Hoidan lapseni itse, koska muu on heikkoutta.
Minun lapset on olleet ensimmäisen kerran erossa äidistä eskarilaisina, yön erossa 12-vuotiaina. Olen hoitanut kaikki esikoululaisiksi itse kotona 24/7. Joskus olen pikaisesti käynyt gynekologilla tms, sinne en kyllä ole voinut ottaa mukaan. Isoina koululaisina ovat itse halunneet kavereille yökylään, olen sitten päästänyt.
Viisi ateriaa olen valmistanut joka päivä, ulkoillut 2-3 kertaa päivässä ja imettänyt kaikki 2-vuotiaksi.
Heikkoja ovat ne, jotka eivät tähän pysty, vaan vaativat jotain "omaa aikaa".
Kommentit (27)
Joo mun äiti oli tuollanen. Jatkuvasti muistuttamassa miten HÄN hoiti kaiken yksin, ei koskaan käynyt missään, teki kaikki ruoat itse, ei koskaan pyytänyt apua keneltään koska pärjäsi itse ja hän sitä ja hän tätä. Ja oli kiree kun viulunkieli. Ei ikinä hymyillyt saati nauranut tai leikkinyt kun ei siltä suorittamiseltaan ehtinyt.
Hyvä, ap! Miksi pitäisi tehdä lapsia jos ei halua/voi niitä itse hoitaa! Minäkin hoidan omani kotona koska lapseni ovat toivottuja ja rakastettuja.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:19"]
Porvoon mahtavin mamma -mitali tulossa postissa
[/quote]
Älä nyt sentään liioittele ja tuhlaa niitä mitaleja tälläiseen. Kyllä niitä tänäänkin vielä ehtii lähettää useita.
[/quote]
Olen katsos hövelillä päällä tänään. Ihan ite tein maitopurkin pahvista, niitä riittää kaikille sankareille.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:24"]
Hyvä, ap! Miksi pitäisi tehdä lapsia jos ei halua/voi niitä itse hoitaa! Minäkin hoidan omani kotona koska lapseni ovat toivottuja ja rakastettuja.
[/quote]
Samaa mieltä! Mä herätän lapseni usein yölläkin pitämään mulle seuraa, että varmasti tietää olevansa rakastettu.
Minäkin HOIDAN lapseni itse, huolehdin ja kasvatan, mutta annan lapsen ja isovanhempien myös viettää aikaa keskenään kun siitä nauttivat, lapsi on alusta saakka tottunut myös muihin ihmisiin (vaikkei hoidossa olekaan), tapaa etäisäänsä säännöllisesti ja käy myös tämän puolen sukulaisilla kylässä. Öitä ei tosin ole vielä pois. En koe sysääväni vastuuta muille, vaikka joinain päivinä äitini pyytää lasta kylään luokseen muutamaksi tunniksi, sehän on vierailu eikä mikään hoitaminen. Koen olevani hyvä äiti, sillä sallin lapselleni paljon muitakin ihmiskontakteja kuin vain äiti, mutta olen silti aina hänen äitinsä ja läsnä hänelle.
Hyvä äiti antaa lapsilleen omaa tilaa ja vapautta, sopivasti vastuuta ja velvollisuuksia, opettaa odottamaan omaa vuoroaan ja toimimaan ohjeiden mukaan. Roikkuuko ap kiinni lapsissaan vai lapset äidissään? No joo, provohan tämä, mutta onhan näitäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:22"]
Kai otat kakarasi huussiin mukaan myös?
[/quote]
Totta kai otan. Tosin yläasteikäisenä on ollut sellainen vaihe, että ovat protestoineet.
Ap