Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluissa ei enää käytetä kynäpenaaleja?

Vierailija
27.08.2021 |

.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa kyllä nyt syksyllä korostettiin, että olisi hyvä olla oma penaali ja omat kynät. Oppii pitämään niistä huolta. Ja Koronan vuoksi parempi, kun ei käytetä yhteisiä kyniä, luulen.

Vierailija
22/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eskarissa kyllä nyt syksyllä korostettiin, että olisi hyvä olla oma penaali ja omat kynät. Oppii pitämään niistä huolta. Ja Koronan vuoksi parempi, kun ei käytetä yhteisiä kyniä, luulen.

Ei käyttäneet esikoulussakaan. Silloin oli joku yhteiset välineet menetelmä. En tiedä onko tämä jatkoa sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pitää penaalia, saa pitää mieleistänsä koululaukkua ( ei siis välttämättä reppu), saa olla omia kyniä , saa ostaa omia kirjoja, viivottimia , vihkoja. Jos niin haluaa. Ei ole toisaalta pakko.

Vierailija
24/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olivat vain paljon coolimpia, magneettipenaaleja.

https://www.finna.fi/Record/musketti.M012:K12015:46?imgid=1

Vierailija
25/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita penaaleja on olemassa kuin kynäpenaaleja?

jokaisella naisella on oma penaali.

Vierailija
26/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työväenopistossakun Marimekon värikäs penaalipussukka. Pysyy laukku tai reppu siistinä ja kirjoitusvälineet löytyvät.

Vierailija
27/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei käytetä? Mun lapsilla on sellaiset virlä yliopistossakin.

Eivät tarvitse sanoi lapsi. Opettaja sanonut. En tiedä miksi ja sellainen hankittiin ekaluokkalaiselle kun luulin sellaisen tarvitsevan.

Lapsi ymmärtänyt väärin.

Äiti ja ope

En usko että Ap:n lapsi on ymmärtänyt väärin, sen sijaan jos Ap lukisi Wilman tiedotteet, niin hän tietäisi syyn. Monessa koulussa on siirrytty uusiin pulpettimalleihin ja tästä syystä ei suosita penaalia vaan kynäkoria. Penaalin tarve tulee vasta myöhemmällä luokalla. Varmasti penaali on kuitenkin käytössä monessa koulussa.

Vierailija
28/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaiset lapseni ovat sanoneet, että ei tarvitse penaalia, kun pulpetissa on tarvikkeet kynälaatikossa. Eivät kuskaa kyniä kotiin, vaan käyttävät läksyihin kotona omia kyniä.

Vierailija
29/29 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla yläkoulun oppilaista on penaali. Mutta koska se pitää itse ostaa, muistaa ottaa mukaan ja pitää tallessa, sitä ei ole kaikilla. Sanomattakin lienee selvää, että niillä, joiden kynät ajelehtivat repun pohjalla tai ovat teillä tietymättömillä, on muitakin ongelmia.

T. Ope

Olipa hyvät perusteet penaalittomuudelle. Ihan "open" suusta. Tähän ei voi muuta sanoa... toivottavasti oli provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi