Leikkalaa ei vielä löytynyt S-marketista (Menestysresepti)
Onko jossakin päin Suomea jo saatavissa Leikkalaa tai Bean Betteriä? Eilisen Suomalainen menestystesepti -finaalin muut tuotteet olivat jo tarjolla eteläsuomalaisessa S-Marketissa, mutta harmikseni kalaleikkeleet eivät vielä olleet saapuneet hyllyihin.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lienee tämän voittajan laita, kun viime vuotinen voittaja Rostis oli valtava pettymys. Kerran ostin eikä tarvinnut ostaa toista kertaa.
Rostiksista samaa mieltä. Odotin mehevyyttä kuten tosiaan oliisi karjalanpiirakka leivottu piirakaksi ja täytetty munavoilla. Mutta se olikin kuiva kämppy. Ilmeisesti sen takia, että normaali rasvainen munavoi sisällä pilaisi sen kuoren kun tuote seisoo hyllysssä, ja kuivikas täyte taas toimii teknisesti.
Lomalla kun olen kävin ostamassa jo pari uutta tuotetta;
- Fallerot (voittaja), yllättävän hyviä vaikken edes ole falafelien suuri ystävä, plussaa ettei ole yritetty tehdä lihankorviketta maultaan eikä koostumukseltaan
- Chia Good vanukas. Hyvää, mutta pieni määrä tuotetta ja sikseen kallis hinta.
Leikkalaa tai kaurapastaa ei näkynyt.
Ja se Rostiksen maku. Miksei sitäkään ole saatu kohdilleen? Joku outo sivumaku niissä on.
Tulin mökille. Jopa Pellon S-marketista löytyi Falleroa, Bean Betteria ja se Komero.
Muistakin tuotteista löytyi standy, mutta ei itse tuotteita. Ehkä loppuneet.
Ainoa tuote, jota voisin käyttää on kaurapasta. Tykkään pastasta ja kauraa vatsa kestää.
Leikkalasta toki innostuin myös, mutta 30 € kilohinta arkileikkeleestä on liikaa.
Minä odotin tuota chia-välipalaa, mutta petyin kyllä pahasti. Maut on aika pliisuja, tuotetta on vähän ja hinta on kallis. Taidan jatkossakin tehdä chia-vanukkaat kotona.
Chia-vanukas on superhelppo tehdä itsekin kotona, eikä siementen hinta ole paha. Käytännössä vain siemenet ja haluamasi neste + makuaineet sekoitetaan kulhossa, kulho jääkaappiin yön yli (tai ainakin pariksi tunniksi) ja valmista on.
Maistettu komero kippo ja leikkala.
Komero ateriakippo (lohi). Lohta oli todella vähän, hyvä, että edes maistui siellä seassa. Sekaan lisätiin kalakastike, joka maistui liikaa kalalle huonolla tavalla ja jotenkin etikkaiselle? Kokonaisuudessaan tuote oli ok, tuoreet kasvikset kivoja, mutta maku pettymys. Kalakastikeesta en pitänyt. Ehkä muut maut (tofu ja kana) parempia? En osta ainakaan tätä lohi kippoa uudelleen.
Arvosana: 2/5
Leikkala leppäsavu. Laitoin ruisleivän päälle yhden siivun. Lisäksi oli voita ja tomaattia. Ei maistunut juuri ollenkaan. Välillä tuli kalamainen/savumainen sivumaku suuhun. Maistan uudelleen pelkkää leikkelettä ja nyt maistan jotakin. Hieman sillä rajoilla maistuuko tämä vai ei kalalle huonolla tavalla. Muitakin makuja oli tarjolla, ovatko sitten parempia. En osta tätä makua uudelleen.
Arvosana: 2/5
Ostin tuon kipon ja tofun makuisen.Kastike ei ollut minkään makuinen.Kasvikset oli ihan hyviä.Iso määrä on kyllä purkissa ja siitä oli riittännyt kahdelle.Aika mauton todellakin.Lisäsin itse makeaa chilikastiketta.Jaksoin todellakin syödä vaan puolet.
Kommentteja tuotteista:
Testasin eilen niitä falleroita ja oli mun mielestä hyvä koostumus ja maku. Boltsit olivat makuuni liian tiiviitä.
Luetun perusteella en taida ostaa chia-juttua. Ihan hienoa, että sisältävät kuitua ja omega3, mutta kyllä välipalan annoskoon on oltava jonkinlainen kun hintakin on 1,49€. Lisäksi tuota on niin helppo tehdä itse, joten ei oikein tarjoa uutuusarvoa.
Ennakkoon kiinnostivat myös leikkala, kaurakas ja beanbetter. Kaurakkaan testaamista odotan innolla, ei eilen osunut silmään Jumbon Prismassa.
Leikkalaa haluan myös kokeilla. 3€ on hinnakas, mutta jos maku kunnossa niin saatan ostaa. Nää oli eilen Jumbossa täysin loppu.
Beanbetterin idea fermentoidusta härkäpavusta oli mun mielestä hyvä myös. Onko kukaan maistanu, mitä makuja niillä on?
Fallerot oli hyviä. Parempia kuin sen ensimmäisen kauden Boltsit.
Leikkala ihan ok. Semmoinen mieto kalan maku. Itsellä oli ruisleipää, juustoa, tomaattia, kurkkua ja sitten tätä (leppäsavu)leikkalaa pari siivua leivän päällä. Maistui siltä kuin olisi ollut kippari-juustoa välissä.
Fallerot muuten tosi jees, mutta hieman kuivahkoja. Dippauskastiketta kaipaavat. Sellainenhan oli, mutta se jäi pois lopullisesta tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten lienee tämän voittajan laita, kun viime vuotinen voittaja Rostis oli valtava pettymys. Kerran ostin eikä tarvinnut ostaa toista kertaa.
Ilmeisesti Rostis on ollut kuitenkin tykätty, sillä se on ollut aina loppuunmyyty kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden voittaja on tämän vuoden voittajan yhtiökumppani! En katsonut sarjaa, joten en tiedä mainittiinko asiasta, ja mahdoitko juuri sitä tarkoittaa, mutta mulla meni maku kun luin hehkutusta, että sama henkilö on voittanut toistamiseen.
Olen samaa mieltä Rostiksista.
No ei kyllä ole viime vuoden voittajan yhtiökumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden voittaja on tämän vuoden voittajan yhtiökumppani! En katsonut sarjaa, joten en tiedä mainittiinko asiasta, ja mahdoitko juuri sitä tarkoittaa, mutta mulla meni maku kun luin hehkutusta, että sama henkilö on voittanut toistamiseen.
Olen samaa mieltä Rostiksista.
No ei kyllä ole viime vuoden voittajan yhtiökumppani.
Kyllä on. Marjaana Pohjolan yhtiökumppani on Katariina Vesterinen, joka on Rostiksen kehittäjä.
Vantaalla oli alepassa eilen leikkalaa, oli muistaakseni leikkelehyllyssä. Hinta 6e nii en raaskinut ostaa, ehkä prismasta en kerralla vähän halvemmalla.
Chiavanukkaan ostin, sitruuna, oli tosi hyvää!
Onko Kaurakas gluteenitonta kauraa? Ei selvinnyt Foodien sivuilta selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kaurakas gluteenitonta kauraa? Ei selvinnyt Foodien sivuilta selkeästi.
Kaurakas putkipasta 350 g
Ainekset: Suomalainen täysjyväKAURA, vesi, omena- ja kasvikuidut. Pastan viljasta 100 % on kauraa.
Kaura ei ole gluteenitonta kauraa. Tulevaisuudessa, kun gluteenittoman kauran saatavuus voidaan varmistaa, pyrimme muuttamaan tuotteen gluteenittomaksi.
Tämä menee joka vuosi pieleen silloin kun tavaraa pitäisi olla kuluttajille. Myydään aina ei oota ja monta viikkoa!! Hirmuinen markkinointirummutus, töissä viikkoa etukäteen mainostetaan ja tehdään tilaa tavaroille. Päivä kun koittaa niin saadaan 10 purkkia tuota ja 5 tuota. Asiakkaat kyselevät jatkuvasti ja todella noloa myydä ei oota eikä tuuta.
Tänä vuonna ei tullut leikkalaa laisinkaan, muita tuotteita yhden kerran ja näyttää ettei viikkoon mitään tulekaan.
Katsoin että oliko oma hyllynsä noille jossain päädyssä? En ole seurannut sen kummemmin, kiinnitti vain huomion uudet tuotteet, kippoja ja falleroita näytti olevan.
No miksi sitten ohjelmassa Kipin tekijä vastasi, että sillä hetkellä säilyvyysaikaa oli noin viikko, kun raati kysyi säilytyksestä ja painotti säilyvyyden tärkeyttä? Oletin ohjelman perusteella, että noin 5 pv olisi juuri kauppaa tulleilla käyttöaikaa.