Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluissa ei enää käytetä kynäpenaaleja?

Vierailija
27.08.2021 |

.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin lapsellani ollut penaali ekaluokasta ja on edelleen 5&7-luokalla.

Vierailija
2/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei käytetä? Mun lapsilla on sellaiset virlä yliopistossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla yläkoulun oppilaista on penaali. Mutta koska se pitää itse ostaa, muistaa ottaa mukaan ja pitää tallessa, sitä ei ole kaikilla. Sanomattakin lienee selvää, että niillä, joiden kynät ajelehtivat repun pohjalla tai ovat teillä tietymättömillä, on muitakin ongelmia.

T. Ope

Vierailija
4/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen. Miten kuljettaisin kynäni, kumini, harppini ja viivaimeni muutoin?

M54

Vierailija
5/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla yläkoulun oppilaista on penaali. Mutta koska se pitää itse ostaa, muistaa ottaa mukaan ja pitää tallessa, sitä ei ole kaikilla. Sanomattakin lienee selvää, että niillä, joiden kynät ajelehtivat repun pohjalla tai ovat teillä tietymättömillä, on muitakin ongelmia.

T. Ope

Sanomattakin lienee selvää että sulla on muitakin ongelmia kun noin yleistät. Kynät repun pohjalla = ongelmia? Eisss.. lol.

Vierailija
6/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tarvitse sanoi lapsi. Opettaja sanonut. En tiedä miksi ja sellainen hankittiin ekaluokkalaiselle kun luulin sellaisen tarvitsevan.

Vierailija
7/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tarvitse sanoi lapsi. Opettaja sanonut. En tiedä miksi ja sellainen hankittiin ekaluokkalaiselle kun luulin sellaisen tarvitsevan.

Lapsi ymmärtänyt väärin.

Äiti ja ope

Vierailija
8/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Sanomattakin lienee selvää että sulla on muitakin ongelmia kun noin yleistät. Kynät repun pohjalla = ongelmia? Eisss.. lol.

Jos yläkoululainen ei omista tavaroistaan osaa pitää huolta, niin todellakin on jo siinä ongelmaa, saati sitten muussa.

Sivusta

Vierailija
9/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä uskot suodattamatta kaiken mitä ekaluokkalainen sanoo.🙄

Sivusta

Vierailija
10/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ymmärtänyt väärin.

Äiti ja ope

Ei. Ensimmäisenä päivänä oli mukana, mutta nyt jätti pois. Ei tarvitse. En vain ymmärrä miksei. 216

Vierailija
11/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä uskot suodattamatta kaiken mitä ekaluokkalainen sanoo.🙄

Sivusta

Ei ole sellainen satutäti/setä lapsi kyseessä.

Vierailija
12/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ymmärtänyt väärin.

Äiti ja ope

Ei. Ensimmäisenä päivänä oli mukana, mutta nyt jätti pois. Ei tarvitse. En vain ymmärrä miksei. 216

Missä hän sitten kuljettaa kyniään? Vai kuljettaako niitä repussa ollenkaan?

Vierailija
13/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita penaaleja on olemassa kuin kynäpenaaleja?

Vierailija
14/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Joku kaveri sanonut ettei käytä, niin hänkin päättänyt olla käyttämättä. Esim joku poika haluaa olla kovis ja julistanut pitävänsä kynät repussa. Vanhempien on osattava lukea lasta rivien välistä.

Vierailija
15/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita penaaleja on olemassa kuin kynäpenaaleja?

Antin penaali eli Pentin...

Vierailija
16/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ymmärtänyt väärin.

Äiti ja ope

Ei tarvitse. Ei kulje repussa ollenkaan. Kyllä tästä on kyselty lapselta. Eivät tarvitse penaalia mukaan, ei irtokyniäkään reppuun.

Vierailija
17/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ymmärtänyt väärin.

Äiti ja ope

Ei meilläkään ekaluokkainen tarvitse. Kyniä ja kumia ei kuulemma saa viedä pois koululta (ehkä ideana on, että muuten ne on puolelta luokalta aina kotona... :). Eiköhän sitä penaalia jossain vaiheessa tarvita kuitenkin.

Vierailija
18/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella on vain yksi lyijykynä ja kumi repun pohjalla. Koulussa käyttävät pääasiassa tietokonetta. Hän käyttää ilmaisua "Tää on v*** ihan penaalista." Tarkoittaa sillä että homma on ihan anaalista.

Vierailija
19/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsen luokassa kaikilla on pulpetissa pienilaatikko jossa kynät, liimat jne.  on kyllä repussakin oma penaali

Vierailija
20/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ymmärtänyt väärin.

Äiti ja ope

Ei tarvitse. Ei kulje repussa ollenkaan. Kyllä tästä on kyselty lapselta. Eivät tarvitse penaalia mukaan, ei irtokyniäkään reppuun.

No jos kyniä ei saa kuljettaa repussa / pois koulusta ollenkaan, niin eihän sitä tarvitse välttämättä penaaliakaan.

Omituista kuitenkin, että tällainen sääntö on asetettu, ei ollut 10 vuotta sitten kun oma lapseni oli ekalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi