Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka pitää tiukkaa kuria lapsilleen?

Vierailija
27.08.2021 |

Minä ja mieheni pidämme. Rakkautta ja rajoja pitää olla, muuten ei tule mistään mitään.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisten ei pitäisi hankkia lapsia. Monilla joutuu useitakin lapsia huostaan.

Vierailija
42/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla joutuu useitakin lapsia huostaan.

Lempeät rajat ovat vielä ok, mutta kuria lastensuojelu katsoo kieroon. Kurinpito on melkoista tulella leikkimistä tästä näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasuja pukkaa sinne ja tänne, tuonnekin.

Vierailija
44/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli turvautua tiukkoihinkin otteisiin, muuten olisi teini-ikäinen tyttäreni ajautunut aikoinaan mieron tielle.

Vierailija
45/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, ovat saaneet kasvaa aika vapaasti ja oppineet käyttämään omaa harkintakykyään sen sijaan, että joku kertoisi koko ajan mikä on järkevää ja mikä ei. Jokainen heistä on kohtelias, empaattinen ja ystävällinen. Keskimmäisellä tosin koulussa ajoittain yhteentörmäyksiä opettajien kanssa, kun käskyillä, määräyksillä ja rangaistuksilla ei aina ole järkevää perustetta (tai sitä ei ole ainakaan lapselle kerrottu). Mielestäni asioita ja niiden mielekkyyttä on hyväkin kyseenalaistaa. Minut on kasvatettu kurilla nöyräksi ja kiltiksi enkä ole päässyt elämässäni mihinkään, kynnysmattona lähinnä toiminut.

Vierailija
46/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta, ovat saaneet kasvaa aika vapaasti ja oppineet käyttämään omaa harkintakykyään sen sijaan, että joku kertoisi koko ajan mikä on järkevää ja mikä ei. Jokainen heistä on kohtelias, empaattinen ja ystävällinen. Keskimmäisellä tosin koulussa ajoittain yhteentörmäyksiä opettajien kanssa, kun käskyillä, määräyksillä ja rangaistuksilla ei aina ole järkevää perustetta (tai sitä ei ole ainakaan lapselle kerrottu). Mielestäni asioita ja niiden mielekkyyttä on hyväkin kyseenalaistaa. Minut on kasvatettu kurilla nöyräksi ja kiltiksi enkä ole päässyt elämässäni mihinkään, kynnysmattona lähinnä toiminut.

No sänkyyn olet ainakin päässyt patjaksi.

Vierailija
47/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä niin kovaa kuria kahdelle lapselleni, mutta miehelle on pakko pitää kovaa kuria sitomalla, piiskaamalla sekä panemalla jotta pysyy kilttinä orjakoirana :-D :-D :-D

Vierailija
48/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvätkö he aikuisenakin luvan äidiltään, mitä saa tehdä

Vierailija
49/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukistus.Luunappi otsaan.Tarvittaessa pari iskua kepillä.Kyllä pysyy kuriton kakara kurissa ja oppii ihmisten tavoille.

Vierailija
50/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukistus.Luunappi otsaan.Tarvittaessa pari iskua kepillä.Kyllä pysyy kuriton kakara kurissa ja oppii ihmisten tavoille.

Tai lampaiden

Vierailija
51/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni sai todella vapaan kasvatuksen ja lähes kaiken, mitä halusi. Hänestä tuli melkoinen narsisti. En tiedä, minkä verran tällä kaikella oli merkitystä siinä, että serkustani tuli hyvin vaikea ihminen, mutta siitä olen varma, ettei se ollut ainakaan eduksi.

Vierailija
52/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja ne on kaikki! Rahaa ja miehiä, muuta ei nykyajan tyttöjen päähän mahdu!

Vierailija
53/74 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunalla kuritusta, klaavalla vapaata kasvatusta.

Vierailija
54/74 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjäpää serkkuni ei saa otetta lapsiinsa (3 kpl: 10, 8 ja 6), on joutunut tunnustamaan jo keskimmäisen kohdalla, että ei tiedä, mitä tehdä, joutuu turvautumaan kasvatusoppaisiin hakien sieltä neuvoja. Mutta eihän lapsia kirjojen avulla kasvateta! Minä ainakin olen mennyt vaistojeni mukaan.

Vierailija
55/74 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kyllä, sopivin kerta-annoksin, jos ei muu auta. Ja muulla en nyt tarkoita mitään huostaanottoja.

Vierailija
56/74 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti säännöt oltava !

Meillä on lapsille perus säännöt ( lapsen ikään soveltaen).

Ruokapöydässä ollaan 'ihmisiksi", siis ei kiukutella, ei leikitä ruualla, istutaan kiltisti paikallaan ja kun on syöty sanotaan "kiitos" ja myös lapset vievät aterimensa ja lautaset tiskikoneeseen.

Ruoka-ajat ovat suht ( yleensä) säännölliset

Lapset eivät saa lyödä eikä läpsiä toisiaan, siinä on ehdoton nolla toleranssi.

Ei kiroilla.

Ketään ei saa kiusata. Sanat "kiitos , anteeksi" kuuluvat sanavarastoon.

Puhumalla selvitetään asiat kuin asiat. Jokainen on tärkeä ja rakas omana itsenään.

Toivotaan että lapset oppisivat hyvät käytöstavat .

Vierailija
57/74 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi, persoonallisuushäiriöt myös seuraa liian tiukasta kurista.

Höpsistä. Nyt tuli huoleton heitto. Narsismin syntyyn vaikuttaa moni asia, jopa perimä.

Tiukka kuri ei tarkoita lapsen alistamista saatikka pahoinpitelyä.(nyt ei puhuta entisajan kasvatusmetodeista kun lapsia sai kurittaa fyysisestikin). Jotkut lapset vaan on niin vahvoja pistämään hanttiin joka asiassa että selkeämmät rajat on vedettävä muuten menee ihan hulluksi elämä. Kokemusta on vahvoista persoonallisuuksista jotka vaativat aivan eri kohtelua kuin ne ns. kiltit ja helpot.

Lasta tulee kohdella aina oikeudenmukaisesti ja johdonmukaisesti, myös tiukkojen sääntöjen puitteissa. Kuri ei tarkoita ettei lasta ohjaa ja kasvata rakkaudella.

Vierailija
58/74 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä kiitollinen siitä että musta otettiin turhat luulot pois 14 vuoden ikäisenä. Olin jäänyt ties kuinka monetta kertaa kiinni varkaudesta. (Silloin vein 200,- pukukopista yhden jääkiekonpelaajan lompakosta.) Tästä ilmoitettiin tietty kotiin ja kun tulin kotiin mulle huusi vuoron perään sekä äiskä että iskä. Etenkin äiskä ihan vapisi raivosta. Sitten mua ravisteltiin molempien toimesta mutta mua ei kuitenkaan lyöty. Tietty mä aloin paniikissa itkemään. Siihen muuten loppuivat rötöstelyt. Se oli mitä loistavin oppitunti. Olen tästä ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni.

Vierailija
59/74 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippiajat takaisin!

Vierailija
60/74 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Pirjo 'Pirre' Kaasiselta!