Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun on vaikea katsoa ihmisiä silmiin?

Vierailija
25.08.2021 |

Siinä tulee joku ärsyke ja pakko katsoa pois.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epärehellinen? Mulle opetettiin lapsena, että rehellinen ihminen katsoo silmiin, valehtelija ei.

Vierailija
2/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole epärehellinen. Varsinkin miehiä vaikea katsoa silmiin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous ja assperger-oireet tuon aiheuttavat. En tykkää itsekään katsoa silmiin, siinä jotenkin ajatukset sekoaa.

Vierailija
4/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aikuinen että ei se ujous varmaan selitä sitä kokonaan. Ap

Vierailija
6/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kasvanut islamilaisessa kulttuurissa, jossa katsotaan silmiin vain silloin, kun halutaan seksiä?

Vierailija
7/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari asperger- ihmistä, molemmilla tapana keskustellessa katsoa "ohi", harvoin vastapuolta silmiin. Heille myös tunteiden ymmärtäminen ja niistä puhuminen on vaikeaa. Voisiko liittyä tähän? Netistä löytyy asperger-testejä, mutta kumpikaan kavereistani ei suostunut tekemään...

Vierailija
8/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kasvanut islamilaisessa kulttuurissa, jossa katsotaan silmiin vain silloin, kun halutaan seksiä?

Joo, kamelin persesilmään.

Vierailija
9/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Asperger testi antoi tulokseksi 124 pistettä. Ap

Vierailija
10/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä. Mulla sama juttu.

Vierailija
11/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen herkkä lukemaan muita ihmisiä ja katsomalla heitä silmiin saatan nähdä asioita, joita en haluaisi nähdä. Niinpä katson ihmisiä harvoin silmiin.

Vierailija
12/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimillä silmiin katsominen on aggressiivinen ele. Miksiköhän ihmiset ovat keksineet, että se onkin kohteliasta tai jotain. Tai ehkä se on tavallaan edelleen aggressiivinen ele meilläkin.

Vierailija
13/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Se on jotenkin liian intiimiä.

Vierailija
14/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen herkkä lukemaan muita ihmisiä ja katsomalla heitä silmiin saatan nähdä asioita, joita en haluaisi nähdä. Niinpä katson ihmisiä harvoin silmiin.

Mitä sinä muka näet? Mitä herkkyytesi sinulle paljastaa vaikka kaupassa vastaantulijan silmistä? Ei yhtään mitään, joten hohhoijaa taas.

Vierailija
15/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksittäinen katsekontakti kestää yleensä kolme sekuntia. Jos katsekontakti jatkuu liian pitkään, toinen osapuoli voi kääntää katseensa sivuun, jotta läheisyyden tunne pysyy itselle sopivana. Sosiaalisia taitoja mittaavissa testeissä korkeita pistemääriä saaneet henkilöt ottavat enemmän katsekontaktia kuin matalia pistemääriä saaneet. Neuroottisia persoonallisuuspiirteitä omaavilla henkilöillä katsekontakti saa aikaan tavallista enemmän välttämismotivaatioon liittyvää aivoaktiviteettia. Katsekontaktin välttely on eräs sosiaalisen ahdistuneisuuden keskeisistä oireista.[1] Myös autistisille katsekontakti voi olla hämmentävää.[2]"

Vierailija
16/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yks joka ei pysty oikein moiseen.kohdistan katseeni nenään😁

Vierailija
17/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Se on jotenkin liian intiimiä.

Intiimiä? No jopas taas.

Vierailija
18/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä muut asiat ahdistavat? Varmaan aika monet.

Vierailija
19/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää silmiin katsomisesta. Jotenkin vaivaannuttavaa.

Vierailija
20/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan tavallinen suomalaisessa kulttuurissa kasvanut ihminen. Meitä riittää tässä maassa. Ei kannata sen kummemmin tätä ominaisuutta miettiä. Minua ennemminkin ärsyttää, kun toisissa kulttureissa (ja jotkut oudot suomalaisetkin) tuijottavat silmiin vaikka kuinka kauan. Jotain rajaa!