Lastenne hulluimat/tyhmimmät Wilma merkinnät.
Meillä ainakin tulee tosi tyhmiä kuten tänä vuonna tuli jo 3 luokkalaiselle merkintä että käyttää sanaa tuplavee eikä kaksoisvee niinkun se on oikeasti.
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaverilta ei ole soveliasta kysyä 'Oliko paskantaminen mukavaa', hänen tullessa vessasta."
Kyseessä ysiluokkalaiset.
Ymmärränkö siis oikein, että sinun mielestäsi tämmöinen on kesken oppitunnin ok ja opettaja teki väärin tästä ilmoittaessaan? Eli tämä olisi ok esim. kesken asiakastapaamisen tai vaikka teatteriesityksen?
Koulun kuuluu kasvattaa yhteiskuntakelpoiseksi. Jotkut ymmärtävät ilman erillistä opetustakin, että työskentelyä ei keskeytetä omiaan huutelemalla ja että luokkakaveria ei nolata vessakäynneistä kyselemällä. Tiedätkö edes keneltä lapsesi tätä kysyi? Joltain kiusatulta vai kaveriltaan? Mitähän mahtoi tästä toisesta oppilaasta tuntua.
Ttiisus.
Minusta kaikkeen ei tarvitse reagoida. Jos noita juttuja nyt viljellään koko ajan.
Niin jos opettajat esim jokaisesta "Fiddu" sanasta laittaisi yläkoulun oppilaalle Wilma merkinnän, loppuisi varmasti tila kesken.
Lapseni otti tarjottimen ruokalassa. Ottanut tarjottimen, sen jälkeen todennut ettei halua tarjolla olevaa ruokaa ja kantanut tarjottimella vain juotavan.
En ota yhtään wilmamerkintää vakavasti mitä tältä opettajalta tulee. Sama ihminen huomauttellut lapsen eriparisukista lapselle.
11 sivua ja seassa 1-2 otsikon mukaista viestiä. Opeilla on taas burnout, kun pitää täällä nillittää parin viikon työnteon jälkeen.
Hauskimpia on erään open "myöhästyi 3min 17s."
Ehkä menee opettajan huumorintajun piikkiin. Niin ja ennenkuin joku valittaa, että kyllähän myöhästymisistä pitää ilmoittaa niin pointti on tuo aika.
Vierailija kirjoitti:
11 sivua ja seassa 1-2 otsikon mukaista viestiä. Opeilla on taas burnout, kun pitää täällä nillittää parin viikon työnteon jälkeen.
Mun mielestä tää on jälleen kerran opettajien haukkumisketju. Mulla on kolme lasta ja kaikkien kanssa toiminut yhteistyö kouluun hyvin, koska ei ole ollut tapana naureskella ihmisille, jotka viettää suuren osan päivästä mun lasteni kanssa. Viestinnässä tapahtuu varmaan virheitä puolin ja toisin, se on ihan ymmärrettävää molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Hauskimpia on erään open "myöhästyi 3min 17s."
Ehkä menee opettajan huumorintajun piikkiin. Niin ja ennenkuin joku valittaa, että kyllähän myöhästymisistä pitää ilmoittaa niin pointti on tuo aika.
Mä voisin laittaa tollasen, varsinkin voin hyvin kuvitella, että ko. oppilaan kanssa on ollut jotain vääntöä minuutin tarkkuuksista aikaisemminkin.
Jos joku laittaa tänne viestin, että hänen lapsensa lääkäriin menoa ei ope huomioinut vaikka oli ilmoitettu, niin onko se otsikon mukainen? Hulluin tai hauskin? No, ihmisten maailmat ovat todella erikokoisia. t. ope
Yläkoulun opena olen niin samaa mieltä monen kanssa: suurin osa tänne ilmoitetuista viesteistä ei ole hauskoja. Kellään aineenopettajalla ei ole aikaa ilmoittaa jokaisesta narahduksesta, pierusta, kumittomuudesta tai v itusta Wilmaan. Silloin kun merkintä tuollaisesta tulee, juttu on tapahtunut jo monta, monta kertaa, eikä "huumori" enää opettajalla riitä. Voi kun olisi jotain työpaikanvaihtopäiviä, niin pääsitte muutkin testaamaan, millaista on olla koulussa töissä. Tykkään kyllä itse, mutta huoltajien kohtuuttomuus ottaa joskus päähän!
Ei ole tullut mitään hauskoja. Huonoja siinä mielessä, että päivämäärät ja kellonajat on olleet väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskin oli varmaan, että saanut pesäpallosta osuman jalkaan liikuntatunnilla, ohjattu menemään terveydenhoitajalle.
Siis oikeasti: jos pallo osuu pelissä jalkaan, pitää mennä terkkarille. Mitä se terkkari sille voi? ”Oijoi, tähän saattaa huomenna tulla mustelma.” Kyseessä 6-luokkalainen lapsi.
Mitä opettajan olisi pitänyt tehdä? Hoitaa lapsesi vammaa, kun muut 30 odottaa? Mahtavaa, että lapsesi koululla on terkkari! Hän varmasti laittoi jalkaan kylmää ja tarkisti, ettei tullut isompia ruhjeita. Sillä välin opettaja jatkoi OPETUSTA.
Merkintä tuli tiedoksi kotiin, jotta tiedätte lapsen loukanneen itseään liikunnassa. Olisiko pitänyt jättää kertomatta?
Tuo on varmaankin jokin ihannemaailma, jossa on varaa laittaa kylmäpussia jokaiseen pallonosumaan. Määrärahat on niukat ainakin siinä koulussa, jossa minä olen opettajana. Tunnen meidän terveydenhoitajan pitkältä ajalta. Hän on tuonut ilmi jo useiden vuosien ajan, että esim. kylmäpusseja hän pystyy hankkimaan hyvin vähän, koska ensiapubudjetti on mitättömän pieni. Laastaria onneksi riittää. Sekin osoittaa jotain määrärahojen puutteesta, että hän on ostanut terveyssiteitä omalla rahalla, koska koulussa on paljon tyttöjä, joilla niitä ei ole mukana omassa repussa.
Voisihan sitä ostaa uudelleen käytettäviä kylmäpakkauksia eikä kertakäyttöisiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskin oli varmaan, että saanut pesäpallosta osuman jalkaan liikuntatunnilla, ohjattu menemään terveydenhoitajalle.
Siis oikeasti: jos pallo osuu pelissä jalkaan, pitää mennä terkkarille. Mitä se terkkari sille voi? ”Oijoi, tähän saattaa huomenna tulla mustelma.” Kyseessä 6-luokkalainen lapsi.
Mitä opettajan olisi pitänyt tehdä? Hoitaa lapsesi vammaa, kun muut 30 odottaa? Mahtavaa, että lapsesi koululla on terkkari! Hän varmasti laittoi jalkaan kylmää ja tarkisti, ettei tullut isompia ruhjeita. Sillä välin opettaja jatkoi OPETUSTA.
Merkintä tuli tiedoksi kotiin, jotta tiedätte lapsen loukanneen itseään liikunnassa. Olisiko pitänyt jättää kertomatta?
Tuo on varmaankin jokin ihannemaailma, jossa on varaa laittaa kylmäpussia jokaiseen pallonosumaan. Määrärahat on niukat ainakin siinä koulussa, jossa minä olen opettajana. Tunnen meidän terveydenhoitajan pitkältä ajalta. Hän on tuonut ilmi jo useiden vuosien ajan, että esim. kylmäpusseja hän pystyy hankkimaan hyvin vähän, koska ensiapubudjetti on mitättömän pieni. Laastaria onneksi riittää. Sekin osoittaa jotain määrärahojen puutteesta, että hän on ostanut terveyssiteitä omalla rahalla, koska koulussa on paljon tyttöjä, joilla niitä ei ole mukana omassa repussa.
Voisihan sitä ostaa uudelleen käytettäviä kylmäpakkauksia eikä kertakäyttöisiä...
Missähän on ihan maalaisjärki? Pakastehernepussi ei paljoa maksa ja kun sitä ei aio syödä, niin sen voi jäädyttää aina uudelleen. Talvella voi kouraista lunta muovipussiin ja pakkaseen, niin on taas vähän aikaa varastot täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli selvittämätön poissaolomerkintä. Vastasin että lapsella on lääkäriaika ja olen tämän edellisenä päivänä ilmoittanut Wilman kautta.
Juu, näitä vanhempia on, jotka tulevat suurin piirtein linjoja pitkin hetkellisestä väärästä merkinnästä. Ja aiheellisistakin. Joidenkin oppilaiden kohdalla joutuu kaiken muun lisäksi miettimään, jaksaako merkitä esim. myöhästymisen, kun siitä sitten kuitenkin tulee kotoa sanomista. Koska opettajahan se vaan on kohtuuton, kun viitsiikin ilmoittaa, vaikka meidän lapsi oli sanojensa VAIN kolme minuuttia myöhässä oppitunnilta. Ei ymmärretä, että se lapsi on todennäköisesti ollut joka tunti vähintään sen kolme minuuttia myöhässä, keskeyttänyt jo alkaneen opetuksen, sisään lampsiessaan vienyt ainakin osan muiden oppilaiden huomion ja ollut ihan pihalla asioista koko tunnin alun. Lisäksi se 3 minuuttia on melkein 7% 45 minuutin oppitunnista.
Oletusarvo ilmeisesti on, että 150 oppilasta päivässä tapaavan opettajan kaikki kaistat ovat jatkuvasti auki ja mieli valppaana siten, ettei pieniäkään vahinkoja saata sattua. Lisäksi osa kuvittelee, että olisi jotenkin kamalaa ja lopullista, jos Wilmassa on punainen merkintä. Kuitenkin kaikki opettajat tietävät, että useimmat poissaolot selvitetään viimeistään jälkikäteen, virheet korjataan eikä kukaan ajattele tästä yhtikäs mitään. Ystävällinen muistutusviesti riittää, tai sitten tosiaan koodin voi itse käydä vaihtamassa oikeaksi (jos systeemi sallii - omassa kunnassani sallii).
Minusta tämä ketju on taas osoitus siitä, miten on ok pilkata ja ilkkua opettajia. Eikö edes joskus voisi vanhempana olla niiden lastenne kouluttajien ja kasvattajien tukena sen sijaan, että ryntää vetämään mattoa alta?
No joka tapauksessa vanhemmalle lävähtää eteen teksti SELVITTÄMÄTÖN poissaolo. Olen itsekin oikaissut vastaavassa tilanteessa, että kyllä oli selvitetty. Ei sitä kannata noin henkilökohtaisesti ottaa "linjoja pitkin tulemisena". Se on vastaus virheelliseen viestiin minkä olet itse lähettänyt.
Ja toki virheitä sattuu kaikille, mutta ei kai ole kohtuutonta pitää _oletusarvona_, että asiat hoidetaan oikein? Hoitajana tiedän kiireen, mutta en mäkään voi potilaan tietoihin kirjata ihan mitä sattuu. Jos virhe siinä tulee niin en ainakaan ala syytellä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän varmaan hyvin palautuisivat takaisin koululle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän on ihan maalaisjärki? Pakastehernepussi ei paljoa maksa ja kun sitä ei aio syödä, niin sen voi jäädyttää aina uudelleen. Talvella voi kouraista lunta muovipussiin ja pakkaseen, niin on taas vähän aikaa varastot täynnä.
Hauskaa. Jos on määrärahat budjetissa lähes nollilla, niin millä rahalla se pakastin ostetaan? Terkkarihan voi kuljettaa kotoaan jonkin vanhan arkkupakastimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki on mun mielestäni sitä, ettei ota kantaa asioihin, joista ei tiedä tarpeeksi. Mun omien lasteni koulussa on terkkari paikalla 3 pv viikossa ja koululääkäri kerran kuussa. En oikein ymmärrä, miksi sinne terkkarille pitäisi edes päästä vakuutuksen takia. Jos joku voisi mulle tämän selittää. Kun oma lapsi kaatui portaissa, koululta soitettiin heti ja kysyttiin, voinko tulla hakemaan ja viedä tarvittaessa päivystykseen. Jos olisi tullut paha vamma, sieltä olisi lähetetty ambulanssilla. Yhden kerran muistan, että ope oli vienyt lapseni terkkarin lepohuoneeseen odottamaan minua hakemaan, kun nousi kuume kesken päivän. Mä olen ymmärtänyt niin, että ainakin meidän lasten koulussa se terkkari tekee tarkastuksia, eikä se ole mikään akuutti sairaanhoidon päivystäjä joka koulupäivä, kun ei ole resurssia siihen. Koulu on iso ja sillä terkkarilla on 2 pv viikossa toisessa koulussa. Tuskin se sieltä lähtee pyörällä polkemaan kesken päivän.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ihmettelevät, kun nuoret eivät enää kunnioita opettajia. Mistähän malli moiseen? Jos kotona puhutaan tähän sävyyn opeista kuin osa vanhemmista tässä ketjussa, niin ei ole kummakaan.
Ketju ois voinut olla hauska, jos täällä ois ollut hauskoja wilma-merkintöjä. Ei oikein ollut. Sen sijaan oli juttuja, joita monet opettajat haluaisivat oikaista, jotta tulisi hieman ymmärrystä viestintään.
Kyllä, opettajilla kuten muillakin ammattikunnilla on oikeus puolustautua, ja mitä enemmän tällaista paskaa "turhista nillittäjistä jotka ei mitään tee kuitenkaan ja lomailee vaan" -opeista levitetään, sitä vähemmän siedän enää yhtään vitsiä opettajan ammatista. Yksi vuosi opena takana ja olen jo kurkkuani myöten täynnä tätä aliarvostusta.
Oppilaista kyllä tykkään.
Ope kirjoitti liikuntatunnin merkinnäksi: ”Osa oppilaista maastoutunut suunnistuksen aikana. Tästä syystä laitettu kaikille viestiä kotiin.” Epäselväksi jäi, miksi suunnistuksessa ei saisi maastoutua (maastoutua= lähteä maastoon). Oma poikani ei tiennyt, mitä siellä liikkatunnilla on tapahtunut.
Varmaan siihen wilmaviestiin voi laittaa että asiasta huomautettu ja keskusteltu? Onneksi meidän koulussa ei ollut käytösnumeroita, höpöhommaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siihen wilmaviestiin voi laittaa että asiasta huomautettu ja keskusteltu? Onneksi meidän koulussa ei ollut käytösnumeroita, höpöhommaa.
Tässä piti olla mukana lainaus viestistä, jossa opettaja kertoi että "ei tuki wilmaa" näillä viesteillä että "Kalle sanoi "pimppi" äidinkielentunnilla", vaan keskustelee asian tapahtumahetkellä, mutta sitten vanhemmat valittaa perään että miksi Kallen käytösnumero on 5, kun sille ei ole wilmassa selitystä.
Ihme opettajien nillitysketju. Perustakaa omanne. Tänne piti laittaa hauskoja Wilma merkintöjä.