Tyylijumala Sami Sykkö arvostelee suomalaisten pukeutumista
hs.fi
Suomalaiset pukeutuvat treenivaatteisiin, kuin Itäkeskuksessa.
Tyyliguru Sami Sykkö on tavannut mm. Karl Lagerfeldin joten puhunee totta. Hävettää.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen nuoren naisen katutyyli: treenitrikoot, tennarit ja yläosana joku lyhyt takki. Pitkät tasapaksut hiukset ponnarilla.
Miehenä olen oikein mielissäni tästä muodista. Minun silmiini tuollainen sporttisesti pukeutunut nainen on oikein viehättävä näky. Jakkupukutyypit ei niin innosta.
Minullakin on pää aina kääntynyt sporttisten miesten perään. Tuulipuku tai verkkarit. Myös miehen peppu on edukseen verkkareissa.
Mun mielestä on vain hyvä asia, että pukeutua saa nykyään niin mukavasti. Katsokaapa vaikka YouTubesta menneiden vuosisatojen pukeutumisvideoita. Se mitä nykyään käytetään päällysvaatteena oli ennen alusvaate jonka päälle tuli lukemattomia muita osia. Kunnon kerrospukeutumista. Kaikkea epämukavaa ja moneen säähän sopimatonta rohjetta, varsinkin palvelusväellä kiva tehdä pitkää työpäivää kaikissa niissä rimssuissa.
Nykyään ollaan jo farkuistakin tultu huppareihin, salihousuihin ja legginseihin. Lenkkarit voivat olla täysin hyväksyttävät vapaa-ajankengät. On itsellänikin vaikka kuinka monta paria korkkareita, mutta en asu missään Pariisin bulevardin vieressä vaan Vantaalla joten mitä ihmettä teen niillä?
Vierailija kirjoitti:
Ei suurin osa kommentoijista ole edes varmaankaan lukeneet koko juttua. Siinä ei ollut yhtään ikävää sanaa suomalaisten pukeutumisesta.
Eipä niin. Ihmeellistä kommentointia täällä. Tuohan on ihan hyvänmielen juttu.
Niin no. Lenkkeilen kauppaan säällä kuin säällä, joten menen sinne usein juoksutrikoot, tuulitakki/sadetakki/huppari päällä. Se on hyvää hyötyliikuntaa mielestäni. En ole ajatellut, että pitäisi erikseen pukeutua.
Ja asun Itäkeskuksessa. Voi hitsi. Elämäni ei varmasti nyt miellytä Sami Sykköä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on vain hyvä asia, että pukeutua saa nykyään niin mukavasti. Katsokaapa vaikka YouTubesta menneiden vuosisatojen pukeutumisvideoita. Se mitä nykyään käytetään päällysvaatteena oli ennen alusvaate jonka päälle tuli lukemattomia muita osia. Kunnon kerrospukeutumista. Kaikkea epämukavaa ja moneen säähän sopimatonta rohjetta, varsinkin palvelusväellä kiva tehdä pitkää työpäivää kaikissa niissä rimssuissa.
Nykyään ollaan jo farkuistakin tultu huppareihin, salihousuihin ja legginseihin. Lenkkarit voivat olla täysin hyväksyttävät vapaa-ajankengät. On itsellänikin vaikka kuinka monta paria korkkareita, mutta en asu missään Pariisin bulevardin vieressä vaan Vantaalla joten mitä ihmettä teen niillä?
Siitä mukavuudesta voi olla montaa mieltä.
Menneenä kesänä katselin kun moni nuori nainen oli pukeutunut paksunnäköisiin mustiin trikoisiin.
Mahtoi olla hirveän kuuma!
Paljon oli kyllä keveännäköisiä mekkojakin ja ne näyttivät kauniilta vaan kengät olivat usein hirveät. Paksut ( ja kuumat) lenkkarit tai jopa maiharit. Kesäkuumalla.
Ei voi kuin ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesoletettu, joka itse käyttää naisten röyhelöpaitoja, ei ole oikea henkilö arvostelemaan muiden pukeutumista.
No jaa, ei ole yllättävää että muotisuunnitteliijalla on hieman taiteellinen tyyli...
Minusta Sykkö ei myöskään varsinaisesti arvostellut pukeutumista siinä mielessä että pitäisi huonona, vaan lähinnä neutraalisti totesi tiettyjä asioita suomalaisille tyypillisestä pukeutumisesta. Hän ei todellakaan puhunut että suomalaisten pitäisi hävetä tai muuttaa tyyliään tms.
Ei oo Sykkö mikään muotisuunnittelija, ei siis suunnittele itse vaatteita. On toimittaja ja stailisti, enintään osaa haukkua muiden vaatteita, ei tehdä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Sami Sykkönä olisin kuitenkin ihan hiljaa. Hän saattaa hallita teoriassa pukeutumisetiletin, mutta hänen oma pukeutumisensa ei välttämättä silmiä hivele. Ja minua ei hävetä yhtään. En tosin mene verkkareista muualle kuin lenkille. Joskus saatan lenkin jälkeen pistäytyä kaupassa hakemassa jotain nopeasti.
Niin että kun menee nopeasti saa verkkareissakin mennä kauppaan. Hauska juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesoletettu, joka itse käyttää naisten röyhelöpaitoja, ei ole oikea henkilö arvostelemaan muiden pukeutumista.
No jaa, ei ole yllättävää että muotisuunnitteliijalla on hieman taiteellinen tyyli...
Minusta Sykkö ei myöskään varsinaisesti arvostellut pukeutumista siinä mielessä että pitäisi huonona, vaan lähinnä neutraalisti totesi tiettyjä asioita suomalaisille tyypillisestä pukeutumisesta. Hän ei todellakaan puhunut että suomalaisten pitäisi hävetä tai muuttaa tyyliään tms.
Ei oo Sykkö mikään muotisuunnittelija, ei siis suunnittele itse vaatteita. On toimittaja ja stailisti, enintään osaa haukkua muiden vaatteita, ei tehdä niitä.
Ei tuossa jutussa mitään haukuttu, koko ketju on ihan metsässä 😯
Minusta Sykkö ei ole mieheksi komea tai kivasti pukeutunut. Omituinen käppänä.
Ja, nyt tulee tärkeä pointti, jos se pukeutuisi makeesti, niin tottakai tuhannet suomimiehet kopioisi sitä. Eipä vaan näy wanna-be-sykköjä!
Niin mikä sua hävettää? Että joku Sami Sykkö sanelee mikä on tyylikästä ja miten pukeutua? Kuule, se on ihansama mitä joku Sami Sykkö sanoo, pääasia, että viihdyt itse.
Kuka sanoi tai määräsi, että Luis Vuittonin laukku tai Karl Lagerfeldin neule ovat ainoa oikea tapa pukeutua. On taito pukeutua myös edullisemmin, vaihtoehtoja on tuhansia ja tuhansia. Suomalainen nainen ei osaa pukeutua eikä valita itselleen muuta kuin Tokmannin rättejä.
Saako kysyä ottiko koville urheilutrikoiden käyttäminen joka paikassa ja alemman sosioekonomisen luokan yhdistäminen? ;)
En pidättele hengitystäni rehellisen vastauksen toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen nuoren naisen katutyyli: treenitrikoot, tennarit ja yläosana joku lyhyt takki. Pitkät tasapaksut hiukset ponnarilla.
Just mun tyyli, mutta olen jo 37v. Helppoa, rentoa ja tuntuu hyvältä päällä. Mikään muu vaate ei ole yhtä miellyttävä, joustava ja arkeen sopiva kuin treenitrikoot. Miksi meidän naisten tulee luopua vaatteista, jotka ovat mukavat päällä ja siirtyä vähemmän mukaviin farkkuihin? Luulisi, että tässä feminismin luvatussa maassa nainen saisi viimeinkin, tuhansien vuosien jälkeen, tehdä pukeutumispäätökset perustuen ennen kaikkea mukavuuteen ja toiminnallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mun tyyli, mutta olen jo 37v. Helppoa, rentoa ja tuntuu hyvältä päällä. Mikään muu vaate ei ole yhtä miellyttävä, joustava ja arkeen sopiva kuin treenitrikoot. Miksi meidän naisten tulee luopua vaatteista, jotka ovat mukavat päällä ja siirtyä vähemmän mukaviin farkkuihin? Luulisi, että tässä feminismin luvatussa maassa nainen saisi viimeinkin, tuhansien vuosien jälkeen, tehdä pukeutumispäätökset perustuen ennen kaikkea mukavuuteen ja toiminnallisuuteen.
Farkutkin on mukavat, kun ne on hyvin istuvat.
Rakastan suomessa sitä, että niin moni ymmärtää pukeutua tilanteen mukaan. Jos esimerkiksi lähtee ajamaan autolla jonnekin, niin pukeutuu mukaviin vaatteisiin (mukavat ja joustavat housut). Jos lähtee lenkille ja päättää tulomatkalla kiertää kaupan kautta, niin sitten kauppaan mennään lenkkivaatteissa eikä suinkaan niin, että lähdettäisiin lenkille "siisteissä kauppavaatteissa ja täydessä kauppameikissä". Jos lähtee julkisilla vaikka pitkälle junamatkalle, niin silloinkin pukeutuu mukavuus edellä eikä suinkaan pukuun ja täyteen tällinkiin. Arvostan näitä ihmisiä paljon pidemmälle kuin "tyyligurujen" mielipiteitä siitä miten pitäisi pukeutua. Arvotilaisuudet on asia erikseen, sellaiset, joissa on historiallista traditiota takana ja pukukoodi.
Asuin kerran kämppiksen kanssa, joka ei voinut edes roskia viedä ulos ennenkuin oli meikannut. Pinnallisempaa tyyppiä en ole vieläkään löytänyt. Julkkiksista ehkä, mutta kun en heitä henk-koht tunne, niin ei voi sanoa varmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä ottiko koville urheilutrikoiden käyttäminen joka paikassa ja alemman sosioekonomisen luokan yhdistäminen? ;)
En pidättele hengitystäni rehellisen vastauksen toivossa.
Oli mulla kesällä Paperbag-housutkin jalassa. Tuliko joku kiittelemään tai ihastelemaan? Ei.
Musta Sykön tyyli ei oo moderni. Ei vaan seuraa aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treenitrikoot, joka paikassa, TÖRKEYDEN huippu, kuten sana TREENI kertoo, on niiden oikea paikka lenkkipolku, kuntosali tai muu TREENAAMISEEN soveltuva paikka. Moni ei edes katso peiliin kun reidet lyllyy ja takaosasto hyllyy, uskon toki, että trikoo on oikea materiaali. Järkky!
Sami on kuulkaas väärässä! Kaikkein upeimmat ja uusimmat materiaalit tulee juurikin nyt urheilu- ja ulkoilupuolelta. Lenkkareissa kehitetään aidosti uutta, kun muut kengät vaan matkivat vanhojen vuosikymmenien tyylejä, mutta huonommilla materiaaleilla.
Autoilun kustannuksen kohoamiset kyllä näkyy ensin miesten pukeutumisesta kun "turhasta" sitten säästetään ja muutoinkin iskee perheiden talouteen kun kuitenkin pakko päästä töihin yms.