Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenne hulluimat/tyhmimmät Wilma merkinnät.

Vierailija
27.08.2021 |

Meillä ainakin tulee tosi tyhmiä kuten tänä vuonna tuli jo 3 luokkalaiselle merkintä että käyttää sanaa tuplavee eikä kaksoisvee niinkun se on oikeasti.

Kommentit (338)

Vierailija
101/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemättä sen kummemmin yksityiskohtiin meillä hulluin viesti oli sellainen, jossa poika oli toiminut väärin, mutta opettaja (joka todella pitää meidän pojasta) sai siinä viestissä kuitenkin käännettyä sen positiiviseksi hommaksi tyyliin ”mutta X kuitenkin hienosti lopulta toimi käskyjen mukaan”. Ehkä vähän annoin sit kotona vielä pikkusen terävämpää palautetta aiheesta.

Vierailija
102/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta tosiaan, viestihän kulkevat kumpaankin suuntaan. Kerran huoltaja vaati, että vahdin hänen lapsensa uutta pyörää koulupäivän aikana. Uhkasi korvausvaatimuksilla, jos joku koskee pyörään tai siihen tulee naarmu. Kukahan ne oppitunnit sitten pitää, jos opettaja seisoo päivän pyörätelineen vieressä?

Olikohan se pyytäjä tuo poissaolonillittäjä, sopisi kuvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu lähinnä osoittaa, miten hölmöjä vanhempia on olemassa. :D

Kiusaajavanhempia vailla arvostusta opettajia (tai ylipäätänsä muita kanssaihmisiä) kohtaan.

Vierailija
104/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Wilman alkuaikaa, joten kaipa se alkuinnostus on rauhoittunut.

Lapseni oli pureskellut lyijykynän päätä

Pyyhekumi oli jäänyt kotiin

Tyttöni tukka oli ollut takussa ( oli nukkunut pommiin ja juossut kouluun ja jäänyt takatakku kampaamatta)

Tytöllä eripari sukat jalassa (oli muotia silloin)

Poika heiluttanut jalkaa tunnilla (tapana, kun keskittyy)

En edes muista kaikkea. Tarkkaa raporttia tuli lapsista. Opettajat tunneilla seurasivat tiukasti lapsia ja raportoivat livenä koko ajan kotiin, mitä tapahtui.

Eipä ihme, että PISA-tulokset laskee.

Vierailija
105/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Tampereen koulun tapahtuman jälkeen vanhempien mielestä hölmöä että joku kehtaa laittaa niiden väkivaltaiset ilkiö kakarat kuriin:D tai viitsivätkin komentaa kun ilkiö saa traumat!

Vierailija
106/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysiluokkalaisen poikani wilma-merkinnässä luki kirjaimellisesti, lyhyesti ja ytimekkäästi:

"Kalle sanoi tunnilla "vit tu". "

(No tota väliä vi tussa ei ollut, mutta kommenttini ei tullut äsken läpi, katotaan tuleeko nyt)

Minä ainakin haluaisin tietää, jos lapseni käyttää koulussa tuollaista kieltä. 

Vierailija
107/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Vihdoinkin ketju jossa pääsee meidän perhe loistamaan! 🤣 Aloitetaan vaikka tällaisesta: ”Eero suuttui luokkakaverille kun luokkakaveri siirtänyt hieman Eeron penaalia.” (Kotona selvisi että luokkakaveri oli heittänyt Eeron kynän, kumin, penaalin sekä repun luokasta käytävään. Panee ihmettelemään millaiset äidinkielentaidot opettajalla on jos kuvailee tuota ”hieman siirtämiseksi”).

Vierailija
108/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on opettaja. En ikinä olisi uskonut millaisia vanhempia löytyy. Suurin osa varmaan ihan ok, mutta osa... voi luoja...

Vierailija
109/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eka- tai tokaluokkalaiselle tuli merkintä: "Sutiparta kotona". Luin merkinnän monta kertaa ja mietin, olenko minä vai opettaja seonnut, ja mitä ihmettä kouluun olisi pitänyt laittaa mukaan. Illalla selvisi, että Sutiparta (koulukirjan hahmo) oli lapsen keskeneräinen askartelutyö, joka oli siis unohtunut kotiin. 😂

Vierailija
110/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olin näkevinäni, että X näytti Heil Hitler merkkiä"

Poika oli viitannut :D

Vierailija
111/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jalanvispaajat käy hermoon! Olin ensiapukurssilla jossa oli n 10 alle 20 v ja yli puolet vispasi jalkaansa. Vieruskaveri vispasi ja koko pöytä piti pientä tärinää, vasemmalla ja edessä joku vispasi. Ihme tärinää ja heilutusta, en ihmettele että puututaan vaikka voi tuntua ettei haittaa ketään. Jos on luokan edessä ja siellä täällä joku heiluu ja väpättää niin varmaan alkaa häiritsemään.

Vierailija
112/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli selvittämätön poissaolomerkintä. Vastasin että lapsella on lääkäriaika ja olen tämän edellisenä päivänä ilmoittanut Wilman kautta.

No kiitos tästä. Tajuatko yhtään, kuinka hektinen opettajan päivä on? Ei se Wilma ole reaaliajassa vaan laitetaan ajantasalle, kun keretään. Ei se terhopetterin hampilääkäri ole aina päällimmäisenä mielessä tuntia aloittaessa, kun siinä on noin tusina tärkeämpääkin asiaa.

Fiksu vanhempi ei noita viestejä edes lähettele vaan merkkaa poissaolon suoraan oppilaansa kohdalle. Nykyäänhän viestejä tulee saatanallinen määrä milloin mistäkin. Aineenopettajana saan välillä selvityksiä jopa oppilaista, joita en edes opeta. Omia oppilaita on noin 150.

Vau, onpas tämä eskaloitunut. Minua vaan huvitti kun ensin käsketään ilmoittamaan poissaolot ja kun niin teen niin merkataan luvattomaksi poissaoloksi silti. Ei tässä mitään sen kummempaa draamaa ole :D onkohan opella siellä nyt jotain koulunaloitustressiä kun noin ärsyynnytään... mutta ei hätää, en ilmoittele niitä etukäteen enää ja saan sitten siitä haukut, mutta näillä mennään :D

Vierailija
113/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli selvittämätön poissaolomerkintä. Vastasin että lapsella on lääkäriaika ja olen tämän edellisenä päivänä ilmoittanut Wilman kautta.

No kiitos tästä. Tajuatko yhtään, kuinka hektinen opettajan päivä on? Ei se Wilma ole reaaliajassa vaan laitetaan ajantasalle, kun keretään. Ei se terhopetterin hampilääkäri ole aina päällimmäisenä mielessä tuntia aloittaessa, kun siinä on noin tusina tärkeämpääkin asiaa.

Fiksu vanhempi ei noita viestejä edes lähettele vaan merkkaa poissaolon suoraan oppilaansa kohdalle. Nykyäänhän viestejä tulee saatanallinen määrä milloin mistäkin. Aineenopettajana saan välillä selvityksiä jopa oppilaista, joita en edes opeta. Omia oppilaita on noin 150.

Löysää nyt vähän sitä nutturaa. Noloa luettavaa. Toivottavasti opetus ei kärsi kun alennut kiukuttelemaan.

Vierailija
114/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei ollu minun aikana Wilmoja, oli Reissuvihko.

Mun lapsella käytössä molemmat. Hemmetin rasittavaa, kun samat tekstit Wilmassa ja paperisena tulee kans kotiin. Mielestäni aivan typerää, mutta syynä kuulemma että lapset oppivat huolehtimaan tiedon kulusta myös itse. Pointtinsa tuossakin, mutta paperinkeräykseen ne laput menee melkein heti suoraan.

Reissuvihko tarkoittaa vihkoa, johon kirjoitetaan asiat. Jos on reissuvihko, ei ole lappuja. Teillä ei ole reissuvihko käytössä vaan lappu systeemi.

Vierailija
115/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ohjeistus laittaa vessakäynnit Wilmaan ilkivallan yms. vuoksi. Mutta näiden herkkien vanhempien takia merkinnät laitetaan usein näkymään vain henkilökunnalle. Niin, miettikääpä sitä. Pennustanne voi olla siellä vaikka mitä, mutta teidän herkän sielunne vuoksi teitä suojataan siltä. Ei tarvitse kuunnella ihmettelyä, että miksi tämmöinen. Koulussa nyt vaan yritetään pitää kirjaa siitä, missä kukakin milloinkin on.

Siis merkkaatte Wilmaan joka kerran kun joku oppilas käy vessassa? Onko tuo nyt enää edes laillistakaan noin tarkkaa rekisteriä pitää vessakäynneistä ja miten ihmeessä tämä on ylipäätään organisoitu? Onko siellä erilliset vessavahdit jotka päivittää wilmaa ovella sen mukaan kuka menee sisään ja ulos?

Nyt ymmärrän, miksi lapsi juoksee suoraan vessaan, kun tulee koulusta.

Vierailija
116/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut yhtään outoa merkintää omien lasteni opettajilta, mutta itse olen niitä laittanut ja olen siinä jopa hyvä. Se on vähän niin kuin tavaramerkkinikin, että jos joku hölmöilee, niin kotiin lähtee nolo wilmamerkintä. Anteeksi vanhemmat, mutta minulla on outo huumorintaju. Tässä muutama esimerkki:

"X laittoi opetussuunnitelman uusiksi ja puhuimme naisen sukupuolielimen merkityksestä koko tunnin sen sijaan että olisimme opiskelleet Lönnrotin merkitystä."

"Y:llä oli omaa kivaa meneillään kesken oppitunnin."

"Z vietti välitunnin savuisessa puskassa eikä kuulemma tehnyt siellä mitään. "

Ikinä ei vanhempi ole valittanut näistä mutta teinien mukaan kotona on käyty erittäin noloja keskusteluja. Joskus ihan pyytävät, että laittaisin vaan sellaisen tyypillisen "häiritsi tuntia"-merkinnän.

Vierailija
117/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eka- tai tokaluokkalaiselle tuli merkintä: "Sutiparta kotona". Luin merkinnän monta kertaa ja mietin, olenko minä vai opettaja seonnut, ja mitä ihmettä kouluun olisi pitänyt laittaa mukaan. Illalla selvisi, että Sutiparta (koulukirjan hahmo) oli lapsen keskeneräinen askartelutyö, joka oli siis unohtunut kotiin. 😂

Tämän tyyppisiä viestejä luulin saavani lukea kun aukaisin ketjun. Sen sijaan hirveää nilitystä. Löysätkää nutturaa puolin ja toisin.

Vierailija
118/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut yhtään outoa merkintää omien lasteni opettajilta, mutta itse olen niitä laittanut ja olen siinä jopa hyvä. Se on vähän niin kuin tavaramerkkinikin, että jos joku hölmöilee, niin kotiin lähtee nolo wilmamerkintä. Anteeksi vanhemmat, mutta minulla on outo huumorintaju. Tässä muutama esimerkki:

"X laittoi opetussuunnitelman uusiksi ja puhuimme naisen sukupuolielimen merkityksestä koko tunnin sen sijaan että olisimme opiskelleet Lönnrotin merkitystä."

"Y:llä oli omaa kivaa meneillään kesken oppitunnin."

"Z vietti välitunnin savuisessa puskassa eikä kuulemma tehnyt siellä mitään. "

Ikinä ei vanhempi ole valittanut näistä mutta teinien mukaan kotona on käyty erittäin noloja keskusteluja. Joskus ihan pyytävät, että laittaisin vaan sellaisen tyypillisen "häiritsi tuntia"-merkinnän.

Hohhoijaa, uskoo Erkkikin että siellä on joku masturboinut tunnilla.

Vierailija
119/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope laittoi viestin, että lapseni on haukkunut toista lasta….. sammakoksi! Ziisus! :D

No näköjään ei ole omena kauas puusta pudonnut!

Vierailija
120/338 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat vaan luvallisesti. Niin helppoa se on. Tajuatreko, kuinka paljon opeille tulee näitä wilma-viestejä kaiken muun muistrttavan lisäksi? Ei voi muistaa ihan kaikkea!

Vähän armollisuutta hei!

Mulla esim.yläkoulussa on sata oppilasta päivässä. Miten voin muistaa kaikkien hammaslääkärit joka kerta?

Opettajat, mikään muu ihmisryhmä ei tee niin paljon kirjoitusvirheitä 😂 oikoluku... Mikä se on? Välimerkit? Sanojen taivutus? Häh? Kielioppi? Nevahööd 😂