Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisolle tarjottiin töitä ulkomailta. Mitä tekisit?

Vierailija
27.08.2021 |

Lapsista kaksi täysikäisiä, kolmas vielä lukiossa. Puolisolle tarjottiin töitä ulkomailta neljän vuoden määräaikaisella sopimuksella. Alkaisi tammikuussa 2022.

Palkka olisi huikea, mutta se onkin sitten melkein se ainut hyvä puoli. Huonoja puolia riittää. Joutuisin irtisanoutumaan omasta työstäni, nuorin lapsi keskeyttämään lukio-opinnot ja suorittamaan loppuun kohdemaassa. Kaverit jäisivät Suomeen.

Puolisolla olisi aivan valtava vastuu, kiire ja minimaalisesti aikaa perheelle.

Puoliso ei ole itsekään kovin innoissaan asiasta, mutta palkka houkuttelee. Palkka on sellainen, josta voi neljän vuoden aikana maksaa asuntolainan ja mökkilainan kokonaan pois. Ja lainaa meillä on lähes 400 000 noista yhteensä.

Itse pelkään, että parisuhteelle käy huonosti. Raha ei korvaa aikaa. Tuskin löytäisin mitään työtä ja olen huono tutustumaan keheenkään. Edustusvaimoksi minua ei siellä tarvita, eli kökkisin kotona. Ja sitten taas toisaalta huikeat tulot voisivat helpottaa koko loppuelämää, kun oltaisiin Suomeen palatessa velattomia ja vapaita tekemään erilaisia ratkaisuja työelämässä.

Puoliso on tällä hetkellä Suomessa hyväpalkkaisessa työssä (vähän alle 100 000 euron vuositulot), eli ei tässä nyt olla mitenkään hätää kärsimässä rahan takia täälläkään.

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avioehto?

Vierailija
22/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Yrittäisin kyllä löytää töitä itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollisuus kompromissiin: kauanko kestää että lapsi saa lukion suoritettua? Vasta sitten menoksi.

Saatko työpaikastasi virkavapaata?

Nuorin vasta aloitti lukion, eli kokonaan suorittamatta. Puoli vuotta ehtisi olla lukion ekalla Suomessa.

Saisin vain vuoden virkavapaata, en neljää.

ap

Vierailija
24/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäkää, minkä tasoiset vuokrat yms. siellä on ennen kuin päätätte. Voivat vaihdella runsaastikin ja syödä siitä huippupalkasta yllättävän suuren siivun.

Vierailija
25/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa olisi ihan selkeästi yksi vaihtoehto yli muiden. Että te jäätte lukiolaisen kanssa Suomeen ja mies lähtee yhdysvaltoihin keräämään rahaa. Näette livenä pari-kolme kertaa vuodessa ja muuten Teamsin tms välityksellä viikoittain (mikä nyt teille onkaan sopiva väli). Otatte homman yhteisenä projektina, niin onnistuu varmasti.

Teillä ei ole edes pieniä lapsia, niin sinun elämäsi ei käy liian raskaaksi. Talon teknisiin tehtäviin teillä on vara palkata ulkopuolista apua jos tarvitsee. Loppujen lopuksi aika helppo ratkaisu.

Vierailija
26/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko avioehto?

Ei ole. Ollaan oltu lukioiästä saakka yhdessä, lähdetty kumpikin aivan nollasta ja rakennettu yhteinen perhe yhteisillä tuloilla.

ap

Vierailija
27/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, oikeasti joku miettii tällaista asiaa. Itse olisin jo pakannut. 😅

Vierailija
28/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies lähteä yksin? Hyvällä palkalla maksaisi lennot perhettä katsomaan. Tai sitten sinä lähtisit mukaan, voithan etsiä töitä tai harrastuksia uudessa maassa. Lasten antaisin jäädä Suomeen. Monet lukioikäiset muuttavat pois kotoa opiskelemaan ja pärjäävät hyvin.

Vierailija
29/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvittäkää, minkä tasoiset vuokrat yms. siellä on ennen kuin päätätte. Voivat vaihdella runsaastikin ja syödä siitä huippupalkasta yllättävän suuren siivun.

Asuminen on järjestetty, ei maksettaisi siitä mitään. Olisi myös kaksi henkilöä meillä töissä, housekeeperiä, joista toinen ilmeisesti siivoaa ja toinen tekee ruokaa. Tällainen toki houkuttaisi ihan ajatuksen tasolla ihan hirveästi, kun nykyään asutaan aivan tavallisessa rivitaloasunnossa aivan tavallisella asuinalueella ja aivan tavallisesti siivotaan ja tehdään ruokaa itse. Olisihan se kokemus olla neljä vuotta passattavana. 

Diiliin kuuluu siis ihan kaikki. Muuttokustannukset, lennot, nuorimman lapsen koulumaksut..

ap

Vierailija
30/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos saat virkavapaan vuodeksi niin menkää vuodeksi lapsen kanssa mukaan ja tulkaa takaisin (sinä, lapsi tai kaikki) jos ette viihdy.

Vierailija
31/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat Jukka Jalosen vaimolta, mut ei se tainnut saada sieltä töitä.

Vierailija
32/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota... Luitko ap:n? Neljän vuoden tienesteillä ap:n mies maksaa 400 000€ lskbat Suomessa pois. Veikkaan, ettei tee tiukkaa vuokranmaksu.

Vierailija
33/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuossa olisi ihan selkeästi yksi vaihtoehto yli muiden. Että te jäätte lukiolaisen kanssa Suomeen ja mies lähtee yhdysvaltoihin keräämään rahaa. Näette livenä pari-kolme kertaa vuodessa ja muuten Teamsin tms välityksellä viikoittain (mikä nyt teille onkaan sopiva väli). Otatte homman yhteisenä projektina, niin onnistuu varmasti.

Teillä ei ole edes pieniä lapsia, niin sinun elämäsi ei käy liian raskaaksi. Talon teknisiin tehtäviin teillä on vara palkata ulkopuolista apua jos tarvitsee. Loppujen lopuksi aika helppo ratkaisu.

Tämä olisi minullekin ainoa ratkaisu. Neljä vuotta kotirouvana ei innosta sitten yhtään. Liki viisikymppisenä hyvästä työpaikasta pitäisin kiinni.

Vierailija
34/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, oikeasti joku miettii tällaista asiaa. Itse olisin jo pakannut. 😅

Matkustamaan olisin valmis ihan milloin vain. Vuodeksikin voisin lähteä vaikka Timbuktuun. Neljä vuotta on kuitenkin tosi pitkä aika ja pelkään, että kaikki negatiiviset puolet ja pahimmat vaihtoehdot toteutuvat tuon neljän vuoden aikana.

Kokemuksena varmasti ikimuistoinen, mutta näin 40+ ikäisenä mietityttää oikeasti oma työllistyminen palatessa, miten nuorimmainen sopeutuisi, miten kaksi vanhempaa vasta ihan parikymppistä lasta tottuisivat siihen, ettei olla koko ajan saatavilla, miten parisuhde kestää puolison lisääntyneen stressin ja vähentyneen yhteisen ajan jne.

Olin aluksi tosi innoissani, mutta sittemmin ne möröt ovat ilmestyneet. Pitäisi päättää syyskuun puoliväliin mennessä.

ap

Vierailija
35/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat tässä on se asia, mikä minua eniten risoisi. Vaikea kuvitella, että ystävystyisin paikallisten kanssa noissa piireissä. Jos kohde on Washington, niin siellä on sentään Suomi-yhteisö, mutta sää on kauhea.

Vierailija
36/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuminen on järjestetty, ei maksettaisi siitä mitään. Olisi myös kaksi henkilöä meillä töissä, housekeeperiä, joista toinen ilmeisesti siivoaa ja toinen tekee ruokaa. Tällainen toki houkuttaisi ihan ajatuksen tasolla ihan hirveästi, kun nykyään asutaan aivan tavallisessa rivitaloasunnossa aivan tavallisella asuinalueella ja aivan tavallisesti siivotaan ja tehdään ruokaa itse. Olisihan se kokemus olla neljä vuotta passattavana. 

Diiliin kuuluu siis ihan kaikki. Muuttokustannukset, lennot, nuorimman lapsen koulumaksut..

ap

Tulitko v*****lemaan meille? :D Mene pakkaamaan ne laukut nyt hyvä ihminen!!!

Vierailija
37/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä menisin jo pakkaamaan, jos on tuollainen diili! Lukiolainen mukaan ja sinne kouluun, samalla kielitaito kohenee. Itselleni kyllä keksisin tekemistä.

Vierailija
38/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin ehdottomasti. Oletteko edes kysyneet siltä lukion aloittavalta hänen mielipidettä?

Vierailija
39/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sinä Yhdysvalloissa voisi työllistyä, ettei tarvitse kotirouvana olla. 

Vierailija
40/207 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tulitko v*****lemaan meille? :D Mene pakkaamaan ne laukut nyt hyvä ihminen!!!

Aluksi olin itsekin jo pakkaamassa tavarani, mutta kun ihan oikeasti istuu alas ja alkaa miettiä asioita, niin kaikki ei olekaan enää hienoa. Välillä tuntuu siltä, että tässä on pelkkä raha, joka houkuttaa, kaikki muu on huonoja puolia. Enkä todellakaan halua pelkän rahan takia elää neljää vuotta elämää, jota en halua elää. Mitä jos se neljä vuotta pilaa loppuelämän? Ei ole sen arvoista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi