Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi syötätte alle 1v lapselle kakkua, karkkia ja pullaa??

Vierailija
22.09.2014 |

En ymmärrä,  muuten ihan fiksun oloiset ihmiset ihan syöttämällä syöttää herkkuja pienille lapsille jotka muuten syö pääasiassa soseita. Useat tuttavat tekevät tätä. Joku kermakakku, jota 1v lapsi ei edes osaa pyytää! Ja vielä kunnon aikuisten palasia. Kertokaa mulle, kun en tajua? Ei musta "kaikkea pitää maistaa" koske tuossa iässä kaikkia herkkuja. Kyllä musta lapsille saa antaa herkkuja mutta vasta joskus kun se lapsi tajuaa niiden perään..

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:32"]Hah, niin moni 1-vuotias "vaatii osansa". Mitä vielä, nehän voivat alkaa vaatia vaikka omaa avainta ja pleikkaa seuraavaksi. Kun kuuluuhan vapaus ja huvitukset aikuisillekin. Mitä sanotte sitten teineille alkoholista? Onko lapsen ja vanhemman elämällä mitään eroa? 
[/quote]

Kyllä sä varmaan viisaana ihmisenä ymmärsit, että tuolla tarkoitettiin, älä esitä siis tyhmää. Eiköhän sillä tarkoitettu, että kyllä alle yksivuotias osaa jo pyytä tavalla tai toisella jos haluaa jotakin, niin kuin apee toista väitti.

Vierailija
22/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta karkista vielä, mun kaverit on pilkkoneet karkkia pienemmäksi että lapsi saa muttei tukehdu... eikö se nyt ole jo vähän liikaa? ja en siis ole itsekään varsinainen terveysintoilija tai kannata mitään absoluuttista kieltoa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:32"]Hah, niin moni 1-vuotias "vaatii osansa". Mitä vielä, nehän voivat alkaa vaatia vaikka omaa avainta ja pleikkaa seuraavaksi. Kun kuuluuhan vapaus ja huvitukset aikuisillekin. Mitä sanotte sitten teineille alkoholista? Onko lapsen ja vanhemman elämällä mitään eroa?  [/quote] Kyllä sä varmaan viisaana ihmisenä ymmärsit, että tuolla tarkoitettiin, älä esitä siis tyhmää. Eiköhän sillä tarkoitettu, että kyllä alle yksivuotias osaa jo pyytä tavalla tai toisella jos haluaa jotakin, niin kuin apee toista väitti.

[/quote]

Ootko ikinä kuullut, että lapsen ei pidä saada kaikessa tahtoaan läpi?

Vierailija
24/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:45"]

Tuosta karkista vielä, mun kaverit on pilkkoneet karkkia pienemmäksi että lapsi saa muttei tukehdu... eikö se nyt ole jo vähän liikaa? ja en siis ole itsekään varsinainen terveysintoilija tai kannata mitään absoluuttista kieltoa. Ap

[/quote]

On liikaa! Mä kyllä olen itse vähän terveysintoilija siinä mielessä, että mun mielestä aikuisenkaan ei tarvitsisi karkkia syödä. Herkkujakin vain joskus. Ei joka päivä. On ihan ok jos lapsi saa joskus maistaa herkkuja, mutta ei pienellä pitäisi olla vielä mitään säännöllisiä herkkupäiviä saati saada joka päivä jotain jälkiruokaa.

Vierailija
25/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:32"]Hah, niin moni 1-vuotias "vaatii osansa". Mitä vielä, nehän voivat alkaa vaatia vaikka omaa avainta ja pleikkaa seuraavaksi. Kun kuuluuhan vapaus ja huvitukset aikuisillekin. Mitä sanotte sitten teineille alkoholista? Onko lapsen ja vanhemman elämällä mitään eroa? 
[/quote]

Kyllä sä varmaan viisaana ihmisenä ymmärsit, että tuolla tarkoitettiin, älä esitä siis tyhmää. Eiköhän sillä tarkoitettu, että kyllä alle yksivuotias osaa jo pyytä tavalla tai toisella jos haluaa jotakin, niin kuin apee toista väitti.
[/quote]

Oikeastaan tarkoitin että ne muksut erikseen haetaan syömäön sitä kakkua vaikka eivät sitä osaisi vaatia. En varsinaisesti tuota.. ap

Vierailija
26/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:32"]Hah, niin moni 1-vuotias "vaatii osansa". Mitä vielä, nehän voivat alkaa vaatia vaikka omaa avainta ja pleikkaa seuraavaksi. Kun kuuluuhan vapaus ja huvitukset aikuisillekin. Mitä sanotte sitten teineille alkoholista? Onko lapsen ja vanhemman elämällä mitään eroa?  [/quote] Kyllä sä varmaan viisaana ihmisenä ymmärsit, että tuolla tarkoitettiin, älä esitä siis tyhmää. Eiköhän sillä tarkoitettu, että kyllä alle yksivuotias osaa jo pyytä tavalla tai toisella jos haluaa jotakin, niin kuin apee toista väitti.

[/quote]

Ootko ikinä kuullut, että lapsen ei pidä saada kaikessa tahtoaan läpi?
[/quote]

Olen antako joku muka tällä aina kaiken, mä puhuin ainakin siitä, että kyllä se osaa vaatia, en maininnut sanallakaan, että aina antaisin.

Vierailija
27/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:32"]Hah, niin moni 1-vuotias "vaatii osansa". Mitä vielä, nehän voivat alkaa vaatia vaikka omaa avainta ja pleikkaa seuraavaksi. Kun kuuluuhan vapaus ja huvitukset aikuisillekin. Mitä sanotte sitten teineille alkoholista? Onko lapsen ja vanhemman elämällä mitään eroa? 
[/quote]

[/quote]

Oikeastaan tarkoitin että ne muksut erikseen haetaan syömäön sitä kakkua vaikka eivät sitä osaisi vaatia. En varsinaisesti tuota.. ap
[/quote]

Aijaa...

"Joku kermakakku, jota 1v lapsi ei edes osaa pyytää!"

Vierailija
28/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut syöttää väkisin pullaa lapsille paitsi ap...

Meillä on saanut 1v maistaa omilla synttäreillään täytekakkua, olemmekin sikamaisen huonoja vanhempia! Minusta nyt vain on normaalia, ettei mistään ruokailuun liittyvästä tehdä isoa numeroa, sillä tavalla saa paljon vähemmän syömishäiriöisiä lapsia ja nuoria aikaan. Karkkipäivää lapsillamme ei ole, emme ole pitäneet sitä tarpeellisena.

Vierailija
29/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:32"]Hah, niin moni 1-vuotias "vaatii osansa". Mitä vielä, nehän voivat alkaa vaatia vaikka omaa avainta ja pleikkaa seuraavaksi. Kun kuuluuhan vapaus ja huvitukset aikuisillekin. Mitä sanotte sitten teineille alkoholista? Onko lapsen ja vanhemman elämällä mitään eroa?  [/quote] Kyllä sä varmaan viisaana ihmisenä ymmärsit, että tuolla tarkoitettiin, älä esitä siis tyhmää. Eiköhän sillä tarkoitettu, että kyllä alle yksivuotias osaa jo pyytä tavalla tai toisella jos haluaa jotakin, niin kuin apee toista väitti. [/quote]

Ootko ikinä kuullut, että lapsen ei pidä saada kaikessa tahtoaan läpi? [/quote] Olen antako joku muka tällä aina kaiken, mä puhuin ainakin siitä, että kyllä se osaa vaatia, en maininnut sanallakaan, että aina antaisin.

[/quote]

No vielä parempi jos välillä saa tahtonsa läpi ja välillä ei samassa asiassa. Johdonmukaisuus olisi ainakin ihan pienelle tosi tärkeää.

Vierailija
30/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisiko miettiä että "saako teidän lapsi maistaa" vai oikeasti syötättekö te sille vaan omaksi iloksi? Musta on ihan ok jos saa halutessaan maistaa, en ole sanonut muuta. (Jos olen niin kirjoitin huonosti kuten tuon toisen kohdan, pahoittelut sille joka otti nokkiinsa). Mun kaveripiirissä on niitä jotka oikeasti antaa lapsensa maistaa ja sitten on näitä keitä alotukseni koskee. Ihan eri asia! Joku järki nyt tähän touhuun..

Vierailija
31/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:42"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:32"]Hah, niin moni 1-vuotias "vaatii osansa". Mitä vielä, nehän voivat alkaa vaatia vaikka omaa avainta ja pleikkaa seuraavaksi. Kun kuuluuhan vapaus ja huvitukset aikuisillekin. Mitä sanotte sitten teineille alkoholista? Onko lapsen ja vanhemman elämällä mitään eroa?  [/quote] Kyllä sä varmaan viisaana ihmisenä ymmärsit, että tuolla tarkoitettiin, älä esitä siis tyhmää. Eiköhän sillä tarkoitettu, että kyllä alle yksivuotias osaa jo pyytä tavalla tai toisella jos haluaa jotakin, niin kuin apee toista väitti. [/quote]

Ootko ikinä kuullut, että lapsen ei pidä saada kaikessa tahtoaan läpi? [/quote] Olen antako joku muka tällä aina kaiken, mä puhuin ainakin siitä, että kyllä se osaa vaatia, en maininnut sanallakaan, että aina antaisin.

[/quote]

No vielä parempi jos välillä saa tahtonsa läpi ja välillä ei samassa asiassa. Johdonmukaisuus olisi ainakin ihan pienelle tosi tärkeää.
[/quote]

:D Toivottavasti artikuloin tämän nyt niin, että ymmärrät. Meidän lapsemme ei saa herkkuja aina kun pyytä, lapsemme saa syödä pullaa ja muuta tämän tapaista, mutta jos haluaa sipsiä karkkia niin ei saa. Sipsit ovat liian suolaisia ja karkit pelkkää sokeria ja väriainetta.

Vierailija
32/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä, koska se on minun lapseni, ei teidän. Kasvattakaa te tavallanne minä teen näin.

Vierailija
33/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsen totuttaminen makeisiin leivonnaisiin ja jopa karkkeihin voi tehdä lapsesta ylipainoisen. Aika paljon näkee nykyään lihavia lapsia jo alle kouluikäisissä. Se on yksi pahimmista karhunpalveluksista mitä ns. hyvät vanhemmat voivat lapsilleen tehdä, lihottaa heidät vain siistä syystä että 'lapset syövät meillä samaa kuin aikuisetkin' ja 'ei se kotona tehty kakku voi olla epäterveellistä'. Monisti ylipainoisten lasten äidit ovat itsekin lihavia.

Paras ystäväni alakoulussa oli ylipainoinen. Olin pahoillani hänen puolestaan, koska häntä kiusattiin pyöreydestä, hänet huudettiin peleihin viimeisenä, hän vihasi omaa ulkonäköään niin paljon että leikkasi itsensä pois luokkakuvastakin. Hänellä oli heikko itsetunto, ja kotona oli aina tarjolla äidin leipomia lohdukkeita. 

Vierailija
34/71 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön herkkuja joka päivä. Not good.

Vierailija
35/71 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua on surullista lukea, kun huomaa monen vanhemman olevan ihan pihalla. Vauvan ruokavalioon ei herkut kuulu, eikä tv:n katsominen.

Vierailija
36/71 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 17:57"]

Telkkarista tuli mieleen: Me annettiin lapsen katsoa vauvana ihan mitä tahansa väkivaltasarjoja mitä itsekin katseltiin. N. vuoden ikäisenä alettiin katsella niitä vasta lapsen mentyä nukkumaan. Imetysaikana oli pakko olla vauva sylissä muutenkin koko ajan, joten se oli ainoa mahdollisuus katsella ylipäätään ohjelmia yhdessä miehen kanssa. 

Herkkujen kanssa olin tosi tarkka ekan vuoden ajan. Sitten alkoi pikkuhiljaa löystymään linja, mutta koskaan en ole opettamalla opettanut yhtään mitään herkkua. Esim. limpparia ei juo vieläkään ja on kohta kuusivuotias. Kakut ei oo maistuneet koskaan, pullaa ja keksiä söisi vaikka kuinka paljon. Lapsellakin on omat makumieltymyksensä eikä ne välttämättä ole yhteneväiset vanhempien tai toisten lasten kanssa. 

[/quote]

Mielenkiintoista...

Vierailija
37/71 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 11kk ikäinen lapsi, enkä tosiaankaan varta vasten mätä hänen lautaselleen herkkuja, mutta toki annan maistaa, jos vaikkapa itse syön keksiä, lapsi sen huomaa ja tulee ihmettelemään. Eikä tuo kiukkua, jos ei sen maistiaisen jälkeen enempää saa, jatkaa touhujaan vain. En mä siinä näe mitään väärää.

Kultainen keskitie tässä(kin) asiassa on parempi kuin hyvä.

Vierailija
38/71 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on niin söpö kun se saa palan suklaata suuhunsa... :) Ja tämä on tosi. Mutta ei joka päivä vaan joskus silloin tällöin kun äitikin napsasee suklaapalan. :)

Vierailija
39/71 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tieteestä puhutaan niin heti löytää hiilariuskovainen paikalle. tiedätkö edes mitä tarkoitetaan ravintosisällöllä? 

Vierailija
40/71 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 09:58"]

Kun se on niin söpö kun se saa palan suklaata suuhunsa... :) Ja tämä on tosi. Mutta ei joka päivä vaan joskus silloin tällöin kun äitikin napsasee suklaapalan. :)

[/quote]

Ei voi olla totta :D