Itsenäisyyspäivän jälkeen tämä rouva lähtee!
Joulukuun 10- päivä tulee olemaan lentoliput joko Bangkokiin tai Singaporeen meno-paluu miehen kanssa molemmilla. Paluu tapahtuu maaliskuun viimeinen päivä eikä päivääkään aikaisemmin.
Tuolta jatketaan jonnekin rauhallisiin rantakohteisiin Vietnamin rannikkoa pitkin ja siitä pohjois-australiaan ja sieltä Uuteen Seelantiin. Takaisinpäin lähdetään sieltä vasta sitten, kun paluulento on jossain viikon päässä.
Asunto jää tyhjäksi, siellä käy kaveri kerran kuukaudessa kukat kastelemassa. Auto seisontavakuutukseen ja jää talliin.
Lokakuussa käydään laittamassa kakksoasunto talvikuntoon ja peruslämmöit muutamaan kamariin. Pelargoniat kellariin ja ulkomööbelit vanhaan navettaan. Tuolta kauempaa niemennokasta käy naapurin gubbe talvella kattomassa että talo pysyy ehjänä.
Ei joulustressiä, ei sitä + 5 ja vesisadetta koko talvea kuten viime talvena. Eikä niitä miinus 22 ja tuuli pohjoisesta sitten tammikuussa. En ole paikalla.
En seuraa iltapäivälehtiä, en kato vain elämää enkä mästercheefiä! Puhelin menee päältä ja meilit voin lukea ehkä jonkun kerran. Ei kiinnosta sas:n markan bonusmainokset. Olen 1, 5 vuotta lentänyt kerran kuuussa sas:lla ja vieläkään ei ole niin paljon pisteitä että pääsis yhteen suuntaan eurooppaan niillä. Että se niistä kertymistä.
Töihin otan opintovapaata, mutta mitään opintoja en suorita. Tai voihan olla Uuden Seelannin merenkulkuopistossa on joku kiva kurssi kun käydään valasretkellä tai jossain.
Ei mulla muuta. Uskon että pystyn olemaan erossa myös av:sta. Itse asiassa uskon siihen vankasti.
Kommentit (6)
Ihanaa, hyvältä kuulostaa! Koita pysyä myös somesta poissa äläkä lue ikäviä uutisia suomalaisesta politiikasta niin hyvä mieli säilyy!
Miksi opintovapaata eikä virkavapaan tyyppistä? Saako opintovapaan aikana jotain rahaa vai?
Työnantaja ei myönnä virkavapaata. Pitää ilmottautua jonnekin "opiskelemaan" ja toimittaa siitä dokumentti. Mitään rahaa ei tule mistään tämän reissun aikana.
Laskettiin ettei sitä rahaa niin hirveesti mene. Ollaan kierretty Thaimaata ja Malesiaa aikanaan tosi edullisesti, eikä Vietnam sen kalliimpi ainakaan ole, varmaan edullisempi.
Pääasia että pääsee tälvaeksi oikeesti vaihtamaan maisemaa ja olemaan kunnolla reissussa. Talvi on nyttemmin ollut todella ryytymistä, kun täällä kosteassa ja lumettomassa turun seudulla sen viettää.
Kuulostaa ihanalta mutta av:lta et varmasti voi pysyä poissa!
Hienoa ja hauskaa lomaa. Itse rakastan Thaimaata ja niitä ihmisiä, mutta ei ole enää ollut 6 vuoteen rahaa matkustaa kun sinne pitää lähteä vähintään kuukaudeksi ja meillä on 5 ihmistä ja rahat vähissä kun töitä on satunnaisesti.
tahtoo kans :(