10-vuotias tyttäreni sanoi, ettei hän koskaan halua parisuhdetta eikä lapsia!
Harvinaisen päättäväinen tyttö. Mutta tyttöseni onkin fiksu ja hyvin käyttäytyvä lapsi, joka myös pukeutuu fiksusti ja hoitaa koulutyönsä moitteettomasti. Jos se on hänen elämänpituinen päätöksensä, kunnioitan sitä koko loppuelämäni.
Kommentit (86)
Fiksu lapsi. Parisuhteessa ei mitään vikaa, niitä voi tulla ja mennä. Jos ei lapsia halua, se on hienoa. Siinäkin on ero haluaako itse pullauttaa vai tuleeko niitä toisen ihmisen mukana kaupanpäälliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 10-vuotias sanoo noin, tulee mieleen että on jostain saanut epäterveen parisuhdemallin. Miten muuten 10-vuotias voisi olla saanut päähänsä että parisuhteet on huonoja, ja niistä tulee/voi tulla sydänsuruja, pettämistä ja jopa väkivaltaa/kuolemaa? Disney-filmeissä prinsessa saa prinssin ja kaikki elävät onnellisina elämän loppuun asti. Todellisuudesta välittämättä, toivoisin että kolmosluokkalainen olisi vielä nähnyt enemmän disneyfilmejä kuin todistanut seurustelukumppanin lyömää mustaa silmää, kuunnellut parisuhderiitoja, tai sisäistänyt miten lapsen saanti voi pilata elämän.
Itsekin päätin jo alle sukukypsänä etten halua lapsia tai alkaa elämään miehen kanssa, mutta itse kasvoinkin lasisen lapsuuden alkoholistiperheessä ja kuulin koko pienen ikäni miten lapset vaan pilaavat elämän. Ottaisin varoitusmerkkinä, jos lapsi oma-aloitteisesti on poiminut tuon ajatuksen jostain ja jo noin nuorena tietää ettei halua samaa. Ainakin hienovaraisesti alkaisin selvittämään mitä ja miksi. Ei sillä että kaikkien tarvitsisi parisuhteessa olla, vaan ihan sen takia miksi kolmosluokkalainen miettii jo noin kaukaisen tulevaisuuden asioita.
Miksi pitäisi selvittää? Mitä se hyödyttäisi?
Jos minulla olisi lapsia, niin minua kyllä kiinnostaisi mitä heidän päässään liikkuu. Tuo "ei koskaan parisuhdetta" kolahtaa kyllä - miksi lapsi miettii tulevia parisuhteitaan tai sitä, miksi ei ehdottomasti halua yhtään? Keskustelun aikana sitten selviää onko syynä se "hyi kun pojat on ällöjä", "maailmassa on jo niin paljon vauvoja" vaiko "en haluu mustaa silmää kuten äiti". Parisuhdetta saa jokainen haluta tai olla haluamatta. 10-vuotiaalta kuitenkin aika erikoinen ja pitkälle mietitty mielipide, niin tietysti haluaa tietää miksi lapsi miettii itselleen niin kaukaisia asioita noin jyrkin mielipitein.
- tuo aikaisempi
Jos lapsesi sanoisi että ehdottomasti haluaa lisääntyä ja parisuhteeseen/naimisiin niin alkaisitko silloinkin tonkimaan että miksi näin?
Tiesin kyllä tuossa iässä etten halua lapsia, mutta parisuhdetta en vielä edes ajatellut. Lopulta halusin kyllä parisuhteen, mutta koskaan ei kyllä tullut tunnetta haluta lapsia.
Kun ei ole vanhempiensa rakastama lapsi, on aika helppoa olla perustamatta aikanaan omaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin Sanoin tuon ikäisenä painokkaasti, etten ikinä aio pussata poikaa. Olin fiksu ja suosittu, koulussa pärjäävä ja aktiivisesti harrastava lapsi. 18-vuotiaana putsasin poikaa. Parikymppisenä saimme esikoisen ja useammankin.
No ootko sä edelleenkään pussannut? Lapsi voi saada pussaamattakin.
Voiko ihminen olla liian laiska pariutumaan ja hankkimaan lapsia?
Kuuntelin sivusta kahden eroperheen tytön keskustelua. Iät 16 ja 12. Sanoivat, etteivöt mene koskaan naimusiin, koska kuitenkin tulee ero.
Jotenkinnkauhean surullista.
Ottanut oppia yh-äidistään joka vihaa suomalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ihminen olla liian laiska pariutumaan ja hankkimaan lapsia?
Voi toki tai sitten mukavuudenhaluinen. Eikä sen pitäisi rassata ketään.
No niin minäkin jossain 6lk tietämillä päätin enkä ole ikinä edes seurustellut. Olen aseksuaali vanhapiika. En ole koskaan tuntenut vetoa keneenkään.
Miksi minun pitäisi välittää päättääkö lapseni hankkia lapsia aikanaan vai ei? Toisaalta voihan olla ettei toinen tai molemmat ole edes kykeneviä lisääntymään. He tekevät aikanaan omat ratkaisunsa lisääntymisen suhteen ja asia ei minulle kuulu.
Toiset lapset ovat ehkä varhaiskypsempiä, kuin toiset, esimerkiksi allekirjoittanut. Itse vannoin kymmenkesäisenä, etten koskaan polta tupakkaa, juo alkoholia, tanssi paritansseja, enkä mene naimisiin... Kuinkas sitten kävikään! Enää en tosin polta, juon vähän, olen naimisissa, mutta tosiaan paritanssi ollut todella vähäistä... Mutta elämä on!
N52
Miksi tonkijat eivät perustele kaksinaamaisuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Tyttärelläni on polkkatukka ja hiuspanta eikä korvakoruja. Hän kasvattaa pitkää tukkaa, jonka voi myöhemmin kietaista nutturalle. ap
Oletko pakottanut rumiin kampauksiin ja vaatteisiin? 10v tajuaa, että pojat eivät kiinnostu ja tajuaa syynkin. Se voi vaikuttaa loppuelämän ajan, että pojat kohtelevat kuin ilmaa tai ilkeästi.
Ehkä hän on vain sukupuolestaan ja seksuaalisuudestaan epävarma, koska nykyään se on muotia ja näitä epäilyksiä myös ruokitaan mediassa?