Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateelliset elämästämme........mitä mieltä olette?

Vierailija
23.09.2014 |

Tuntuu että omat ystävät ja jopa lasten ystävät ovat kateellisia elintavoistamme, vaikka emme omasta mielestä prameasti eläkään. Olemme 34- ja 37- vuotiaat, ja meillä on 4 lasta (4,7,13 ja 16).

asumme Espoossa hyvällä alueella 260 neliön kaksikerroksisessa omakotitalossa. Lapsilla omat huoneet ja koti sisustettu kivasti mutt myös ikeaa löytyy. Alakerrassa sijaitsee meidän makuuhuone, keittiö, pesuhuone, sauna, wc, olohuone ja kulku lasitetulle 30 neliön terassille. Ylhäällä ns. Aula on toinen olohuone (lapsille), lasten makuuhuoneet 4kpl sekä kylpyhuone ja parveke. Lasten kaverit ovat ihmetelleet tätä "kakkosolkkaria" jossa on television lisäksi pleikkarit ja muut pelivehkeet. 

Matkustelemme noin 4 viikkoa vuodesta (talvilomalla kaukokohteessa ja kesäisin euroopassa) joten tähän menee rahaa noin 30 000 kuukaudessa. Työskentelen itse plastiikkakirurgina ja mieheni omistaa menenstyvän rakennusalan yrityksen, joten teemme paljon töitä molemmat. Nettona tulo me on kuukaudessa noin 9 500 euroa. Lapset saavat harrastaa ja joulu- tai synttärilahjaksi he saavat arvokkaat lahjat. Jouluisin 13 ja 16-vuotiaat saavat noin 500 euron arvoiset lahjat, jotka ovat itse valinneet. Yleensä saamme veronpalautuksi noin 4000e/aikuinen joten joulurahamme tulevat niistä. Omistan myös kaksi sijoitusasuntoa, joista on ekstratuloja.

minulla on autona vuoden 2012 Volvo ja mies ajaa upouutta mersua. Vanhimmalla lapsella mopoauto. Onko syytä olla kateellinen, koska tuloihimme nähden en ymmärtäisi minimalistisempaa elämää.

Saaa kysyä

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ipadilla kirjoitan, siksi virheet. Ap

Vierailija
2/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 30 000 vuodessa, ei kuukaudessa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit sitten mammapalstalle oikein tulla ihmettelemään?

Vierailija
4/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi huono itsetunto. Mistä se johtuu?

Vierailija
5/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko unesi toistuva vai näitkö sen vain viime yönä?

Vierailija
6/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nah. Elä sinä rauhassa omaa eloasi ja minä omaani. En ole kateellinen sinulle, älä huoli :)

Vierailija
7/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jaat tämän tiedon kanssamme?

Vierailija
8/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menestyvän yrittäjän ja palstiikkakirurgin perheessä nettotulot on noin 9500 €/kk ja lapsia on neljä, niin en todellakaan kadehdi. Itku pääsis, jos pitäisi pääkaupunkiseudulla elättää kuusihenkistä perhettä noilla tuloilla. Omat nettotuloni on noin 4300 €/kk ja lapsia on vain yksi.

Vierailija
9/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta? Oletko joku uskis? Hirveä kohtalo sinulla.

Vierailija
10/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkioitan tällä sitä kun monet tuttavat ovat aina "taasko lähdette lomalle, minä en jaksaisi, minä en kyllä ostaisi noin kallista lahjaksi, en tahtoisi asua noin isossa talossa". Lasten kaverit puhuvat kuinka "olemme miljonäärejä, lapsemme saavat kaiken mitä tahtovat (joulu ja synttärilahjat sekä viikkorahan, muuten ei ylimääräistä), porvareita"

Vierailija
11/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuudesta on tehty tabu. Minusta se on luonnollinen ja ymmärrettävä tunne. Kateus toki alentaa omaa elämänlaatua katkeroittamalla jos siihen tuhlaa liikaa energiaa. Siksi on hyvä tiedostaa ja tunnistaa itsessään katkeruuden tunteet, jotta niistä pääsee yli. 

Voin ihan rehellisesti myöntää, että ystävänäsi olisin samalla hieman kateellinen sinulle. Toki iloitsisin puolestasi, mutta samalla olisi kiva saada itsekin kokea noita asioita. Sinun elämässäsi on asioita, joista minä vain haaveilen mutta jotka parantaisivat omaa elämänlaatuani. Toivoisin niitä omalle perheelleni ja niistä siis olisin vähän kateellinen. Kaikkea ei voi saada. Ymmärrän myöskin sen näkökulman, että valtava määrä ihmisiä on kateellisia minun vaatimattomalle elämälleni. Minulla on kuitenkin jonkinlainen koti, työpaikka, hyvä parisuhde ja ruokaa jääkaapissa. Ymmärrän jos joku jossain päin maailmaa on kateellinen minulle. Kaikkihan me tahdomme itsellemme parempaa.

Vierailija
12/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet töissä? Missä voi ihailla työsi jälkeä? Pitäisi nimittäin lurpsahtaneet yläluomet nostattaa jossain vaiheessa.

Vierailija
13/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pienet liksat???

Vierailija
14/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne lasten kaveritko ne kateellisuutta ovat ilmaisseet vai kuka?

Vierailija
15/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa normaalilta akateemiselta elamalta ulkomailla. Suomessa harvinaisempaa. En tajua miksi suomalaiset haluavat verottaa koyhaksi itsensa.

Vierailija
16/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon on velkaa? Muuten en ymmärrä tuota yhtälöä noilla tuloilla.

Vierailija
17/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mitä mieltä olen?

olen sitä mieltä että jos ihmisen tarvii tänne kirjoittaa tulonsa ja lapsiensa joululahjaan laitettava rahasumma sekä autonsa vuosimalli ja merkki niin en todellakaan ole kateellinen, enkä usko että kukaan muukaan on.

En edes keksi mitä kahdehtia, 4 lasta? Kaksikerroksista omakotitaloa? Rahaa? Vai mitä? 

Mutta hae toki ihailua ja hyväksyntää täältä jos sitä kaipaat :)

Vierailija
18/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.....kai jotkut voi olla kateellisia, mutta en nyt tiedä, kummalla on isompi ongelma - kateellisella tuttavalla vai sinulla plastiikkakirurgilla, jonka ilmeisesti heikko itsetunto pakottaa Suomen surkeimmalle wt-palstalle harrastamaan humble brag -valittelua?

Henkkoht voisin olla kateellinen, jos olisitte lapsettomia. Mutta noi neljä lasta kyllä on semmoinen juttu etten ottaisi itselleni minkään maailman miljoonatuloilla.

Vierailija
19/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä ei Suomessa kateellisia oltaisi. Kun 300 afrikkalaista keikkuu romulaivassa Välimeren aalloilla, niin suomalainen jäyrää katkerana, että siellä sitä vaan ilmaisella loistoristeilyllä lekotellaan ja Euroopan puolella on luksushotellit ja suomalaisten veronmaksajien rahat odottamassa perkele. Eli ei todellakaan tarvitse viettää ap:n elämää saadakseen osakseen aidoimman suomalaisista tunteista.

Vierailija
20/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko jotain alennusta, jos käyt itse veitsen alla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä