G: Pisin aukko cv:ssäsi? Mitä silloin teit?
Mulla on 3.5 vuotta ja olin silloin vanhempainvapailla/työttömänä työsuhteiden välissä. Sain kyllä piilotettua iltalukio-opintoihin, kun kirjoitin ylioppilaaksi vähän yli 3 vuoden jälkeen. Eli varsinaisesti sitäkään aukkoa ei ole eikä kukaan ole siitä koskaan kysynyt.
Muuten muutamien kuukausien aukkoja, ja niistäkin monet olen saanut piilotettua niin, että olen valmistunut jostain koulusta (aloituspäivää ei ole).
Kommentit (62)
Ei ole ollut aukkoja. En merkinnyt CV:hen vanhempainvapaitani, koska työsuhteeni eivät tuolloin katkenneet. Ts merkitsin esim Yritys XX 08/2001-10/2007, vaikka olinkin äitiyslomalla ja hoitovapaalla vuodet 2002-2004.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:43"]Ei ole ollut aukkoja. En merkinnyt CV:hen vanhempainvapaitani, koska työsuhteeni eivät tuolloin katkenneet. Ts merkitsin esim Yritys XX 08/2001-10/2007, vaikka olinkin äitiyslomalla ja hoitovapaalla vuodet 2002-2004.
[/quote]
Tuo on ihan normaali menettelytapa.
CV:ssä 24 vuotta aukotonta kokemusta lukiosta alkaen. Vakitöissä 11 vuotta.
Miten mielenterveyden pettäminen kannattaa merkitä/piilottaa CV:hen? Vai eikö työnantaja muka kysy ja ihmettele kymmenen vuoden aukkoa tai venyneitä opintoja? Kellään kokemusta?
Mulla on jotain max 2 kk aukkoja, jotka ovat olleet pätkätöiden välissä. Jotain on ollut pidempiäkin (kuitenkin max 6 kk), jotka olen saanut piilotettua osa-aikatyön tai opiskelun sekaan. Eipä niistä kyllä ole tähän mennessä kyselty.
6v kotona. Ensin ulkomailla komennusvaimona. Sitten lasten kanssa. Nyt ollut töissä jo vuosia.
Kuukausi , oln silloin reissaamista ympäri Aasia, eli ed määräaik.työsuhde päättyi ja kk päästä alkoi seuraava (tietoinen valinta)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"]Pisin aukko ollut kirjoitusten jälkeen 20v sitten kun en saanut kesätöitä. Sen jälkeen ei yhtä ainutta aukkoa! :) [/quote] Miksi alapeukut?? Opiskelemaan lukion jälkeen, kesät kesätöissä. Vakituisessa työpaikassa olen ollut vuodesta 2000. Kerran vaihdoin työpaikkaa suoraan seuraavaan.
[/quote]Ne on vaan kateellisia.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:43"]
Ei ole ollut aukkoja. En merkinnyt CV:hen vanhempainvapaitani, koska työsuhteeni eivät tuolloin katkenneet. Ts merkitsin esim Yritys XX 08/2001-10/2007, vaikka olinkin äitiyslomalla ja hoitovapaalla vuodet 2002-2004.
[/quote]
Petollista koska et de facto ollut työssä.
CV:n mukaan kaksi vuotta ylioppilaskirjoitusten jälkeen, ennen yliopisto-opintoja. Tosin opiskelin tuon ajan avoimessa yliopistossa ja tein välillä sijaisuuksia ja kesät olin töissä, mutta CV:ssä nuo eivät näy kun eivät ole mitenkään olennaisia.
Tämä varmaan järkyttää nyt monia ja tulen saamaan n. 100 alapeukkua. Minulla ei ole cv:tä, jos olisi nin siinä lukisi että pääsin peruskoulusta v. 2001 enkä ole sen jälkeen opiskellut tai tehnyt töitä ollenkaan. En ole edes yrittänyt hakeutua kumpaankaan....
14v. olin omien lasteni kanssa kotona. Nyt taas työelämässä. Kerroin työhaastattelussa rehellisesti hoitanneni lapset isoiksi.
2 kk, lopetin työt lukeakseni pääsykokeeseen.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"]Pisin aukko ollut kirjoitusten jälkeen 20v sitten kun en saanut kesätöitä. Sen jälkeen ei yhtä ainutta aukkoa! :) [/quote] Miksi alapeukut?? Opiskelemaan lukion jälkeen, kesät kesätöissä. Vakituisessa työpaikassa olen ollut vuodesta 2000. Kerran vaihdoin työpaikkaa suoraan seuraavaan.
[/quote]Ne on vaan kateellisia.
[/quote]
No mua lähinnä ihmetyttää, että kuka uuvatti listaa 20 vuotta vanhoja työkokemuksia cv:hen.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:34"]
Vuosi ja 4kkk, reissasin maailman ympäri. Ei ole haitannut työn haussa. Sitten joitain yhden tai kahden kuukauden jaksoja, matkoja nekin. Olen tyytyväinen pätkätyöläinen, ammatiltani hortonomi ja toimittajan ammatissakin säännöllisesti.
[/quote]
Lisään vielä ikäni 44v. Onnelista ja ihanaa elämää kaikki tyynni.
[/quote]
Äh, vahingossa alapeukku, anteeksi!! Piti kysyä että miten muotoilit tuon reissaamisen CV:ssä/hakemuksissa? :) Ja rekrytoijat siis suhtautuivat aina positiivisesti tuollaiseen "aukkoon"?
Ei aukkoja. Duunia painettu 15v asti. Tosin sillon kun olin koulussa, niin tein vain viikonloppuja. Suurin "aukko" on joka kesäinen 4vko loma :D
Muistaakseni lukion ekalla otin 1 kk kesäloman, muun kesän olin töissä. Jos ei sitten laske nykyistä yrittämistäni, jossa olen kolmessa firmassa omistajana (kahdessa on yhtiökumppaneita). Työkkäri ei taitaisi päästää minua sillä aukolla ilman karenssia työttömäksi, vaikka yritykset menisivät nurin.
t. nyt 40.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:43"]
[/quote]
Petollista koska et de facto ollut työssä.
[/quote]
Eipä niitä vuosilomia ja sairaslomiakaan CV:hen laiteta. Työsuhteet ja niiden kestot vain.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:34"]
Vuosi ja 4kkk, reissasin maailman ympäri. Ei ole haitannut työn haussa. Sitten joitain yhden tai kahden kuukauden jaksoja, matkoja nekin. Olen tyytyväinen pätkätyöläinen, ammatiltani hortonomi ja toimittajan ammatissakin säännöllisesti.
[/quote]
Lisään vielä ikäni 44v. Onnelista ja ihanaa elämää kaikki tyynni.