Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut laihtuun yllättävällä ruokavaliomuutoksella.

Vierailija
25.08.2021 |

Olen ylipainoinen sekasyöjä, bmi 32, ja nyt parin viime viikon aikana on ollut rahat aika tiukassa.

Ruokavalioni on muuttunut parin viikon aikana siten, että olen leiponut paljon leipää itse, ja siis syö nytkin paljon vehnää reilulla voilla. Lihan olen melkein korvannut nyt oavuills edullisuuden vuoksi, ja syönyt paljon esmi chili sin carnea riisillä.. Painoni on pysynyt jo useamman vuoden samana, mutta nyt huomaan, että kahden viikon aikana paino on tippunut 4-6kiloa...

Ihnettelen tätä suuresti, koska rasvan määrä ruuissa on ehkä pienentynyt, mutta hiilarin osuus taas huomattavasti kasvanut.. Vai voisiko olla, että pavuista olisi protsku imeytynyt paremmin, mikä olisi kiihdyttänyt aineenvaihduntaa?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, pavuista imeytyvä protsku ei "kiihdytä aineenvaihduntaa" :DDDDD

Pointti kysymyksessä oli, voiko kasvisproteiini imeytyä paremmin kuin eläinperäinen, ja siten kiihdyttää rasvanpolttoa enemmän suhteessa eläinproteiiniin.

Ap

Ihmisen elimistö ei hyödynnä kasvisproteiinia. Paskannat sen ulos ja siitä se laihtuminenkin johtuu. Kehosi kärsii aliravitsemuksesta.

Ihminen ei ole lihansyöjä vaan sekasyöjä, joten totta kai se hyödyntää myös kasviproteiinin.

Ei hyödynnä. 

Vierailija
22/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä alapeukutetaan kommentteja kasviproteiinin lisäämisestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuettä taas näitä valistajia...

Sun mielenterveys se sitten kärsii puolestaan jos jätä kaikki herkut väliin.

Ihminen on sekasyöjän, tulee ihan uudet ongelmat vastaan jos jätät sen lihan.

Et alkais samantie ruoskiin ittees?

Vierailija
24/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisen elimistö ei pysty niitä käyttämään. Onko vaikea tajuta??

Vierailija
25/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika vaikeaa yrittää tajuta valhetta.

Vierailija
26/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksikään älykäs ihminen ottaisi jonkun perusteettomia väitteitä todesta?

Vierailija
27/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laihtunut kasvisruokavaliolla. Enemmänkin olin kuin tursake, jolla oli kaiken maailman puutoksia kun mikään ei imeytynyt. Nyt kun vaihdoin pavut, kaikki soijaan liittyvä, linssit ja varsinkin teollisesti tuotetut korvikkeet riistaan ja kalaan niin yllättäen alkaa paino tippumaan ja vatsa toimii kuten kuuluu. Sain myös vitamiinitasoja ja hivenainetasoja nostettua edes vähän paremmaksi.

Todellakin kannatan ajatusmaalimaa, jossa mennään oman kropan ehdoilla, eikä ympäristön vaatimalla tavalla.

Vierailija
28/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa älykkäistäkin ihmisistä uskoo perusteettomia väitteitä ravinnosta. Heille riittää, että sanojalla on "hieno titteli"

Vierailija
29/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mazzi kirjoitti:

Vittuettä taas näitä valistajia...

Sun mielenterveys se sitten kärsii puolestaan jos jätä kaikki herkut väliin.

Ihminen on sekasyöjän, tulee ihan uudet ongelmat vastaan jos jätät sen lihan.

Et alkais samantie ruoskiin ittees?

Menikö tunteisiin?

En minä jätä herkkuja pois enkä ala kasvissyöjäksi tai vegaaniksi. Vaan alan oleen monipuolisemmin sekasyöjä, joka saa proteiinia myös kasveista.

Ap

Vierailija
30/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita oikein!! Oikoluet tästä lähin kaikki tekstisi 2-3 kertaa ennen kuin on lupa julkaista. Onko selvä, vai pitääkö tulla pitämään kädestä?

Vierailija
31/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa omasta kokemuksestani, että laihduin virtahepo-mitoista tavallisiin mittoihin (kolmekymmentä kiloa siis) hyvin nopeasti, alle vuodessa sen jälkeen kun tein vain yhden muutoksen ruokavaliossa.

Jätin leivän pois.

Olin yrittänyt vaikka kuinka kauan ja kuinka monella tavalla aikaisemmin, ja saanut jonkin sortin tuloksiakin, mutta hyvin vaatimattomia. Leivän pois jättämisen jälkeen se muutos oli aivan uskomattoman nopea ja näkyvä.

En vain osannut odottaa näin radikaalia muutosta, koska olen kuitenkin syönyt leipää lapsesta asti ja vuosikymmeniä. En keksi muuta teoriaa asialle, kuin että nykyaikainen kaupan leipä ei ole enää samaa "salosen reikäleipää" jota se oli aikanaan. Siinä on jokin ainesosa joka aiheuttaa turpoamisen.

TESTASIN jopa teoriaa ja aloin syödä leipää jonkin aikaa. Ensimmäisinä päivinä ei kovin kummoista muutosta ollut mutta muutaman viikon jälkeen jo huomasin hieman turvonneen. Turvotus lähti taas pois kun jätti sen leivän pois.

Eikä tarvitse edes keskustella leivänpäälisistä ja rasvasta. Niitä käytän edelleen mutta toisessa muodossa. Kuten laitan esimerkiksi spaghetin sekaan ison köntin. Tai perunamuusiin. Tai kinkkua/metwurstia esimerkiksi pilkottuna salaattiin.

Vierailija
32/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, olet ihan itse hoksannut miksi vahvasti plant-based ja terveellisesti syövät on lähes ainoita jotka on normaalissa painossa juurikaan yrittämättä.

Niin, paitsi mikä nyt sitten on terveellistä ja kenenkin mielestä. Esim tämä vehnän ja riisin huomattava syönti ja kaloreiden lisääntyminen sitä kautta...

Jos kulutus pysyy samana mutta kalorien määrä kasvaa, sillon lihoo. Ap selvästi on syönyt vähemmän kaloreita kuin aiemmin?

Vierailija
33/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita oikein!! Oikoluet tästä lähin kaikki tekstisi 2-3 kertaa ennen kuin on lupa julkaista. Onko selvä, vai pitääkö tulla pitämään kädestä?

Yhy Yhy

Vierailija
34/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, olet ihan itse hoksannut miksi vahvasti plant-based ja terveellisesti syövät on lähes ainoita jotka on normaalissa painossa juurikaan yrittämättä.

Niin, paitsi mikä nyt sitten on terveellistä ja kenenkin mielestä. Esim tämä vehnän ja riisin huomattava syönti ja kaloreiden lisääntyminen sitä kautta...

Jos kulutus pysyy samana mutta kalorien määrä kasvaa, sillon lihoo. Ap selvästi on syönyt vähemmän kaloreita kuin aiemmin?

Taidat olla hieman yksinkertainen.

Vierailija
35/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattele miten hoikkia ihmiset oli ennenvanhaan, kun söivät lähinnä kotona leivottua leipää ja perunaa

Vierailija
36/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa älykkäistäkin ihmisistä uskoo perusteettomia väitteitä ravinnosta. Heille riittää, että sanojalla on "hieno titteli"

Minä odotan perusteluja väitteille, koska keskustelemme asiasta. Missä perustelut?

Vierailija
37/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut ovat vähemmän energiatiheitä kuin liha. Johtunee siitä. Palstalla elää sitkeästi myytti, että hiilarit lihottaisivat. Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
38/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aattele miten hoikkia ihmiset oli ennenvanhaan, kun söivät lähinnä kotona leivottua leipää ja perunaa

Niinpä! Toki tekivät enemmän ehkä raskasta työtäkin. Ainakin osa. Mutta ennen ei myöskään mässäilty (ehkä pari kertaa vuodessa jossain juhlissa) , ja syötiin elääkseen eikä eletty syödäkseen

Vierailija
39/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin tekstiä lukiessa, miten on rahapulassa varaa korvata liha ravuilla.

Vierailija
40/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin tekstiä lukiessa, miten on rahapulassa varaa korvata liha ravuilla.

:D ehkä ravusta alla itse? Nythän on juuri rapujen sesonki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi