10-vuotias tyttäreni sanoi, ettei hän koskaan halua parisuhdetta eikä lapsia!
Harvinaisen päättäväinen tyttö. Mutta tyttöseni onkin fiksu ja hyvin käyttäytyvä lapsi, joka myös pukeutuu fiksusti ja hoitaa koulutyönsä moitteettomasti. Jos se on hänen elämänpituinen päätöksensä, kunnioitan sitä koko loppuelämäni.
Kommentit (86)
10-vuotiaana minä halusin Mustanaamioksi ja Teräsmieheksi. Vakaumukseni tueksi minulla oli viitta ja naamio. Kumpaakaan minusta ei tullut, varmaan vanhempieni tuen puutetta?
Minäkin tiesin tuon ikäisenä etten halua lapsia. Nyt 42 ja yhä samaa mieltä. En tosin lapsena kertonut asiaa kellekkään, koska ympärillä kaikilla tuntui olevan semmoinen oletus, että kaikki hankkivat aikuisena lapsia. Se oli ahdistavaa. Vasta teininä kerroin kaverilleni.
10-vuotiaan mielipide saattaa pysyä tai sitten ei. Toivottavasti aloittaja kestää, jos tytär tapaakin unelmiensa pojan, menee 18-vuotiaana naimisiin ja hankkii 12 lasta.
Millainenhan teidän parisuhde on, kun tyttärenne on noin päättänyt ettei halua itse vastaavaa? Vanhemmiltahan se malli tulee. Itse olisin ainakin huolissani että olemme antaneet huonon parisuhde ja perhe-elämä mallin, jos lapseni vastaavaa puhuisi.
Hänestä tulee selvästi lesbo. Ostat jatkossa lahjaksi vain muovisia rekka-autoja.
Lesbous on ihmiskunnan pelastus! Väestöräjähdys on sen jälkeen historiaa!
olisko kotonaan nähnyt ja ymmärtänyt mallin päätöksilleen?
Minäkin sanoin vielä kolmekymppisenä, etten halua lapsia enkä pidä niistä. Sitten mieleni muuttui.
Vierailija kirjoitti:
Millainenhan teidän parisuhde on, kun tyttärenne on noin päättänyt ettei halua itse vastaavaa? Vanhemmiltahan se malli tulee. Itse olisin ainakin huolissani että olemme antaneet huonon parisuhde ja perhe-elämä mallin, jos lapseni vastaavaa puhuisi.
Voiko joku nyt avata tätä.
Miksi se että lapsi sanoo ettei halua parisuhdetta ja/tai lapsia on huono asia ja sitä pitää alkaa tonkimaan että missä on menty vikaan.
Ja se että lapsi sanoo että ehdottomasti parisuhde ja lapsia niin ei mitään tonkimisia tai itsereflektiota??
Hyvä päätös tytöltä. Hyvä keskittyä omaan elämään ja tulevaisuuteen. Ei lapset ole mikään pakko tehdä mikäli ei halua. Tärkeä että itsellä hyvä olla ja elämä tasapainossa.
Oi että.. Niin minäkin silloin 10 vanhana uskoin hattaraan ja suloisiin luokassa tapahtuneisiin ihastumisiin.. Jaksoin uskoa vielä senkin jälkeen kun luokkatoveri jäi kiinni toisen tytön kanssa. Tulin 30:seksi eikä uskoa enää ole. Sitä tietää mitä todellisuus oikeasti on... Vaikea sanoa onko tuo todellinen siunaus vai kirous herätä jo noinkin varhain tulevaan.
Hyvä päätös ja parempi niin. Yksikin lisääntyvä kusipää tässä maassa on liikaa. osta tytölle jätski ja silitä tukkaa, hyvä tyttö!
Minäkin päätin noin jo 6-vuotiaana, koska äitini ja vanhempani antoivat hirvittävän kuvan parisuhteesta ja vanhemmuudesta. Niin ap....?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on joko trolli tai vajaaälyinen.
Kyllä minäkin olin 10-vuotiaana hiukan toista mieltä maailmasta kuin näin aikuisena
Itse tiesin jo tuossa iässä, etten tahdo lapsia. Nyt täytän 45, ja yhä samaa mieltä.
Sepä hyvä. Tässä(kin) maassa on jo ihan liikaa tyrkkyhutsuja.
Onnittelut tulevasta Finlandia-palkinnon voitosta jo etukäteen!