Mitä biisejä esitetään toni wirtasen päivänä vain elämää ohjelmassa?
Apulannan tuotanto ei ole kovin tuttua, joten tahtoisin kuunnella alkuperäiset youtubesta. Kiitti!
Kommentit (38)
Paula koneeseen kadonnut, Paula V. pahempi toistaan, Ela mitä kuuluu, Samuli teit meistä kauniin, Vesku Armo ja Jenni anna mulle piiskaa.
Apulanta on paskaa, jota kuuntelevat epämusikaaliset amikset ja IT-nörtit. Hyi saatana.
Voi jeesus jos Vesku olisi tulkinnut Ilonan... teatraalinen ja falski tulkitseminen tuosta olisi vielä puuttunutkin, kun biisi muutenkin menee kaikessa synkkyydessään jo koomisuuden puolelle.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:18"]
Apulanta on paskaa, jota kuuntelevat epämusikaaliset amikset ja IT-nörtit. Hyi saatana.
[/quote]
Mulle Apulanta on tärkeä bändi, koska siitä muistuu mieleen teiniajat. Pidän yhä joistakin Apulannan kappaleista. Osassa on hyviä ja oivaltaviakin lyriikoita ja Toni on mielestäni omalla tavallaan taitava ja persoonallinen tulkitsija. Ei ole ihan helppoa revitellä niin kuin Toni tekee. Pitää myöntää, etten kovin musikaalinen olekaan. Muhun uppoaa Al. :)
Kyllä Apulannan paras biisi on ehottomasti Jumala - missä taivas on, missä jumalani-mahtava kertosäe.
Aikamoisia Apulanta tietäjiä täällä kun ei tiedä Ilona biisin syntyä ja miksi sitä ei ole esitetty muualla kuin Heinolassa jyrää konserteissa.. ja sitä ei kyllä varmasti saanut valita laulettavaksi + olisi ollut mautonta.
Mitä kuuluu, Anna mulle piiskaa, Armo, Pahempi toistaan, Teit meistä kauniin ja koneeseen kadonnut
Vartiainen vet ää anna mulle piiskaa kuin joku s&m huora. En tiedä inhosinko vai en....
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 22:02"]
Aikamoisia Apulanta tietäjiä täällä kun ei tiedä Ilona biisin syntyä ja miksi sitä ei ole esitetty muualla kuin Heinolassa jyrää konserteissa.. ja sitä ei kyllä varmasti saanut valita laulettavaksi + olisi ollut mautonta.
[/quote]
No, voitko sitten kertoa, jos tiedät? Itselle jäi joskus se käsitys, että oli loppujen lopuksi kuitenkin kieli poskessa väännetty itketysbiisi, eli ei olisi ainakaan suoraan perustunut tositapahtumiin. Pahoittelen, jos käsitykseni on väärä. Joka tapauksessa, ei ole mielestäni mitään heidän tuotannon helmiä, joten en ole esitettäväksi kaivannut.
[/quote]
Kerrro toki oma versiosi kappaleen synnystä, itse luulen tietäväni. Muuten, olen kuullut 2010- luvun jälkeen ainakin kolme kertaa livenä ja Heinolassa en ole käynytkään, kuuluu siis jo keikkaohjelmistoon vaikkei tosiaan vuosiin kuulunutkaan ( voi miten teininä sitä turhaan odotettiin..)
[/quote]
Viitsisitkö sitten ystävällisesti kertoa? Kuuntelin Apulantaa aikanaan todella paljon, enkä muista koskaan kuulleeni syytä miksi Ilonaa ei esitetä.
Ilonaa soitetaan suht vakituisesti keikoilla. Ainakin pari vuotta sitten Mikkelissä soittivat Wilhelm-baarissa sen, ihan kokonaan. Joskus soittavat vain vähän alkua.
Ilona-kappale on tehty kuolleen hamsterin muistoksi.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:36"]
Kyllä Apulannan paras biisi on ehottomasti Jumala - missä taivas on, missä jumala on-mahtava kertosäe.
[/quote]
Olisi kiva, jos sen olisi joku esittänyt. Olisi ollut kova veto esim. Edelmanilta, joka on käsittääkseni aika hengellinen kaveri. Vai olisiko sillä kappaleella jo liikaa kyseenalaistanut uskoaan...
Voisko joku kertoo sen Ilonan tarinan?
Ahdistaa olisi kovin. Ellikin aika hyvä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:17"]Eihän Toni itsekään esitä Ilonaa koskaan missään, mautonta olisi ollut, jos joku toinen olisi sen valinnut esitettäväksi.
[/quote]
itseasiassa biisi on viime vuosien aikaan ollut ihan settilistallakin. Eli kyllä sitä keikoilla on kuultu paljonkin.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:25"]
Mistä me voisimme tietää etukäteen?
[/quote]
katsomalla ruutu plussalta