Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nautitko poikkeustilan tunnelmasta (esimerkiksi huominen lakko)?

Vierailija
22.09.2014 |

Otatko ilon irti, kun kaikki ei mene kuin tavallisesti, vai ärsyynnytkö tms? Millaisia muistoja tai odotuksia teillä on poikkeustiloista?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käy harjoituksesta, jos vaikka tulee sota lähiaikoina. Toivotaan tietysti, ettei tule.

Vierailija
22/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän monia, jotka pyöräilee päivittäin 20km työmatkan. Ja helsinkiläinen ei voi edes yrittää? Ymmärrän toki, jos ei pyörää omista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:14"]Eipä vaikuta mun elämään. Asutaan keski-suomessa ja julkisilla ei päästäs töihin muutenkaan. Hesalaisrt ny paniikissa kun juuri siitä talon nurkalta ei pääsekkään töihin bussilla kun työpaikalle matkaa peräti 1 km(todella kärjistetty mutta tältä se tuntuu täällä "susirajalla)
[/quote]

Tiedätkö, missä päin Suomea on pisimmät työmatkat? Uudellamaalla, eli just siellä, mihin toi lakko puree. Siellä keski-Suomessa matkat on huomattavasti lyhyempiä.

Vierailija
24/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta tulevalle tämä voi olla omituista, mutta pk-seudulla on niin tehokas julkinen liikenne että esim. sitä pyörää ei ihan oikeasti tarvi omistaa, autosta puhumattakaan. Ja olen itse oulusta, täälläpäin todellakin pitää turvautua muihinkin kulkuvälineisiin kuin julkisiin hinnan ja aikataulujen vuoksi, ei mulle olis mikään kriisi jos koskilinjat päättäis lakkoilla kun siihen ei nytkään voi täysin luottaa :D

Vierailija
25/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen työpaikalle yöksi parin duunikaverin kanssa. Hauskaa!

Vierailija
26/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:14"]

Eipä vaikuta mun elämään. Asutaan keski-suomessa ja julkisilla ei päästäs töihin muutenkaan. Hesalaisrt ny paniikissa kun juuri siitä talon nurkalta ei pääsekkään töihin bussilla kun työpaikalle matkaa peräti 1 km(todella kärjistetty mutta tältä se tuntuu täällä "susirajalla)

[/quote]Täällä ei suosita yksityisautoilua. Työ- ja koulumatkat voivat olla parikymmentäkin kilometriä. Mielenkiinnolla odotan huomista. Onneksi menen vasta iltavuoroon.

T. helsinkiläinen
[/quote] Kyllä kerran vuodessa voi mennä pyörällä töihin. 20km vie alle tunnin.
[/quote] Ja sit hikisenä pyöräilyn jälkeen asiakkaita palvelemaan? Yök!
[/quote]

Niin täällä keski-suomessa ihmiset menevät pyörillä ja jopa kimppakyydeillä sekä jalan mutta nehän ovat ihan outoja juttuja siellä kehä 3 sisäpuolella..niinkö??

Vierailija
27/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:14"] Eipä vaikuta mun elämään. Asutaan keski-suomessa ja julkisilla ei päästäs töihin muutenkaan. Hesalaisrt ny paniikissa kun juuri siitä talon nurkalta ei pääsekkään töihin bussilla kun työpaikalle matkaa peräti 1 km(todella kärjistetty mutta tältä se tuntuu täällä "susirajalla) [/quote]Täällä ei suosita yksityisautoilua. Työ- ja koulumatkat voivat olla parikymmentäkin kilometriä. Mielenkiinnolla odotan huomista. Onneksi menen vasta iltavuoroon. T. helsinkiläinen [/quote] Kyllä kerran vuodessa voi mennä pyörällä töihin. 20km vie alle tunnin.

[/quote]Kaikilla ei ole pyörää. :(

[/quote]

niin. täälläpäin pyörät varastetaan.

Vierailija
28/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun aamulla niin pitkään kuin nukuttaa ja sitten tallustelen rauhassa työpaikalle. Jos tulee sanomista, vetoan lakkoon.

Vierailija
29/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:14"] Eipä vaikuta mun elämään. Asutaan keski-suomessa ja julkisilla ei päästäs töihin muutenkaan. Hesalaisrt ny paniikissa kun juuri siitä talon nurkalta ei pääsekkään töihin bussilla kun työpaikalle matkaa peräti 1 km(todella kärjistetty mutta tältä se tuntuu täällä "susirajalla) [/quote]Täällä ei suosita yksityisautoilua. Työ- ja koulumatkat voivat olla parikymmentäkin kilometriä. Mielenkiinnolla odotan huomista. Onneksi menen vasta iltavuoroon. T. helsinkiläinen [/quote] Kyllä kerran vuodessa voi mennä pyörällä töihin. 20km vie alle tunnin. [/quote] Ja sit hikisenä pyöräilyn jälkeen asiakkaita palvelemaan? Yök!

[/quote]

Voit pyöräillä hitaammin, lähde vähän ajoissa ja pidä tauko ennen kuin saavut työpaikalle. Se mahdollinen kuumuus ehtii haihtua.

Vierailija
30/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun siivoojien takia tämmöstä paskaa joutuu koko kaupunki kärsimään . Potku perseelle tai palkanalennus. 1000e pitäisi riittää siivoojalle paremmin kuin hyvin jos ei ole jaksanut opiskella.

Vierailija
31/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Rakastan poikkeustiloja.. lakot, palohälytykset, evakuoinnit, sähkökatkokset. Kerran meillä kaatu valtava puu talon edestä ja se oli siinä tien tukkeena monta kuukautta.. ja musta se oli kivaa. Joskus unelmoin myös tulvista tai hirmumyrskyistä, sais olla olevinaan selviytyjä, kyllä sellasesta meinigistä saa jotain kiksejä. Mikähän mua vaivaa.

Vierailija
32/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha helsinkiläisiä kohtaan kipunoi taas. :/  Emmekö mekin ole suomalaisia?

Vierailija
33/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:14"]

Hesalaisrt ny paniikissa kun juuri siitä talon nurkalta ei pääsekkään töihin bussilla kun työpaikalle matkaa peräti 1 km(todella kärjistetty mutta tältä se tuntuu täällä "susirajalla)

[/quote]

Miksi ei saa olla pettynyt (tai vaikka vähän paniikissa), jos ei pääse töihin kuten tavallisesti? Jos sinä käytät normaalisti autoa siellä susirajalla, mutta jonain päivänä voikaan käyttää, niin eikö se muka aiheuta minkäänlaista ongelmaa? Käveletkö tuosta vaan ihan minkä tahansa kilometrimäärän?

Onko jotenkin väärin asua alueella, jossa on julkista liikennettä ja olla siitä riippuvainen? Ei se ole yhään sen kummallisempaa riippuvaisuutta kuin teidän maalaisten auton käyttö. Jos tulee poikkeustilanne, niin on ihan normaalia harmitella.

Minä käytän usein ratikkaa, mutta pääsen kävellenkin. Bussikin menee suht lähelle töitä, mutta ne ovat varmaankin huomenna aika täynnä. Onneksi minulla on sellainen työ, ettei sinne ole ollenkaan edes pakko huomenna mennä. Ehkä jään vain kotiin nukkumaan. Useimmilla muilla ei ole lähellekkään näin hyvä tilanne. Jos minun olisi pakko mennä, ottaisin taksin (vaikka nekin lienevät kiven alla huomenna).

Vierailija
34/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:40"]

Viha helsinkiläisiä kohtaan kipunoi taas. :/  Emmekö mekin ole suomalaisia?

[/quote]

Taitaa olla vain yksi tai kaksi, jotka päätään aukoo. Ihan täällä pohjosessa minulta ainakin sympatiat on teidän puolella..

Vierailija
35/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:37"]

Vitun siivoojien takia tämmöstä paskaa joutuu koko kaupunki kärsimään . Potku perseelle tai palkanalennus. 1000e pitäisi riittää siivoojalle paremmin kuin hyvin jos ei ole jaksanut opiskella.

[/quote]

Ah, kultalusikka suussa syntynyt osasi tulla palstalle kiroilemaan. Kyllä elämä vielä sinuakin opettaa, ainakin toivon niin.

T. Koulut käynyt, mutta siivoan, kun ei omalla alalla ole tällä hetkellä töitä

Vierailija
36/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolla tavalla tykkään siitä, että tällaiset lakot ja muut arkielämää hankaloittavat tempaukset yhdistävät ihmisiä. Jotenkin sellainen kollektiivinen turhautuminen tuo mukavasti ihmisiä yhteen, ja ainakin on puheenaihetta kahvipöydissä ympäri Helsingin.

Vierailija
37/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:29"]Hätä keinot keksii. Kyse in yhdestä päivästä, joten eiköhän pomokin ymmärrä jos vähän myöhästyy töistä.
[/quote]mun pomo ei.

Vierailija
38/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:29"]Hätä keinot keksii. Kyse in yhdestä päivästä, joten eiköhän pomokin ymmärrä jos vähän myöhästyy töistä.
[/quote]mun pomo ei.

Vierailija
39/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vaikeeta järjestää itsensä töihin huomenna ni tekeydy sitten kipeäksi

Vierailija
40/48 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen huomenna pyörällä, matkaa 19km. Tuleepahan liikuntaa :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi