Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut laihtuun yllättävällä ruokavaliomuutoksella.

Vierailija
25.08.2021 |

Olen ylipainoinen sekasyöjä, bmi 32, ja nyt parin viime viikon aikana on ollut rahat aika tiukassa.

Ruokavalioni on muuttunut parin viikon aikana siten, että olen leiponut paljon leipää itse, ja siis syö nytkin paljon vehnää reilulla voilla. Lihan olen melkein korvannut nyt oavuills edullisuuden vuoksi, ja syönyt paljon esmi chili sin carnea riisillä.. Painoni on pysynyt jo useamman vuoden samana, mutta nyt huomaan, että kahden viikon aikana paino on tippunut 4-6kiloa...

Ihnettelen tätä suuresti, koska rasvan määrä ruuissa on ehkä pienentynyt, mutta hiilarin osuus taas huomattavasti kasvanut.. Vai voisiko olla, että pavuista olisi protsku imeytynyt paremmin, mikä olisi kiihdyttänyt aineenvaihduntaa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut laihtuun. Mitäs laihtuuminen on?

Keltä kysyt, miksi ja miten liittyy aiheeseen?

Vierailija
42/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä alapeukutetaan kommentteja kasviproteiinin lisäämisestä?

Koska ihmisen elimistö ei pysty niitä käyttämään. Onko vaikea tajuta??

Miksi yksikään älykäs ihminen ottaisi jonkun perusteettomia väitteitä todesta?

Suurin osa älykkäistäkin ihmisistä uskoo perusteettomia väitteitä ravinnosta. Heille riittää, että sanojalla on "hieno titteli"

Minä odotan perusteluja väitteille, koska keskustelemme asiasta. Missä perustelut?

Perustelut on ruokasuositukset ja professorit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa älykkäistäkin ihmisistä uskoo perusteettomia väitteitä ravinnosta. Heille riittää, että sanojalla on "hieno titteli"

Minä odotan perusteluja väitteille, koska keskustelemme asiasta. Missä perustelut?

Siis peruste sille että ihminen ei pysty hyödyntämään kasviproteiinia?

Vierailija
44/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut kun syön paljon perunoita. Teen niistä perunamuussia mihin lisään paljon voita makua antamaan.

Vierailija
45/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki kotona??

Vierailija
46/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, olet ihan itse hoksannut miksi vahvasti plant-based ja terveellisesti syövät on lähes ainoita jotka on normaalissa painossa juurikaan yrittämättä.

Niin, paitsi mikä nyt sitten on terveellistä ja kenenkin mielestä. Esim tämä vehnän ja riisin huomattava syönti ja kaloreiden lisääntyminen sitä kautta...

Ja hiilareita myös proteiininlähteestä... Huonolaatuisen proteiinin vieläpä. Hienoa.

Kasvisvoittoinen ruokavalio voi pudottaa painoa alkuun ihan vain siksi, että vanhatkin paskat lähtee suolesta liikkeelle. Itse olen normaalipainoinen, mutta jos menisin papuja syömään, putoaisi vuorokaudessa 1,5 kg. Sen verran railakas ripuli siitä seuraa. Toki kaikilla ei käy näin, mutta ymmärtänette pointin.

Kaikki painonlasku ei ole merkki siitä, että rasvakudos olisi vähentynyt. Useimmiten nopeissa heilahteluissa on kyse vain nesteistä.

Ja kovin nopea painonlasku ilman ilmeistä syytä on oikeasti vakava juttu.

Vierailija
47/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki kotona??

Opettele keskustelemaan idiootti! Nämä perustelusi on samaa tasoa, kuin itse perustelisin mitä tahansa, koska luonnonlaki.

Vierailija
48/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, olet ihan itse hoksannut miksi vahvasti plant-based ja terveellisesti syövät on lähes ainoita jotka on normaalissa painossa juurikaan yrittämättä.

Niin, paitsi mikä nyt sitten on terveellistä ja kenenkin mielestä. Esim tämä vehnän ja riisin huomattava syönti ja kaloreiden lisääntyminen sitä kautta...

Ja hiilareita myös proteiininlähteestä... Huonolaatuisen proteiinin vieläpä. Hienoa.

Kasvisvoittoinen ruokavalio voi pudottaa painoa alkuun ihan vain siksi, että vanhatkin paskat lähtee suolesta liikkeelle. Itse olen normaalipainoinen, mutta jos menisin papuja syömään, putoaisi vuorokaudessa 1,5 kg. Sen verran railakas ripuli siitä seuraa. Toki kaikilla ei käy näin, mutta ymmärtänette pointin.

Kaikki painonlasku ei ole merkki siitä, että rasvakudos olisi vähentynyt. Useimmiten nopeissa heilahteluissa on kyse vain nesteistä.

Ja kovin nopea painonlasku ilman ilmeistä syytä on oikeasti vakava juttu.

Huonolaatuinen proteiini?

Vierailija
49/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Dr. Michael Gregerin Ted-talkin jossa oli todettu kasviperäisesti syövien peruskulutuksessa olevan eroja niihin jotka laihduttavat muilla ruokavalioilla. En osaa sanoa miten tutkimus oli tehty, en muista tarkalleen oliko kyseessä oikeasti kasvanut peruskulutus, enkä jaksa tuota puolentoista tunnin puhetta enää katsastaa, mutta siitä sai sellaisen kuvan ettei aloittajan ajatus ole niin tuulesta temmattu ja hölmö kuin täällä annetaan ymmärtää.

Itse veikkaan että vaikutus tulee pavujen lihaa pienemmästä kalorimäärästä ja kuidut ehkä vauhdittaa ruoansulatusta. En ole aineenvaihdunnan asiantuntija niin en sano onko aloittajan mietteet mahdollisia vai mahdottomia, mutta epäilen että ei suurin osa muistakaan täällä kommentoivista ole.

Vierailija
50/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön melko vähähiilihydraattisesti ja pysyn helposti normaalipainossa. Oikeastaan saan patistella itseäni syömään, etten laihtuisi. Syön paljon rasvaa ja eläinperäisiä tuotteita. Syön puhtaasti, ei eineksiä, sokeria, alkoholia tms.

Mieheni ei noudata mitään tiettyä ruokavaliota, mutta syö lähes yksinomaan lihaa, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, satunnaisesti perunaa, ei viljaa ollenkaan. On todella hoikka, mutta lihaksikas.

Tästä olen päätellyt, että ihminen pysyy normaalipainossa yleensä, jos välttelee sokeria, suuria määriä hiilihydraatteja, alkoholia, prosessoituja ruokia.

Minulle tuo plant based -ruokavalio ei sopinut ollenkaan, olen sitäkin kokeillut. Tarvitsen lihaa ja munia ruokavaliooni vähintään. Enkä tarkoita makupreferenssiä, vaan terveyden suhteen ei sopinut pelkkä kasvisruokavalio.

Vierailija
51/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä sitten on tosiaan perää, että lihan korvaaminen pavuilla on kahdella tapaa hyvä homma. Liika liha on pahaksi suolistopöpöille, kuitu taas tekee niille hyvää. Mulla on sokerit jo vähän huonot ja huomaan, että kuitujen syöminen tasaa oloa ja tuntuu kertakaikkiaan hyvältä. 

Vierailija
52/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuuuuuuutista ap:lle ::::::DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi