Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Pisin aukko cv:ssäsi? Mitä silloin teit?

Vierailija
24.09.2014 |

Mulla on 3.5 vuotta ja olin silloin vanhempainvapailla/työttömänä työsuhteiden välissä. Sain kyllä piilotettua iltalukio-opintoihin, kun kirjoitin ylioppilaaksi vähän yli 3 vuoden jälkeen. Eli varsinaisesti sitäkään aukkoa ei ole eikä kukaan ole siitä koskaan kysynyt.

Muuten muutamien kuukausien aukkoja, ja niistäkin monet olen saanut piilotettua niin, että olen valmistunut jostain koulusta (aloituspäivää ei ole).

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"]Pisin aukko ollut kirjoitusten jälkeen 20v sitten kun en saanut kesätöitä. Sen jälkeen ei yhtä ainutta aukkoa! :) [/quote] Miksi alapeukut?? Opiskelemaan lukion jälkeen, kesät kesätöissä. Vakituisessa työpaikassa olen ollut vuodesta 2000. Kerran vaihdoin työpaikkaa suoraan seuraavaan.

[/quote]Ne on vaan kateellisia.

[/quote]

No mua lähinnä ihmetyttää, että kuka uuvatti listaa 20 vuotta vanhoja työkokemuksia cv:hen.

[/quote]

Uuvatti???

Vierailija
42/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä aukkoja. Olen 20-vuotias.

Vierailija
44/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tuo masennuksen takia työkyvyttömänä olemisen vaikutus työnsaantiin tulevaisuudessa. Itse olen ollut jo monta vuotta vajaatyökykyinen tai kokonaan pois aktiivisesta elämästä. Kuitenkin ikäni puolesta lähes koko työelämä olisi vielä edessä. Harmittaa kyllä tosi paljon, jos kaiken tän lisäksi vielä saan kärsiä sairaudestani työnhaussa!

Vierailija
45/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 vuotta on menty ilman aukkoja.

Vierailija
46/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kiehtovaa, kun kaikki tulevat kertomaan tänne aukottomasta cv:stä. :D Helvetin antoisaa keskustelulle. Mä olen nelikymppinen, aukon aukkoa ei ollut viime tammikuuhun asti. Siitä pitäen on pelkkää aukkoa, nyt pitäisi keksiä millä sen täytän. 

Vierailija
47/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seur sivu

Vierailija
48/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus pilaa työnsaantimahdollisuudet täysin, ellei ole suhteita tai ala, jolla on työvoimapula. Ja tämä on ikävästi sellainen asia, jonka eteen pitäisi jaksaa tehdä töitä jo silloin sairaana, eikä odottaa, että ensin tervehtyy ja sitten vasta alkaa hakea töitä. Kaikkiin työpaikkoihin hakee jo niitäkin ihmisiä, joilla on jo töitä tai vähintään tuore työsuhde takana.

Jos olet saikulla tai eläkkeellä masennuken takia, niin opinnot ovat helppo tapa piilottaa sitä aukkoa. Tee mielenkiintosi mukaan avoimessa yliopistossa tai amk:ssa kursseja. Älä kuitenkaan ahmi niitä liikaa, ettei toipumisessa tule takapakkia. Yritä pitää opinnot suurimmaksi osaksi saman aihepiirin ympärillä, jotta näyttäisi siltä, että opintosi ovat tavoitteelliset.

Huomioithan myös, että jos olet ollut osan sairauttasi työsuhteessa tai kirjoilla jossakin oppilaitoksessa, niin voit laittaa cv:hen ne ajat sen työsuhteen tai opiskelun alle. Varsinkin opiskelijoiden suhteen työnantajat antavat anteeksi sitä, että opinnot eivät aina etene ihan tavoitetahdissa, jos osaat itsekin selitellä sitä itseäsi moittivalla huumorilla.

Vierailija
49/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olemaan n. 4,5 vuotta näillä näkymin. Siinä ajassa tein 30 opintopistettä, gradun ja kaksi lasta.  

Vierailija
50/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sivu

Vierailija
51/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aukoton. Ensin opiskelua, kesätyötä ja äitiyslomaa sekaisin. Sitten menin töihin ja töissä olen ollut.

("Onneks" mies tasapainottaa tätä perheessämme, se on ollut todella usein työtön.)

Vierailija
52/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:00"]

Tämä varmaan järkyttää nyt monia ja tulen saamaan n. 100 alapeukkua. Minulla ei ole cv:tä, jos olisi nin siinä lukisi että pääsin peruskoulusta v. 2001 enkä ole sen jälkeen opiskellut tai tehnyt töitä ollenkaan. En ole edes yrittänyt hakeutua kumpaankaan....

[/quote]

Älä välitä, minulla aukko 25 v. Tuota on jo vaikeampi selittää..

Vierailija
53/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:39"]

Muakin kiinnostaa tuo masennuksen takia työkyvyttömänä olemisen vaikutus työnsaantiin tulevaisuudessa. Itse olen ollut jo monta vuotta vajaatyökykyinen tai kokonaan pois aktiivisesta elämästä. Kuitenkin ikäni puolesta lähes koko työelämä olisi vielä edessä. Harmittaa kyllä tosi paljon, jos kaiken tän lisäksi vielä saan kärsiä sairaudestani työnhaussa!

[/quote]

Eikä kuule jää työnhakuun. Itse olin pahasti sairas 1990-luvulla, minkä sanon ääneen kelle takansa, mutta tarkemmin en asiaa ole yleensä avannut. Faktat korvataan sujuvasti huhuilla, minulle on kehitetty mm. rikostausta ja päihdeongelma. Tarkempi kertominenkaan ei oikein toimi, kun ihmiset tuppaa järkyttymään (eikä minua huvita toimia heidän tukihenkilöinään) ja sitten saa vakuutella, että 20 vuoden terveenä olon jälkeen ei uusiutuminen ole oikein tod.näk.. Yhden inhottavan pomon sain kerran hiljaiseksi vähäksi aikaa, se oli kyllä hauskaa.

Vierailija
54/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole aukkoja, se hyvä puoli hoitajan muuten varsin negatiivisesta mielikuvasta ammattina.  Töitä on riittänyt viimeiset 20 vuotta. Vanhempainvapaallakin ollut vain 6kk aina kerrallaan.

Vierailija
55/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:54"]

Ei ole cv:tä.

[/quote]

hyvin menee

Vierailija
56/62 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin aukoton on, pisin aika jonka olen yhtäaikaisesti ollut poissa työpaikalta on ollut 4 viikon kesäloma. Mutta jos nyt menettäisin työni, mikä on täysin mahdollista, en todennäköisesti enää työllistyisi lainkaan, koska ikäni on 54 ja alalla on paljon innokkaita nuoria työttömänä.

Vierailija
57/62 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v kotona lasten kanssa. Piiloutuu osittain opintojen alle.
1v ulkomailla hengailemassa.
Työsuhteita kymmeniä, mutta olen aina vaihtanut työpaikkaa omasta halustani. Työtodistukset kiitettäviä.

Vierailija
58/62 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"]Pisin aukko ollut kirjoitusten jälkeen 20v sitten kun en saanut kesätöitä. Sen jälkeen ei yhtä ainutta aukkoa! :) [/quote] Miksi alapeukut?? Opiskelemaan lukion jälkeen, kesät kesätöissä. Vakituisessa työpaikassa olen ollut vuodesta 2000. Kerran vaihdoin työpaikkaa suoraan seuraavaan.

[/quote]Ne on vaan kateellisia.

[/quote]

No mua lähinnä ihmetyttää, että kuka uuvatti listaa 20 vuotta vanhoja työkokemuksia cv:hen.
[/quote]

Olen ollut ekassa vakityöpaikassa vuodet 2000-2009 ja sit vaihdoin toiseen. Ja usein kysytään 3-4 aiempaa työkokemusta joten pakkohan siihen on laittaa ne lähes 20v vanhatkin asiat.

Ja eiköhän se ole hyvää meriittiä että töitä on tehty aina nuoresta saakka. Miksi tämän jättäisin mainitsematta??

Vierailija
59/62 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lottovoittaja, koska laillisen kesätyöiän jälkeen ei ole aukkoja työurassa. Vielä niin, että edellinen työpaikanvaihto tapahtui niin, että pyydettiin töihin toiseen firmaan ja tarjottiin lisää liksaa. Mistään en ole koskaan valmistunut. Tulot brutto yli 5000.

Vierailija
60/62 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 07:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:49"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:37"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"]Pisin aukko ollut kirjoitusten jälkeen 20v sitten kun en saanut kesätöitä. Sen jälkeen ei yhtä ainutta aukkoa! :) [/quote] Miksi alapeukut?? Opiskelemaan lukion jälkeen, kesät kesätöissä. Vakituisessa työpaikassa olen ollut vuodesta 2000. Kerran vaihdoin työpaikkaa suoraan seuraavaan. [/quote]Ne on vaan kateellisia. [/quote] No mua lähinnä ihmetyttää, että kuka uuvatti listaa 20 vuotta vanhoja työkokemuksia cv:hen. [/quote] Olen ollut ekassa vakityöpaikassa vuodet 2000-2009 ja sit vaihdoin toiseen. Ja usein kysytään 3-4 aiempaa työkokemusta joten pakkohan siihen on laittaa ne lähes 20v vanhatkin asiat. Ja eiköhän se ole hyvää meriittiä että töitä on tehty aina nuoresta saakka. Miksi tämän jättäisin mainitsematta??

[/quote]

Yleensä ei ole tapana laittaa kuin max 10 viimeistä vuotta. Ihan turha pitkittää sitä cv:tä keinotekoisesti listaamalla sinne jotain kesätyöduuneja vuodelta kivikirves, jos siis tuoreempaa ja työn kannalta olennaisempaa työkokemusta on. Pitäisin sitä jopa vähän outona.