Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus, kuinka kauan kesti

Vierailija
27.08.2021 |

Olen n. viikon verran kärsinyt nukahtanisvaikeudesta. Kunhan nukahdan, niin sitten kyllä nukun suht hyvin mutta nukahtaminen ei tahdo onnistua millään. Kuinkahan kauan tällainen ihme nukahtamisvaikeus kestää? Stressiä on muttei nyt mitään ylitsepääsemätöntä kriisiä kuitenkaan, olen vain ihan virkeä kun pitäisi nukahtaa illalla, uni tulee vasta aamuyöstä jos silloinkaan. Alkaa olla vitsit vähissä kun töissäkin pitäisi taas alkaa loman jälkeen käydä. En käytä mitään päihteitä, joten siitä ei tämä äkillinen unettomuus johdu. Kokemuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 v ja jatkuu...

Kaikkea on tullut kokeiltua.

Nyt on helpompaa kun ei tarvitse käydä töissä.

Nukun sitten kun nukun...

Vierailija
42/46 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt kestänyt 25 vuotta taipumus unettomuuteen, alkoi 18-vuotiaana. Useimmilla se on ohimenevää. Voi olla ihan vaan unirytmin häiriintyminen niinkuin joku edellä sanoi.

Pyydä yksityislääkäriltä lyhyt Imovane-resepti. Unettomuus voi ylläpitää ylivireystilaa, joka aiheuttaa unettomuutta, joten lääke voi katkaista kierteen. Älä ajattele niitä stressaavia asioita pariin tuntiin ennen nukkumaanmenoa. Älä varsinkaan stressaa siitä unettomuudesta, tämä on tärkeä pointti. Oleskele hämärässä ennen nukkumaanmenoa. Mene aina samaan aikaan nukkumaan. Jos ei nämä auta niin sitten pitäisi tutkia tarkemmin.

Lääkehakuisille ei anneta riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, tuovat vähän lohtua tähän tuskalliseen oloon. Takana taas uneton yö. Pitää hakea unilääkkeitä, että saa poikki tämän.

Ihanko myssyn kanssa apteekista ajattelit? 

Vierailija
44/46 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut samaan aikaa vatsan kanssa ongelmia esim. refluksia?

Vierailija
45/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan myös selviytymistarinoita 😪 unettomia öitä takana 5kpl ja musta tuntuu nyt jo ihan toivottomalta... Oon aina ollut hyvä nukkumaan, nukahtanut kun lyönyt pään tyynyyn, melkeimpä missä ja milloin vain. Takana lääkkeen, nikotiinin, kofeiinin lopetus nyt muun muassa. Toivottavasti unettomuus olisi väliaikaista näistä luopumisesta johtuvaa tms😵

Vierailija
46/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen ja kärsinyt unettomuudesta 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän