Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä noloja kommelluksia sinulle on käynyt likinäköisenä?

Vierailija
22.09.2014 |

Ilman silmälaseja? Mulla oli kerran uimahallissa käyny niin, että likinäköisenä olin menny miesten saunaan. Tajusin sen vasta, kun kuulin möreän äänen "krhm". Tajusin missä olin ja nolona vaan äkkiä luikin pois. :-/ Silloin olisin toivonut maan nielleen minut. :-(

Kertokaa pliis muutkin, että teillekin on käynyt yhtä noloja kokemuksia sen takia, että olette nähneet huonosti...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin koulussa pitää likinäköisyyteni omana tietonani kun ei yhtään huvittanut pitää rillejä. Sitten kun jouduin siristelemään silmiäni niin se paljastui ja sain kuulla siitä kuittailuja ja se oli tosi noloa. Ja sitten nämä kun ei tunne jotain tuttua niin on kans noloa tai autolla ajaessa ei näe lukea opasteita.

Vierailija
22/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruokakaupassa laittanut ostoksia väärän miehen kärryyn. Olen laittanut hiuksiin partavaahtoa muotovaahdon sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi te toikkaroitte sokeana jossain? Etenkin te liikenteessä sekoilijat joutaisitte putkaan jokainen.

Vierailija
24/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parturissa ilman laseja näkökyky -3 ja tuttu henkilö tuli ovesta sisään. Suuren peilin kautta hän tietenkin tunsi minut mutta minä en häntä. Vasta kun hän alkoi puhua niin tunnistin äänestä ja kyllä oli noloa. Ja parturissa tai kampaajalla on aika vaikea olla silmälasit päässä joten pakko olla likinäköisenä.

Vierailija
25/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:26"]

Siis miksi te toikkaroitte sokeana jossain? Etenkin te liikenteessä sekoilijat joutaisitte putkaan jokainen.

[/quote]

Ajokortissa ei välttämättä vaadita laseja vaikka olisi reilusti likinäköinen jos näkö on ollut kortinsaantihetkellä vaatimukset täyttävä. Yleensähän korttia ei päivitetä ennen kuin joskus yli 40-vuotiaana. En tiedä sitten saisiko siitä sakot jos narahtaisi ilman laseja ajamisesta jos kävisi ilmi että likinäköisen näkökyky ei riitäkään ajokorttiin.

Vierailija
26/27 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkö ilman laseja on -8. En edes kuvittele käveleväni kadulla ilman laseja. Hyvä, että selviydyn kotona kylpyhuoneessa ja saunassa. Työpaikalla on virkistyspäivät järjestetty kylpylään. Työkaverit ajattelevat, että minulla on alastomuusongelma, minkä takia en halua heidän kanssaan saunaan. En voi mennä uimaankaan, kun en näe edes altaan reunoja ja askelmia. En halua, että työkaverien taluttavan minua altaaseen. Enkä löydä yksin altaasta takaisin naisten puolelle.

Vierailija
27/27 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa varmistin taululle näkemisen likinäköisenä istumalla aina eturivissä. Kerran luokan edessä olleen valkokankaan mekanismi meni rikki ja opettaja keksi että käännetään tuolit ympäri ja heijastetaan kuva takana olevalle valkoiselle seinälle. Siinä vaiheessa ajattelin että voi ei! Enhän minä nähnyt likinäköisenä mitään lukea kun olin tältä uudelta taululta katsottaessa aivan takimmaisella paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi