Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateelliset elämästämme........mitä mieltä olette?

Vierailija
23.09.2014 |

Tuntuu että omat ystävät ja jopa lasten ystävät ovat kateellisia elintavoistamme, vaikka emme omasta mielestä prameasti eläkään. Olemme 34- ja 37- vuotiaat, ja meillä on 4 lasta (4,7,13 ja 16).

asumme Espoossa hyvällä alueella 260 neliön kaksikerroksisessa omakotitalossa. Lapsilla omat huoneet ja koti sisustettu kivasti mutt myös ikeaa löytyy. Alakerrassa sijaitsee meidän makuuhuone, keittiö, pesuhuone, sauna, wc, olohuone ja kulku lasitetulle 30 neliön terassille. Ylhäällä ns. Aula on toinen olohuone (lapsille), lasten makuuhuoneet 4kpl sekä kylpyhuone ja parveke. Lasten kaverit ovat ihmetelleet tätä "kakkosolkkaria" jossa on television lisäksi pleikkarit ja muut pelivehkeet. 

Matkustelemme noin 4 viikkoa vuodesta (talvilomalla kaukokohteessa ja kesäisin euroopassa) joten tähän menee rahaa noin 30 000 kuukaudessa. Työskentelen itse plastiikkakirurgina ja mieheni omistaa menenstyvän rakennusalan yrityksen, joten teemme paljon töitä molemmat. Nettona tulo me on kuukaudessa noin 9 500 euroa. Lapset saavat harrastaa ja joulu- tai synttärilahjaksi he saavat arvokkaat lahjat. Jouluisin 13 ja 16-vuotiaat saavat noin 500 euron arvoiset lahjat, jotka ovat itse valinneet. Yleensä saamme veronpalautuksi noin 4000e/aikuinen joten joulurahamme tulevat niistä. Omistan myös kaksi sijoitusasuntoa, joista on ekstratuloja.

minulla on autona vuoden 2012 Volvo ja mies ajaa upouutta mersua. Vanhimmalla lapsella mopoauto. Onko syytä olla kateellinen, koska tuloihimme nähden en ymmärtäisi minimalistisempaa elämää.

Saaa kysyä

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se mahdollinen vähäinenkin kateus ropisee nopeammin kuin rapa kengästä, kun kehuskelet. Ei katsos se maallinen mammona, vaan se sydämen sivistys :-)

Vierailija
42/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:09"]

No, se mahdollinen vähäinenkin kateus ropisee nopeammin kuin rapa kengästä, kun kehuskelet. Ei katsos se maallinen mammona, vaan se sydämen sivistys :-)

[/quote]

Sydämen sivistyksestä puhuu joku "elämän koulun" käynyt tyhjätasku. Ei kukaan muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:09"]

[/quote]

Sydämen sivistyksestä puhuu joku "elämän koulun" käynyt tyhjätasku. Ei kukaan muu.

[/quote]

Pieleen meni, sorry. Ikävää, jos todella ajettelet noin, rahahuoletko vaivaa? Älä välitä, kyllä se aurinko paistaa risukasaankin!

Vierailija
45/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan tajuta tätä ilmiötä keskustelupalstoilla: tod näk joku tekee näitä provona saadakseen ihmisiä pillastumaan. Hän siis nauttii kun lukee vastauksia, ilmeisesti eniten juuri haukkuvista kommenteista.

Huomionhakukeinohan se tämäkin on.

Samoin jos joku ihan oikeasti nauttii siitä että toiset ovat kateellisia hänelle maallisesta mammonasta. Itsetunto on kyllä silloin varsin hatara ja sielu tavattoman pieni.

Vaikeaa käsittää kun lähipiirissä ei ole tällaisia ihmisiä, onneksi.

Vierailija
46/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja ostan yhtä kalliin joululahjan omille lapsilleni. ;)
Aika mitätön summa noin varakkailta. :P

Vierailija
47/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika tavalliselta perheeltä, paitsi että aika paljon lapsia. Kai siitäkin joku voi olla kateellinen.

Vierailija
48/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole Espoossa kovin ihmeellinen tilanne. Meillä on tosin vain 250 neliötä ja kolme lasta. Talon lisäksi kesähuvila ja kolme sijoitusasuntoja, vene ja kolme autoa. Ja vähän muutakin. En kuitenkaan usko että joku kadehtii. Omalla työllä kaikki hankittu. Meillä ei ainakaan nouse hattuun - onko Ap:lla noussut?

Vierailija
49/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nuoriso-ohjaajana olen kateellinen monista ulkomaanmatkoista, joihin käytätte rahaa about mun vuositulojen verran. Mutta toisaalta, pääsen minäkin puolisoni kanssa 1-2 kertaa vuodessa johonkin Eurooppaan kaupunkilomalle, kun säästetään aina tovi. 

Enemmän mulle tulee mieleen se, että mitenhän sun lapset voi. Toivottavasti olette onnellinen perhe ja tiedät lapsiesi huolet, murheet, ihastumiset ja lempituoksut. 

Vierailija
50/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ryhmän, joka ei taatusti ole kateellinen; velat. Vaikka teillä olisi mitä, teillä on myös lauma lapsia. Siinä sulle ryhmä, joka ei kadehdi :D

Vierailija
51/51 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, provo tää on, älkää nyt ruokkiko sitä. :D