Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko luonnostaan vaaleat hiukset ja ruskeat silmät kovinkin harvinainen yhdistelmä?

Vierailija
25.08.2021 |

Olen utelias.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ottaa huomioon, että ruskea silmien väri on massiivisen yleinen maailmassa, niin eipä tuo kait kauhean harvinainen ole.

Vihreä silmien väri on muuten harvinaisin.

Vierailija
62/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole harvinaisuus. Espanjassa on suhteellisen paljon vaalea- ja keskihiuksisia. Varsinkin lapsissa näitä on jopa paljon. Blondi Espanjassa on pienempi harvinaisuus, kuin ruskeasilmäinen Suomessa. Sinisilmäinen Espanjassa on myös yleisempi, kuin ruskeailmäinen Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös suomalaisilla ruskeasilmäisillä ole yleensä saamelaista perimää? Tietääkö kukaan, onko tämä yhdistelmä yleisempi esim Lapissa?

Itselläni on ruskeat silmät ja keskiruskeat hiukset, ja sain MyHeritage-tuloksesi 100% suomalainen. Tiettävästi ei ole saamelaista verta.

Vierailija
64/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin korreloivat geneettisesti keskenään tuo hiusten väri ja silmien väri. Esimerkiksi harmaa silmien väri on mahdollinen vain vaaleahiuksisilla. Molemmissa on kyse pigmentistä.

En ole koskaan nähnyt aidosti vaaleahiuksista ja ruskeasilmäistä. 

Minäpä olen. Ensirakkauteni oli vaaleakiharainen ja ruskeasilmäinen nättipoika!

Vierailija
65/81 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarissa tapaa violetti silmäisi. Taitaa olla harvinaisin väri maailmassa. Ruskea kaikista yleisin ns vallitseva geeni.

Vierailija
66/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella kaunis yhdistelmä. Tapaamillani suomalaisilla, joilla tämä on, on ollut sukujuuria sekä Ruotsista että Itä-Suomesta.

Vierailija
67/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikein tummanruskeat isot silmät ja vaaleat hiukset, mutta ei ne enää ole ihan blondit, lapsena vielä oli. Nykyään ne on tummanvaaleat. Kulmakarvat ovat vaaleat ja ihoni myös todella valkoinen. Ihan suomalainen olen sukujuuriltani, äidillä ja äidin äidillä myös isot ruskeat silmät, mutta heillä on hiuksetkin ruskeat. Minulla on myös vahvat luonnonkiharat pitkät hiukset, tämä hiusten paksuus ja kiharuus tuli isän puolelta.

Ei pöllömmät geenit, mutta kulmakarvoihin olisi saanut tulla väriä. Vähän hassun näköistä kun on kalpea iho, tummat silmät ja sitten kulmakarvoja ei näy ollenkaan paitsi meikillä tietenkin.

Vierailija
68/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäsuomessa ainakin aika yleinen.

Meidän suvussa tuntuu olevan isän puolelta. Minulla ja kahdella tyttöserkullani on ruskeat silmät ja vaalea tukka. Isän suku on juurikin Itä-Suomesta. Nykyään tosin tukassa alkaa olemaan myös maantien väriä mutta nuorena olin ihan blondi luonnostasn.

Vierailija
69/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä väritys on ihana, jotenkin maanläheinen ja eteerinen samaan aikaan. Tietenkin siis luonnollisena :)

Vierailija
70/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarissa tuollaista yhdistelmää näkee kyllä. Ja kyse ei ole värjätyistä hiuksista, sillä sitä näkee lapsillakin.

Vierailija
71/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on, vaalean ruskeat hiukset omat ja tumman ruskeat silmät ja muut karvat kuten ripset ovat piki mustat. Olen suomalainen mutta vanhempani ovat tumma piirteisiä

Vaalean ruskeat hiukset ei ole sama asia kuin blondit.

Suomen ulkopuolella on.

Suomalaiset eivät ole hiuksiltaan yhtään sen vaaleampia kuin esimerkiksi hollantilaiset, tanskalaiset, saksalaiset, ruotsalaiset, norjalaiset jne. Noissa maissa vaan on myös muita värejä. Vaaleanruskeiksi suomalaisten hiukset myös muuttuvat teini-iässä. Jos ei leikkaa hiuksia niin lapsuuden valkoiset hiukset ovat siellä kivasti vielä antamassa vaaleutta mutta kun ne leikkaa niin vaaleanruskea se hius on ellei pilalle jo blondattu. Huomaa esim. 80-luvun kuvista ettei siellä sellaisia blondeja ollut juuri vaan ruskeahiuksisia. 

Vierailija
72/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös suomalaisilla ruskeasilmäisillä ole yleensä saamelaista perimää? Tietääkö kukaan, onko tämä yhdistelmä yleisempi esim Lapissa?

Itselläni on ruskeat silmät ja keskiruskeat hiukset, ja sain MyHeritage-tuloksesi 100% suomalainen. Tiettävästi ei ole saamelaista verta.

Jos olet 100% suomalainen niin olet suora jälkeläinen saamelaisille. Onneksi maailman tietoisuuden avautuminen Suomeen alkaa pikkuhiljaa poistaa niitä vääriä tietoja joita suomalaisille on kansallismielisesti ja rasistisesti syötetty vuosikausia. On yritetty kieltää perinnöllinen yhteys saamelaisiin ja myös edelleen yritetään häivyttää Suomen kielen yhteyttä venäjän kieleen ja ennen kaikkea Suomalaisten kantautumista suoraan pohjoisesta etelään. Siis TOSISUOMALAISTEN. Sitten on vinopino niitä jotka ovat rikastuneet perimältään muualta. 

Vierailija
73/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä, esim. Karjalan tasavallassa on paljon noita.

Vierailija
74/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on, vaalean ruskeat hiukset omat ja tumman ruskeat silmät ja muut karvat kuten ripset ovat piki mustat. Olen suomalainen mutta vanhempani ovat tumma piirteisiä

Vaalean ruskeat hiukset ei ole sama asia kuin blondit.

Suomen ulkopuolella on.

Suomalaiset eivät ole hiuksiltaan yhtään sen vaaleampia kuin esimerkiksi hollantilaiset, tanskalaiset, saksalaiset, ruotsalaiset, norjalaiset jne. Noissa maissa vaan on myös muita värejä. Vaaleanruskeiksi suomalaisten hiukset myös muuttuvat teini-iässä. Jos ei leikkaa hiuksia niin lapsuuden valkoiset hiukset ovat siellä kivasti vielä antamassa vaaleutta mutta kun ne leikkaa niin vaaleanruskea se hius on ellei pilalle jo blondattu. Huomaa esim. 80-luvun kuvista ettei siellä sellaisia blondeja ollut juuri vaan ruskeahiuksisia. 

Kasarikuvat on tosiaan viimeisiä, joissa näkee luonnonvaaleita hiuksia. Sen jälkeen alkoi hiusten vaalentaminen lisääntyä. Aluksi se tehtiin ujosti raidoilla koska olisi ollut liian noloa värjätä kerralla koko tukka blondiksi ja sitten jatkuvasti häärätä sen juurikasvun parissa.

Vierailija
75/81 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin korreloivat geneettisesti keskenään tuo hiusten väri ja silmien väri. Esimerkiksi harmaa silmien väri on mahdollinen vain vaaleahiuksisilla. Molemmissa on kyse pigmentistä.

En ole koskaan nähnyt aidosti vaaleahiuksista ja ruskeasilmäistä. 

Minä olen. Egyptissä on tullut pari paikallista vastaan, jotka muuten tummia, mutta pistävän vaaleansiniset silmät. Vau.

Värilinssit. Vau.

Vierailija
76/81 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihana kombo! Luin jostain, että luonnostaan ruskeasilmäisillä ja vaaleatukkaisilla naisilla on kehossaan erityisen paljon estrogeenia, koska hormonien vaikutuksesta tukka yleensä varsinkin tummasilmäisillä tummenee teini-iässä.

Mikähän logiikka tässä väitteessä on? Estrogeeni on hormoni.

Kyllä voi olla totta! Itsellä vahvana yhdistelmä ja kaikki teini ajan jutut alko jo 10v ja se hävetti. Muuten en lähde avaamaan tarkemmin esimerkkejä  mutta uskon väitteeseen

Vierailija
77/81 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla edes geneettisesti mahdollista, vaaleat hiukset ja ruskeat silmät. Paitsi lapsilla ennne kuin hiukset tummuvat.

Vierailija
78/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä haetaan ihan blondeja hiuksia, niin aika harvinaista se taitaa olla. Mutta vaalea ns. maantieharmaa ja ruskeat silmät -yhdistelmää näkee paljon. 

Vierailija
79/81 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löytyy yhdistelmä mutta raskaus vähän tummensi hiuksia ovat vaaleanruskeat semmonen vähän ns seka yhdistelmä. Luonnonkiharakin :) 

Lapsena sävy hiuksissa oli kylmän vaalea  mutta jännästi iho aina kyllä ruskettui helposti. 

Jos on kunnolla ruskeat silmät,täytynee olla isällä tai äidillä myös (tai kummallakin) ja vaaleat hiukset myös.

Ainakin olettasin järellä jos on vanhemmilla siniset silmät ois vähän liiankin outoa jos lapsella ruskeat. Hiukset voi vähän poiketa vanhemmista voi olla mm.niiden sävyjen yhdistelmää. Myös hiuslaatu voi tulla kauempaa. 

Minun mies on tumma mutta siniset silmät ja tytär sai vaaleat hiukset ja siniset silmät. Upea! 

Omalta isältä perin myös silmien värin. 

Kyllä mä tykkään itse olla erilainen :) 

Vierailija
80/81 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat hiukset ja ruskeat silmät on aika harvinainen yhdistelmä meillä. Itse muistan kouluajalta vain yhden vaaleahiuksisen ja ruskeasilmäisen tytön. Tavallisempaa on, että vaaleahiuksisilla on harmaat tai siniset tai vihreät silmät. Minä serkkuni olemme vaaleahiuksisia ja harmaasilmäisiä. Serkun isällä oli mielenkiintoiset silmät: toinen oli vaaleanruskea ja toinen vihreä. Hän oli yhtä vaalea kuin me vaaleat harmaasilmät.