Mikä juttu oli eilen ylen uutisissa: nainen sanoi ystävyyssuhteiden katkenneen rokotekantojen vuoksi.
En ymmärtänyt. Hän sanoi olevansa rokotevastainen, ja siksi kaverit eivät halua nähdä häntä. Höh. Mitä välien menemistä se nyt on? Ehkä kaverit vain pelkäävät tartuntaa.
En kyllä jaksa uskoa, että kukaan ideologisn vuoksi välejä katkaisee.
Kommentit (436)
Olen tällä hetkellä raskaana, ja en todellakaan suostu tapaamaan tai olla missään tekemisissä rokottamattoman kanssa. Omani ja lapseni terveys menee kyllä jonkun salaliittohörhön lepyttelyn edelle.
En minä tietenkään voi pakottaa veljeni vaimoa ottamaan rokotetta, se on hänen päätöksensä, mutta sillä päätöksellä on seurauksensa - esim että hän ei ole tervetullut suvun mökille, meille jouluksi, mieheni synttäreille jne. Omapa on päätös.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomessa jo yli 70% on rokotettu ainakin yhdellä annoksella. Se tarkoittaa sitä, että rokottamattomat ovat pieni (tosin yllättävänkin äänekäs) vähemmistö.
Normaalijärjellä varustettu ihminen käy ottamassa rokotukset ja jatkaa elämäänsä normaalisti. Täällä asiasta meuhkaavat vain äärilaidat. Rokottamattomistakin osa pitää asian omana tietonaan, eikä julista täällä päivittäin agendaansa.
On totta, ettei kukaan jaksa saarnaamista kuunnella, olipa se sitten mistä aiheesta tahansa.
Onneksi omassa ystäväpiirissäni asiasta ei ole meuhkattu suuntaan eikä toiseen. Toki en ole somessa, joten saatan tietysti vain olla onnellisen tietämätön koko asiasta.
Ei ole 70% suomalaisista rokotettu, vaan lukema on ehkä joku 40-50%. Kas kun yhtään alle 12-vuotiasta ei ole rokotettu eikä toivottavasti rokotetakaan!
Pikku juttu jos välit poikki ystävien kanssa. Paljon pahempaa ovat ne jotka piikin
jälkeen ovat saaneet vakavia oireita, niitä käy sääliksi.
Ajiliareiv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahtiajako on selvä tässä asiassa. Toivon mukaan rokotusvastaiset saavat vakavan tautimuodon. Ääni muuttuu kellossa, jos apu, jota he eivät tietenkään tarvitsisi, tulisi liian myöhään ja tauti koituisi kuolemaksi. Tehohoito on niin kallista, että säästettäköön se muille ihmisille. Rokotevastaisten omaisille kenties?
Olet paha ihminen.
Miksi toivot muille pahaa?
Häpeä!
Olen huomannut selvän muutoksen sen jälkeen kun on rokotteen ottanut,nää rokotetut toivoo oikeasti pahoja asioita rokottamattomille koska aivopesu on purrut näihin, seuraavaksi varmaan tappavat rokottamattomat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näinkin voi olla.
Pari tuttua on paljastunut täysiksi foliopäiksi ja välttelen kohtaamisia kanssaan.Nää rokotetut on kyllä melkoisia foliohattuja. Pitävät kaikkia muita saastaisina.
Israelilaisen tutkimuksen mukaan ne rokotetut jotka saivat tartunnan niin saivat sen juurikin rokottamattomilta. Eli kyllä rokottamattomat ovat vaaraksi rokotetuille.
Rokotepassi kyllä kiitos. Kulkutautimyönteiset eivät saa vapaasti kulkea levittämässä tautia!
Mikä idea tuossa rokotteesa oikein on? Ei suojaa sitä vastaan mitä se on kehitetty.
No mulla ainakin menee maku rokotettuihin. Ovat lampaita ja itse ajattelen omilla aivoilla. Lisäksi antavat voimaa pahalle eliitille.
Ajiliareiv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahtiajako on selvä tässä asiassa. Toivon mukaan rokotusvastaiset saavat vakavan tautimuodon. Ääni muuttuu kellossa, jos apu, jota he eivät tietenkään tarvitsisi, tulisi liian myöhään ja tauti koituisi kuolemaksi. Tehohoito on niin kallista, että säästettäköön se muille ihmisille. Rokotevastaisten omaisille kenties?
Olet paha ihminen.
Häpeä!
En usko hänen olevan paha ihminen, vain perinjuurin kyllästynyt teihin kaikille pahaa tekeviin rokotevastaisiin/kulkutautimyönteisiin. Rauhoitu ja käy hakemassa se rokotus niin ei tarvitse vetää noin pateettisesti yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi kaveri, jota en ole tavannut nyt vuoteen. Ei ole halunnut missään vaiheessa pitää maskia ja ei ole ottanut rokotetta, koska ajattelee niistä tulevan sivuvaikutuksia.
Tekstiviestejä olemme lähetelleet, mutta edelleen hän ajattelee, että korona on joku amerikkalaisten juoni. En vain jaksa käydä ko keskustelua ja en halua tavata häntä.
Ennen korona-aikaa hän oli aivan mukava ihminen, jonka kanssa oli kiva tavata ja jutella erilaisista asioista.
Onneksi olkoon olet juuri astunut divide and conquer miinaan. Perästä kuuluu, ihmisääliö.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomessa jo yli 70% on rokotettu ainakin yhdellä annoksella. Se tarkoittaa sitä, että rokottamattomat ovat pieni (tosin yllättävänkin äänekäs) vähemmistö.
Normaalijärjellä varustettu ihminen käy ottamassa rokotukset ja jatkaa elämäänsä normaalisti. Täällä asiasta meuhkaavat vain äärilaidat. Rokottamattomistakin osa pitää asian omana tietonaan, eikä julista täällä päivittäin agendaansa.
On totta, ettei kukaan jaksa saarnaamista kuunnella, olipa se sitten mistä aiheesta tahansa.
Onneksi omassa ystäväpiirissäni asiasta ei ole meuhkattu suuntaan eikä toiseen. Toki en ole somessa, joten saatan tietysti vain olla onnellisen tietämätön koko asiasta.
Meillä on vähän erilaiset lähipiirit. Omassa lähipiirissäni rokotetut ovat hieman sekaisin. Rokotteiden tuputtaminen on vain mennyt yli. Niin sukulaiset kuin muutkin tutut tekevät kaikki tätä samaa. Eivät pääse yli siitä, että kaikki eivät rokotetta syystä tai toisesta halua.
Ihmettelen suuresti myös sitä, miten lapseni opettaja yrittää ylipuhua oppilaita ottamaan rokotukset. Samoin koulun terkkari.
Ei tulisi mieleenkään paasata vastakkaisesta päätöksestäni yhtään kenellekään.
Minusta yhteiskunta voitaisiin avata ja antaa denialistien kantaa tekojensa seuraukset.
Jos joutuisivat sairaalahoitoon, saisivat maksaa hoitokulunsa täysimääräisinä centilleen.
Itse olen ollut jo muutaman kuukauden täysrokotettu ja suoraansanottuna vit uttaa pitää maskia hörhöjen suojelemiseksi.
Asia erikseen ovat immuunipuolustusvajeesta kärsivät ja sairauden takia rokottamattomat.
Aivo- ja asennevamman takia rokottamattomat saavat puolestani saada koronan ja toivottavasti joka variantin vielä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ajiliareiv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet paha ihminen.
Häpeä!
En usko hänen olevan paha ihminen, vain perinjuurin kyllästynyt teihin kaikille pahaa tekeviin rokotevastaisiin/kulkutautimyönteisiin. Rauhoitu ja käy hakemassa se rokotus niin ei tarvitse vetää noin pateettisesti yläkanttiin.
Minä en toivo pahaa muille.
En toivo pahaa itsellenikään, ja siksi en ota rokotetta. Liian moni kaveri saanut siitä ongelmia.
Itse olen elänyt normaalia elämää ilman rokouksia,kertaakaan en ole koronaan sairastunut,lisäksi lähipiirissäni yms tuttavat eivät ole itsekään sairastaneet tai sit oireina ovat olleet nuha,kuume,kurkkukipu ja hajuaistin ja makuaistin väliaikainen menetys. Ja sit elämä jatkuu. Mitään kokeellista injektio rokotetta en ota. Elänyt tähän asti ihan normaali elämää,vain hysteerikot hysterioi ja estää ihmisiä elämästä normaalisti,korona on vaarallinen ainoastaan niille joiden vastustuskyky on heikentynyt mm vanhukset ja ihmiset joilla on taustana joku perussairaus.
Eli tää kaikki on vaan suuri ihmiskoe,halutaan katsoa kuinka moni kuolee ja mitä oireita rokotteen mukana tulee,nyt kun lapsiakin rokotettu niin suuret lääkeyhtiöt ja tahot niiden takana haluaa seurata mitä lapsille tapahtuu kun saa tän kokeellisen rokotteen.
Nyt ei edes ole ollut mitään rajoituksia,eli tästä voidaan päätellä että Suomessa ei edes ole paljoakaan tartuntoja,saatikka ollenkaan ja jos on niin oireet lieviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vähän erilaiset lähipiirit. Omassa lähipiirissäni rokotetut ovat hieman sekaisin. Rokotteiden tuputtaminen on vain mennyt yli. Niin sukulaiset kuin muutkin tutut tekevät kaikki tätä samaa. Eivät pääse yli siitä, että kaikki eivät rokotetta syystä tai toisesta halua.
Ihmettelen suuresti myös sitä, miten lapseni opettaja yrittää ylipuhua oppilaita ottamaan rokotukset. Samoin koulun terkkari.
Ei tulisi mieleenkään paasata vastakkaisesta päätöksestäni yhtään kenellekään.
Just tää kun tåti ihkiset ja serkut sun muut naamarit päässä kiilusilmöisinä kertoo että pakko ottaa rokote. Huh huh mitä h u ll uja mielisairaita yhttäkkiå vaipat naamallaan koko valtio täynnä. Ollaanko me jossain piilokamerassa??
Vierailija kirjoitti:
No mulla ainakin menee maku rokotettuihin. Ovat lampaita ja itse ajattelen omilla aivoilla. Lisäksi antavat voimaa pahalle eliitille.
Olet ihan itse lammas, pelokas ja kaunaan sairastunut hölmö.
Et edes ymmärrä peruskäsitteitä, et ymmärrä keiden joukoissa seisot mesotessasi noita tyhmiä sloganeitasi lampaista jne. Rokotteen ottaneet ymmärtävät peruskäsitteet, osaavat ajatella, eivätkä tyhminä lampaina miekasta USAn äärioikeiston sloganeita ja moskaa jota Euroopassa koordinoi Saksan äärioikeisto tavoiteenaan yhteiskunnan saattaminen sekasortoon ja demokratian kumoaminen. Sinä olet hyväksikäytetty hölmö.
Sairautta osoittaa tämä lässytys pahasta eliitistä. Siellä eliitissä on ihmisiä, joilla on paljon korkeampi moraali kuin sinulla (en puhu Marinista ja hänen hallituksestaan jolta puuttuu kaikki moraali, vaan asiantuntijoista ja tukijoista jotka jakavat oikeaa tietoa)
Kumma ettet tajua, miten huono koulutuksesi ja heikko aivotoimintasi ovat este asioiden ymmärtämiselle.
Ja siitä johtuu tietysti sekin, ettet ymmärrä lainkaan miten yhteiskunta toimii ja siksi sinusta tuntuu, että kaikki on todella hämärää.
Järki käteen nyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole 70% suomalaisista rokotettu, vaan lukema on ehkä joku 40-50%. Kas kun yhtään alle 12-vuotiasta ei ole rokotettu eikä toivottavasti rokotetakaan!
Jo suomen suosituin gallupkin eli vauvis kertoo et luvut ei täsmää. Makas puolet ottqneet muu propagansaa
Vierailija kirjoitti:
Minusta yhteiskunta voitaisiin avata ja antaa denialistien kantaa tekojensa seuraukset.
Jos joutuisivat sairaalahoitoon, saisivat maksaa hoitokulunsa täysimääräisinä centilleen.
Itse olen ollut jo muutaman kuukauden täysrokotettu ja suoraansanottuna vit uttaa pitää maskia hörhöjen suojelemiseksi.
Asia erikseen ovat immuunipuolustusvajeesta kärsivät ja sairauden takia rokottamattomat.
Aivo- ja asennevamman takia rokottamattomat saavat puolestani saada koronan ja toivottavasti joka variantin vielä erikseen.
Te rokotetut olette aivan sekaisin.
Pikaista paranemista sinulle ja kaltaisillesi :)
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä raskaana, ja en todellakaan suostu tapaamaan tai olla missään tekemisissä rokottamattoman kanssa. Omani ja lapseni terveys menee kyllä jonkun salaliittohörhön lepyttelyn edelle.
En minä tietenkään voi pakottaa veljeni vaimoa ottamaan rokotetta, se on hänen päätöksensä, mutta sillä päätöksellä on seurauksensa - esim että hän ei ole tervetullut suvun mökille, meille jouluksi, mieheni synttäreille jne. Omapa on päätös.
Voisitko nyt perustella miksi pelkäät rokottamatonta?
Aika outoa ihan yleisesti, että rokotetut pelkäävät virusta, jota vastaan on rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole ottanut koronarokotetta ja olen korkeakoulutettu. Miksi näin? Koska koko rokote on sysipaska, epäonnistunut tekele. Rokotteiden tarkoitus yleensä on estää vakavien tautien tarttuminen. Koronarokote ei estä. No tästä siirryttiin siihen että estäähän se vakavan tautimuodon tarttumisen. No ei estä, ainakaan täysin, ja nytkin jo uusi variantti iskee helpommin rokotettuihin. Yleensä yksi rokote riittää joko loppuelämän ajaksi tai toinen ääripää on ollut influenssarokote joka otetaan kerran vuoteen. Koronarokote ei yllä edes tähän, vaan nyt on jo kolmas piikki tulossa vuoden sisään, ja aika vaan näyttää kuinka usein tuo tulisi aina uusia. Hauttavaikutukset ovat tukkineet fimean ja raskaustestit on myyty paikoin loppuun. Ei hirveästi lisää luottamusta rokotteeseen. En ota, ainakaan vielä joka suhteessa enemmän ja vähemmän pieleen mennyttä rokotetta. En usko mihinkään salaliittoteorioihin, vaan ainoastaan rokote on mielestäni huono, enkä lähde hakemaan uutta piikkiä joka toinen kk.
Filosofikin on korkeakoulutettu, mutta ei todennäköisesti tiedä maallikkoa enempää lääketieteen asioista tai osaa suhtautua tieteen vaatimalla skeptisyydellä lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä tämä sitten on? Olet itsekin täällä julistamassa mielipiteesi(somessa!),joten se siitä meuhkaamattomuudestasi:)))))
ja kaikista varmimmin niin käy rokottamattomalle. Joten rokotus kannattaa.