Jeesukseen uskovat!
Pyydän rukousapua, nyt on tosi suuri kysymys, jossa mun tulisi tehdä päätös. Voitteko rukoilla apuna, että asia järjestyisi ja osaisin tehdä oikean päätöksen? Kiitos rakkaat rukoilijat, itsekin pyrin rukoilemaan, jos pyyntöjä täällä näen. :)
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:08"]
Rukoilu eli tyhjälle puhuminen on hyödytöntä ajanhukkaa. Se antaa vain rukoilijalle hyvän olon tunteen, että on muka tehnyt jotain. Siis pelkästään itsekästä touhua.
[/quote]
Tuliko sinulle hyvän olon tunne siitä, että sait kirjoittaa tuon?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:08"]
Rukoilu eli tyhjälle puhuminen on hyödytöntä ajanhukkaa. Se antaa vain rukoilijalle hyvän olon tunteen, että on muka tehnyt jotain. Siis pelkästään itsekästä touhua.
[/quote]
Tuliko sinulle hyvän olon tunne siitä, että sait kirjoittaa tuon?
[/quote]
Kyllä. Minulla on samanlainen oikeus julistaa jumalan olemattomuutta kuin luulevaisilla sen olemassaoloa.
Kiitos Isä että saan rukoilla ap:n puolesta. Sinä olet luvannut kuulla, kun käännyimme puolueesi. Jeesuksen nimessä vapautan taivaallisen viisauden yllesi ja sinuun käsiisi isä saamme jättää ap:nä. Kiitos että sinun on valta ja voima
Tiedän, että monet ateistit, agnostikot, ja sun muut uskottomat joskus aktiivisesti pilkkaavat uskontoja. Olen itse agnostikko ja sekularisti, ja kyseenalaistan useimpien uskontojen dogmat ja supernaturalistiset uskomukset, mutta esim. taolaisuudessa on minusta hyvä idea.
Haluaisin huomauttaa kuitenkin sen valtavan määrän agnostikkoja ja ateisteja pilkaavaa keskustelua, kuten tämäkin lanka: "Jeesukseen uskovat! Nyt tarvitaan rukousapua!" On suora hyökkäys, joka halventaa meidän maailmankatsomustamme, ja sotii meidän terveen järjen ja logiikan oppejamme vastaan.
Toivoisin, että tälläkin sivulla, aina kun aloitetaan keskustelu ateismista, islamista, tai Jeesuksesta, voisivat kaikki osapuolet ottaa huomioon sen, että aihe on vapaa, mutta niin on myös mielipidekin: Eli hyväksykää kaikki se, että kun ryhdyt keskusteluun, olet valmis vastaanottamaan vastakkaiset mielipiteet: Tämä lanka koskee uskontoa, joten siihen osallistuvat ne, joilla on uskonnosta mielipide, oli se sitten harras, fundamentalistinen, sekularistinen, ateistinen, tai täysin vieraalla tavalla supernaturalistinen.
Eli kaikilta vaan suvaitsevaisuutta ja tasokasta argumentointia, niin ei saada tästäkin aiheesta pelkkää paskanjauhantaa.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:50"]
Haluaisin huomauttaa kuitenkin sen valtavan määrän agnostikkoja ja ateisteja pilkaavaa keskustelua, kuten tämäkin lanka: "Jeesukseen uskovat! Nyt tarvitaan rukousapua!" On suora hyökkäys, joka halventaa meidän maailmankatsomustamme, ja sotii meidän terveen järjen ja logiikan oppejamme vastaan.
[/quote]
Ei ole, vaan tietylle ryhmälle kohdistettu pyyntö. Ja te luette itse itsenne sen ryhmän ulkopuolelle.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:02"]
Rukous on valtava voimavara. Surku sitä ihmistä, joka ei tätä tajua.
[/quote]
Uskonto on ihmiskunnan syöpä. Sääli hihhuleita jotka eivät tätä tajua.
[/quote]
Miksiköhän usko herättää näin paljon tällaisia ajatuksia? Olen itse uskova ja usko on minulle valtava voimavara ja rauhan lähde. Mutta mikä parasta, sen ei PITÄISI häiritä ketään muita, koska en saarnaa uskoani kellekään vaan elän ihan rauhallisesti elämääni. Silti joitain tuntuu kiusaavan jo uskonnon ja uskovaisuuden ajatus, vaikka ainakin Suomessa uskovat on ihan harmitonta porukkaa.
[/quote]
Sama juttu täällä! :) Ja ap: rukoiltu on
Minäkin olen suvaitsevaisuuden ja tasokkaan argumentoinnin kannalla, mutta jos aloitusviestissä pyydetään Jeesukseen uskovilta rukousapua, pakkoko siihen on ateistien, agnostikkojen, buddhalaisten, bahai-uskoa tunnustavien jne yhtyä väittelemään. Eikö sitten voisi aloittaa kokonaan uutta ketjua aiheesta?
Jeesukselta tulee rukoilla kaikille nimenomaan sitä että lopettaisivat tyhjänpäiväisen paskanjauhamisen ja keskittyisivät tekemään niitä tärkeitä asioita elämässä. Se olisi se suuri teko ja päätäs jokaisen elämässä.
Joskin Jeesus voi joutua sen pyynnn edessä levittelemään käsiään.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:08"]Rukoilu eli tyhjälle puhuminen on hyödytöntä ajanhukkaa. Se antaa vain rukoilijalle hyvän olon tunteen, että on muka tehnyt jotain. Siis pelkästään itsekästä touhua.
[/quote]
Voi veljet. Rukoilu itsekästä, kaikkea sitä kuulee.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:00"]
Minäkin olen suvaitsevaisuuden ja tasokkaan argumentoinnin kannalla, mutta jos aloitusviestissä pyydetään Jeesukseen uskovilta rukousapua, pakkoko siihen on ateistien, agnostikkojen, buddhalaisten, bahai-uskoa tunnustavien jne yhtyä väittelemään. Eikö sitten voisi aloittaa kokonaan uutta ketjua aiheesta?
[/quote]
Tämä on av-palsta hei! Mitä odotit?
Minun käy sääliksi ihmisiä jotka uhraavat elämänsä jonkun uskon vuoksi. En voi käsittää sitä, että sen varjolla jää elämä elämättä kun kaikki on valmiiksi ohjattu, kuitenkin vailla mitään todellista näyttöä, usko ei riitä vakuuttamaan minua.
Kun opetatte lapsillenne sitä mantraa, että Jumala varjelee kaikelta, miten selitätte esimerkiksi sen lapselle jos vaikka toinen vanhemmista kuolee liikenneonnettomuudessa ja lapsi olisi juuri rukoillut tämän vanhemman matkan turvallisuuden puolesta? Onko se lapselle opetukseksi, että se kasvattaisi hänestä jollakin tavalla vahvemman vai miten sen selitätte?
Suuronnettomuuksien sattuessa mukana on valtavat määrät uskovaisia, on Jeesukseen uskovia, Allahiin, budhaan jne. Kukaan heistä ei saa apua siltä pääjehultaan hädän hetkellä. Onko nämä Jumalat niin välinpitämättömiä etteivät korvaansa letkauta rukousten puoleen vai mistä se johtuu?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:00"]
[/quote]
Tämä on av-palsta hei! Mitä odotit?
[/quote]
No jos hän kokee että tämä oli suora hyökkäys heitä kohtaan. Tarkoitin että ei tässä keskusteltu uskonnoista tai niiden olemattomuuksista vaan joku pyysi apua tiettyyn asiaan. En siis ymmärä miksi joku siitä loukkantuu tai kokee sen suorana hyökkäyksenä. Siksi ehdotin et ihan oma ketju neutraalilta maaperältä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:11"]
Minun käy sääliksi ihmisiä jotka uhraavat elämänsä jonkun uskon vuoksi. En voi käsittää sitä, että sen varjolla jää elämä elämättä kun kaikki on valmiiksi ohjattu, kuitenkin vailla mitään todellista näyttöä, usko ei riitä vakuuttamaan minua.
Kun opetatte lapsillenne sitä mantraa, että Jumala varjelee kaikelta, miten selitätte esimerkiksi sen lapselle jos vaikka toinen vanhemmista kuolee liikenneonnettomuudessa ja lapsi olisi juuri rukoillut tämän vanhemman matkan turvallisuuden puolesta? Onko se lapselle opetukseksi, että se kasvattaisi hänestä jollakin tavalla vahvemman vai miten sen selitätte?
Suuronnettomuuksien sattuessa mukana on valtavat määrät uskovaisia, on Jeesukseen uskovia, Allahiin, budhaan jne. Kukaan heistä ei saa apua siltä pääjehultaan hädän hetkellä. Onko nämä Jumalat niin välinpitämättömiä etteivät korvaansa letkauta rukousten puoleen vai mistä se johtuu?
[/quote]
Vaikea lyhyesti sanoa yhtään mitään. Onko uskovaisilla kaikki ennlta määrätty? Jumala on kuitenkin antanut vapaan tahdon, niin uskoville kuin ei-uskovillekin. Jumala johdattaa, Jumala sallii, mitään ei tapahdu jumalan tietämättä tai sallimatta.
On paljon kipeitä vaikeita asioita myös uskovien elämäsä. Kaikkeen emme sa vastausta täällä maan päällä ollessamme, mutta uskovien elämän pääpaino tulisikin olla tulevassa ylösnousemuselämässä, ei tässä maailmassa - mikä ei kuitenkaan todellakaan tarkoita että tätä elämää ei tulisi elää "täysillä".
Ja kristityillä varsinkin tulisi olla vastuu luomakunnasta ja rakkautta kaikkia lähimmäisiä kohtaan, näinhän se ei ikävä kyllä läheskään aina ole.
Tiedän että todennäköisesti kuulostaa naiivilta tai eskapismilta ihmisen korvissa jolla tätä hengellistä ulottuvuutt ole, enkä osaa yhtäkkiä paremmin selittää.
Viesti poistettu ylläpidon toimesta
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:11"]Minun käy sääliksi ihmisiä jotka uhraavat elämänsä jonkun uskon vuoksi. En voi käsittää sitä, että sen varjolla jää elämä elämättä kun kaikki on valmiiksi ohjattu, kuitenkin vailla mitään todellista näyttöä, usko ei riitä vakuuttamaan minua.
[/quote]
Olen vela mutta jos minulla olisi lapsia, selittäisin heille että Jumala on armollinen, mutta koska ihmisellä ja maailmalla on vapaa tahto, onnettomuuksia ja kuolemia sattuu eikä Luoja voi estää niitä kaikkia koska se kuuluu elämään. Jollain tapaa me kuitenkin kaikki täältä lähdemme.
Toinen juttu on se, että en uhraa uskovana elämässäni mitään. Kun olin ateisti, en pelännyt kuolemaa eikä uskovaisuuteni kerro että olisin heikko. Minä vain uskon ja saan siitä paljon voimaa ja hyviä asioita. En uhraa naapurin lampaita tai polta alasti suitsukkeita neitsyiden veressä, vaan olen ihan sama tyyppi kuin silloin ennenkin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:50"]
Tiedän, että monet ateistit, agnostikot, ja sun muut uskottomat joskus aktiivisesti pilkkaavat uskontoja. Olen itse agnostikko ja sekularisti, ja kyseenalaistan useimpien uskontojen dogmat ja supernaturalistiset uskomukset, mutta esim. taolaisuudessa on minusta hyvä idea.
Toivoisin, että tälläkin sivulla, aina kun aloitetaan keskustelu ateismista, islamista, tai Jeesuksesta, voisivat kaikki osapuolet ottaa huomioon sen, että aihe on vapaa, mutta niin on myös mielipidekin: Eli hyväksykää kaikki se, että kun ryhdyt keskusteluun, olet valmis vastaanottamaan vastakkaiset mielipiteet: Tämä lanka koskee uskontoa, joten siihen osallistuvat ne, joilla on uskonnosta mielipide, oli se sitten harras, fundamentalistinen, sekularistinen, ateistinen, tai täysin vieraalla tavalla supernaturalistinen.
Eli kaikilta vaan suvaitsevaisuutta ja tasokasta argumentointia, niin ei saada tästäkin aiheesta pelkkää paskanjauhantaa.
[/quote]
No ei nyt mennyt ihan putkeen tuo. Eihän tämän aloituksen tarkoitus ollut aloittaa keskustelua eri uskonnoista tai siitä onko mitään yliluonnollista olemassa vai ei. Tämä oli kohdennettu tietylle joukolle, ei siihen tarvitse tulla muiden viemään keskustelua ihan jonnekin mihin sitä ei ole tarkoitettu. Sama kun joku kysyisi kokemuksia tiestystä vaatemerkistä ja muut alkaa höölöttää että "vaatteet on perseestä t. naturalisti"
43: just näin. sitähän tässä ylempänä joku jo vastasikin.