Onko luonnostaan vaaleat hiukset ja ruskeat silmät kovinkin harvinainen yhdistelmä?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Amerikassa ja espanjassa aika monella on vaalea tukka ja ruskeat silmät.
Ne on blondattuja. Espanjassa luonnollinen blondi on tosi harvinaisuus
Pohjoismaissa hyvinkin yleinen. Hiusten väri voi vielä elämän aikana muuttua, esim. itse olin vielä parikymppisenä ihan blondi mutta hiukset tummenivat niin että kolmenkympin hujakoilla lakkasin värjäämästä niihin sävyä kun ne olisi pitänyt ensin vaalentaa. Minulla tosin on siniharmaat silmät.
Vanhoilla (ja vähän nuoremmillakin) Itä-Euroopan naisilla on aika usein valkaistut hiukset ja ruskeat silmät.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaissa hyvinkin yleinen. Hiusten väri voi vielä elämän aikana muuttua, esim. itse olin vielä parikymppisenä ihan blondi mutta hiukset tummenivat niin että kolmenkympin hujakoilla lakkasin värjäämästä niihin sävyä kun ne olisi pitänyt ensin vaalentaa. Minulla tosin on siniharmaat silmät.
Jep, minäkin olin ihan blondi 14 vuotiaaseen asti, mutta sitten alkoi tummentua. Tummentunut koko ajan vaan enemmän, nyt kolmenkympin hujakoilla olen ihan ruskea hiuksinen. Minullakaan ei ole ruskeat silmät vaan vihreät.
Olen nähnyt vain lapsilla, joiden tukka ei ole vielä tummunut. Ulkomailla varmaan on yleisempää.
Tiedän vain yhden, jolla oli oikeasti ruskeat silmät ja vaaleat hiukset. Hän oli rinnakkaisluokallani.
Omalla 7v tyttärelläni on ruskeat silmät ja vaaleat hiukset, mutta hänestäkin näkee, että hiukset tummenevat iän myötä.
Oman kokemukseni perusteella on siis harvinaista.
En ole tainnut koskaan nähdä. Itselläni on siniset silmät ja melkein mustat syvän tummanruskeat hiukset. Ne on tosin kullanvaaleiksi värjätyt.
Vierailija kirjoitti:
Itäsuomessa ainakin aika yleinen.
Onko? Minun mielestä koko Suomessa se on aika harvinainen yhdistelmä.
Omalla koulussani muutamalla oli vaaleat hiukset ja ruskeat silmät. Se on aika erikoinen yhdistelmä, kiinnitti kyllä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
En ole tainnut koskaan nähdä. Itselläni on siniset silmät ja melkein mustat syvän tummanruskeat hiukset. Ne on tosin kullanvaaleiksi värjätyt.
Tummat hiukset ja siniset silmät on upea yhdistelmä! Todella näyttävä.
Mulla on vaaleat hiukset ja ruskeat silmät. Ikää 35v eli tuskin ihan kauheesti hiukset enää tummuu. Lapsena oli melkein valkoinen tukka ja sillon sain kyllä kummasteluja tuntemattomilta. Nykyään on semmonen ns likaisen vaalea mutta huomattavasti vaaleampi kun se suomalaisten perinteinen maantien väri. En tiedä ketään muuta jolla olisi vielä näin aikuisenakin näin vaalea tukka + ruskeat silmät. Lapsilla joskus näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummat hiukset ja siniset silmät on upea yhdistelmä! Todella näyttävä.
https://www.themoviedb.org/t/p/original/lOYVNwhlvah02OnrGIZkFpyr4Wf.jpg
Minulla on, vaalean ruskeat hiukset omat ja tumman ruskeat silmät ja muut karvat kuten ripset ovat piki mustat. Olen suomalainen mutta vanhempani ovat tumma piirteisiä
Jotenkin korreloivat geneettisesti keskenään tuo hiusten väri ja silmien väri. Esimerkiksi harmaa silmien väri on mahdollinen vain vaaleahiuksisilla. Molemmissa on kyse pigmentistä.
En ole koskaan nähnyt aidosti vaaleahiuksista ja ruskeasilmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin korreloivat geneettisesti keskenään tuo hiusten väri ja silmien väri. Esimerkiksi harmaa silmien väri on mahdollinen vain vaaleahiuksisilla. Molemmissa on kyse pigmentistä.
En ole koskaan nähnyt aidosti vaaleahiuksista ja ruskeasilmäistä.
Minä olen. Egyptissä on tullut pari paikallista vastaan, jotka muuten tummia, mutta pistävän vaaleansiniset silmät. Vau.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on, vaalean ruskeat hiukset omat ja tumman ruskeat silmät ja muut karvat kuten ripset ovat piki mustat. Olen suomalainen mutta vanhempani ovat tumma piirteisiä
Vaalean ruskeat hiukset ei ole sama asia kuin blondit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalean ruskeat hiukset ei ole sama asia kuin blondit.
Suomen ulkopuolella on.
Ainakin Amerikassa ja espanjassa aika monella on vaalea tukka ja ruskeat silmät.