Onko luonnostaan vaaleat hiukset ja ruskeat silmät kovinkin harvinainen yhdistelmä?
Kommentit (81)
Minulla on.
Tai siltä se voi näyttää, hiukseni ovat kullanvaaleat ja silmissä on keskellä mykiön ympärillä ruskea rengas, muuten silmät ovat tummanvihreät.
N38
On se harvinaisempi geenisekoitus, mutta mahdollinen.
Hiukset harmaantuu eli nyt voin sitten muuttua blondiksi. Ruskeat silmät sopii hyvin vaaleisiin hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset harmaantuu eli nyt voin sitten muuttua blondiksi. Ruskeat silmät sopii hyvin vaaleisiin hiuksiin.
Yleensä ei kyllä sovi.
Ei ole Suomessa yleistä. Siskoni tyttärellä on tämä yhdistelmä, oikein nätti. Tanskassa ja Saksassa on enemmän tätä väriyhdistelmää.
Minulla oli lapsena n. 5-6 vuotiaaksi vaaleat hiukset, kesäkuvissa tosi blondit. Silmät ovat ruskeat ja nyt aikuisena hiukset tummanruskeat, tummuivat pikkuhiljaa. Ihan suomalainen olen.
Toivoin tätä komboa, mutta poika sai siniset silmät isältään, samoin kuten vaaleat hiukset. Minä olen ruskeasilmäinen ja -hiuksinen. En saanut geenejäni eteenpäin tältä osin.
Minulla on tuo yhdistelmä. On harvinainen varsinkin Suomessa. Riippuu kasvonpiirteistä sopiiko. Pitää olla "eteeriset" kasvot niin näyttää kivalta.
Minun toisella pojalla oli lapsena. Ei ihan blondi, mutta hyvin vaaleanruskeat ja ihan tummanruskeat silmät. Kouluikään mennessä tosin tummuivat ja ovat nyt keskiruskeat. Toisella pojalla taas siniset silmät ja melkein mustat hiukset.
Itselläni on ihan viljanvaaleat hiukset ja sitten tosi tummanvihreät ja joissain valo-oloissa ruskeat silmät. Kulmakarvat on myös luonnostaan tummat. En ole tavannut paljoa ihmisiä joilla olisi sama yhdistelmä. Useimmilla on joko tosi vaaleat hiukset, vaaleat kulmakarvat ja sitten siniset silmät, tai kaikista löytyy pigmenttiä. Lapsena toivoin itse olevani myös sinisilmäinen, mutta nykyisin tykkään tummista piirteistä ja tosi vaaleasta ihosta ja hiuksista. Tosin huulipunaa ei voi käyttää, kun muuten näyttää ylimaalatulta linnunpelätiltä.
Minulla on vaaleat hiukset ja ruskeat silmät.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin korreloivat geneettisesti keskenään tuo hiusten väri ja silmien väri. Esimerkiksi harmaa silmien väri on mahdollinen vain vaaleahiuksisilla. Molemmissa on kyse pigmentistä.
En ole koskaan nähnyt aidosti vaaleahiuksista ja ruskeasilmäistä.
Tiedän ruskea/tummahiuksisia joilla on harmaat silmät.
Pohjoismaistakin, Suomestakin on muinoin viety ihmisiä orjiksi mm. islamilaisiin maihin. Joten niissä maissakin näkyvät vaaleat hiukset tai silmät voi olla orjien perimää.
On se suhteellisen harvainaista varsinkin aikuisilla. Äitini on yli viisikymppinen ja hänellä on luonnostaan tämä yhdistelmä, joka on mielestäni todella kaunis. Hänellä on myös luonnostaan tummahkot kulmat ja ripset, mutta iho vaalea ja pisamainen. Tukka on sellainen kultaiseen vivahtava, vaikka nyt alkaakin harmaantua. Itse en valitettavasti tuota yhdistelmää perinyt, vaan tavallisemmat tummanvaaleat/vaaleanruskeat hiukset ja vihertävänruskeat silmät. Isäni on sinisilmäinen ja rusketukkainen.
Luonnollisena upean näköistä, keinotekoiset blondit taas ovat juurikin keinotekoisen näköisiä. Ihmiselle sopii yleensä se oma väri parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin korreloivat geneettisesti keskenään tuo hiusten väri ja silmien väri. Esimerkiksi harmaa silmien väri on mahdollinen vain vaaleahiuksisilla. Molemmissa on kyse pigmentistä.
En ole koskaan nähnyt aidosti vaaleahiuksista ja ruskeasilmäistä.
Ei välttämättä. Blondius ei ole sama asia kuin sinisilmäisyys.
Minulla on sellainen yhdistelmä vielä näin 38 vuotiaana.
Hiukset on hunajaisen vaaleat, kesällä latvoista lähes valkoiset. Silmät on puoliksi metsänvihreät ja puoliksi ruskeat. Näyttävät kauempaa ruskeilta.
Minulla on. Aina ollut luonnonvaalea tukka, silmät on tummanruskeat. Ei ole kovin usein tullut vastaan samanlaisia. Ikää jo 53 v.