen itse takaisin kolminkertaisena. Mitä jos käykin niin, että et itse ikinä saa lapsia tai menetät traagisesti ne, joita sinulla kenties on? Mieti silloin millaisia asioita täällä muinoin lauoit.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 16:22"]
[/quote]
Olisiko abortti ollut parempi?
Lasta toivova pariskunta(?) sai lapsen, joka tarvitsi vanhempia. Mä en näe tässä asiassa yhtään häviäjää.
Lapsi on vain pelkkä kauppatavara, ja se suurin häviäjä tässä. Biologinen äiti myös varmasti masentuu jossakin vaiheessa, ja ratkaisu kaduttaa. Harmi, ettei ehtinyt tehdä aborttia ihan raskauden alussa, jos ehkäisy petti.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 16:34"]
Lapsi on vain pelkkä kauppatavara, ja se suurin häviäjä tässä. Biologinen äiti myös varmasti masentuu jossakin vaiheessa, ja ratkaisu kaduttaa. Harmi, ettei ehtinyt tehdä aborttia ihan raskauden alussa, jos ehkäisy petti.
[/quote]
En ole ennen tavannut jeesustelijaa, joka kannattaa aborttia, mutta ei adoptiota.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 16:34"]
[/quote]
En ole ennen tavannut jeesustelijaa, joka kannattaa aborttia, mutta ei adoptiota.
[/quote]
Tuskin olen ainoa. Abortissa ei ole mitään väärää, kun se tehdään alkuraskaudessa.
Joka vuosi 10 000 lasta abortoidaan kohtuun...Suurin osa silkasta ihmisten pahuudesta
Missäs se lapsen biologinen isä sitten on?
Ensin meinasin laittaa ok, mutta... Vaikka hyvä kotikasvatukseni tämän estää minulla ei ole sinulle muuta sanottavaa kuin hv.