Muita ketkä suunnittelee jo itsenäisyyspäivän menua?
Aloin tänään suunnitella mitä tarjottavaa teen itsenäisyyspäiväksi. Tällä hetkellä voittamassa on lihapullat, niille kermaviilidippi, ranskalaiset perunat ja tuoresalaatti. Juomaksi kotikalja (meillä ei käytetä alkoholia).
Onko teillä joku perinteinen ruoka jota aina teette itsenäisyyspäiväksi?
Kommentit (19)
Karjalanpaisti, nauris uusi, porkkanaaste. Jälkkäriksi puolukkakiisseli, juomana olutta ja kossusnapsit
Kyllä jotain menua pitäisi keksiä, ehkä baariin parille oluselle ja sitten kotiin sammumaan sohvalle perinteiseen Suomalaiseen tapaan.
Syön aina hernerokkaa ja katson Tuntemattoman.
Itse asiassa, mä vähän jo suunnittelin. En tiedä, tuleeko meille vieraita itsarina, ja jos ei tule, en kyllä jaksa vaivautua. Mutta työkaverilta kuulin kivan idean: hän oli nähnyt kuvan sulhaspiirakoista, joiden päälle oli pursotettu tyllalla kaunis kiehkura munavoita. Sitä voisin kokeilla. Muutoin varmasti samanlainen menu kuin viime vuonnakin, ainakin suunnilleen.
Vaatiiko ranskalaiset ja lihapullat todellakin monen kuukauden suunnittelun?
Vierailija kirjoitti:
Vaatiiko ranskalaiset ja lihapullat todellakin monen kuukauden suunnittelun?
Ei siinä ole mitään vikaa, jos tarjoat ranskalaisia ja lihapullia, mutta tämän ketjun kohderyhmä ei suunnittele tuollaista.
Ehkä paria päivää ennen voisi jotain pieraista. Ei ole vielä suunnitelmissa, eikä mielessä.
Joku grandiosa pakastepizza ja patteri pirkka olusia 🤤
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, mä vähän jo suunnittelin. En tiedä, tuleeko meille vieraita itsarina, ja jos ei tule, en kyllä jaksa vaivautua. Mutta työkaverilta kuulin kivan idean: hän oli nähnyt kuvan sulhaspiirakoista, joiden päälle oli pursotettu tyllalla kaunis kiehkura munavoita. Sitä voisin kokeilla. Muutoin varmasti samanlainen menu kuin viime vuonnakin, ainakin suunnilleen.
Millä tavalla olet suunnitellut tehdä tuon, köysi, 9 mm, lääkkeillä?
Eipä kuulu harrastuksiin. Kebabin vois hakea.
Vierailija kirjoitti:
Joku grandiosa pakastepizza ja patteri pirkka olusia 🤤
Ai no meil oli semi-itsari (itsenäisyyspv) tänään
Laatikoita suunnittelen jo jouluksi ja sekä pääsiäismenyytä
Itsenäisyyspäivä on meille ihan tavallinen päivä kuten kaikki muutkin
Rakastan itsenäisyyspäivää ja minulla on omakeksimät perinneruoat. En jaa, etteivät ainekset lopu kaupasta kesken :p
Kokeilen silloin tällöin jotain uutta ja erilaista lisänä.
Lihapullia ja ranskalaisia? Onko tämä vitsi?
Olen monen ja itsenikin mielestä täysijärkinen. Joten en.
No ei, mutta jotenkin ihana ajatus!
Meillä on yleensä tarjolla Toast Skagen, mutta tänä vuonna voisi hyvin olla jotain muutakin. Graavilohta jossain muodossa tekisi mieli. Ehkä pieniä voileipiä, joissa päällä lohta, mätiä, tilliä, ranskankermaa, jne.
Juomana vaikka kuohuviiniä.